۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۳۰۵۳۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

امر به معروف و نهی از منکر زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، احیا صحیح و هدفمند قانون امر به معروف و نهی از منکر را ظرفیتی مناسب برای کاهش آسیب های اجتماعی به ویژه اثرات سوء بدحجابی دانست.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا گرگان، حجت‌الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان امروز در جمع رؤسای تبلیغات اسلامی استان در گرگان گفت: حجاب و عفاف یک تکلیف و ارزش است و بدحجابی و بی‌حجابی ناهنجاری است و متأسفانه در برخی شهرها این ضدارزش در حال ترویج است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان افزود: ممکن است در جامعه شمار بانوان محجبه بیشتر باشد اما بدحجابی و بی‌حجابی حتی یک مورد هم زیاد است و تحلیل ما این است که دشمن با ماهواره و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به جنگ ارزش‌های اسلامی آمده است.

 

وی با بیان این که دشمن سعی بر این دارد که حجاب را در جامعه ما از بین ببرد، تصریح کرد: دشمن با ترویج بی‌حجابی و بدحجابی در پی از بین بردن حیا است و زنان ما باید حجاب را شرافت و عزت بدانند.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که علما فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه زنده نگه می دارند، خاطرنشان کرد: همه علما به دنبال این هستند که فرهنگ حجاب و عفاف زنده باشد و ما اطمینان داریم که بی‌حجابی و بدحجابی پایگاه دشمن است و هراس دشمن از نیروهای متدین و به خصوص بانوان محجبه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش فعالیت های قرآنی در جامعه تأکید کرد و با بیان این که در حال حاضر 150 مرکز قرآنی در استان فعالیت می کنند، افزود: نیاز گلستان در این بخش بیش از 600 مرکز است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: وضعیت دارالقرآن‌ها در استان خوب است اما با وضع مطلوب فاصله دارد و خیز خوبی در این بخش برداشته شده و این دارالقرآن‌ها در گلستان سه سال است به صورت تخصصی فعال شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام ولی نژاد با بیان این که بخش قرآنی باید به میزان هیأت‌های مذهبی رشد داشته باشد، اظهار داست: یکی از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان توسعه جلسات قرآنی خانگی، دعا و روضه است که این عمل معنوی به مقابله با تهاجم فرهنگی کمک می‌کند.

 

وی در ادامه سخنان خود مسجد را یک شبکه اجتماعی با پیشینه و اعتقادی دانست و گفت: از مسجد می‌توان برای همه امور زندگی به ویژه مسائل دینی، فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات عموم مردم بهره گرفت.

  

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که مسجد باید تبدیل به یک مجتمع فرهنگی اجتماعی شود، افزود: باید روزی برسد که مردم مساجد را خانه عمومی خود بدانند و سازمان تبلیغات نیز از مسجد برای تبلیغ و مشاوره استفاده می‌کند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با مهم ارزیابی کردن نقش متولیان در رونق فعالیت دینی و فرهنگی در مساجد، گفت: مسجد یک متولی ندارد، به تازگی قانونی در مجلس مطرح شده که مساجد از این حالت خارج شود.

 

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: در سراسر استان پرتال مساجد وجود دارد و برخی از مساجد گلستان جزء پنج مسجد برتر کشور در این پرتال شناخته شده‌اند./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات