۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۲۳۴۰۸۱
حجت‌الاسلام راشد یزدی:

هدف اصلی طلاب هدایت بشر است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: طلبه‌ها مصداق آیه لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ هستند یعنی هدف از حوزه آمدن ما این است که انسان‌های غرق و محو شده در دنیا را نجات دهیم و این از رسالت و اهداف اصلی ما است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام کاظم راشد یزدی استاد حوزه علمیه بعداز ظهر چهارشنبه در دیدار طلاب مدرسه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: در هر کاری نیاز به یک موتور و محرک است تا آن کار به انجام برسد و در حوزه‌های علمیه درس خواندن یک نوع موتور و محرک به‌حساب می‌آید که طلاب توسط آن می‌توانند اسلام حقیقی را به مردم بشناسانند، پس طلبه بدون علم مانند ماشینی است که موتور ندارد و هر چه تلاش و کوشش می‌کند به نتیجه‌ای نمی‌انجامد.

 

وی ادامه داد: طلبه‌ها مصداق آیه لِّیَتَفَقَّهُوا فِی الدِّینِ هستند یعنی هدف از حوزه آمدن ما این است که انسان‌های غرق و محو شده در دنیا را نجات دهیم و این از رسالت و اهداف اصلی ما است و این امر مگر با خوب و قوی درس خواندن و مطالعه کردن محقق نخواهد شد.

 

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: حرکت بر دو قسم است، قسم اول قطعیه و آن به حرکتی گفته می‌شود که قابلیت دیدن و به تصویر کشیدن را دارد، مانند جابه‌جایی انسان از اتاقی به اتاق دیگر، قسم دوم از حرکت توسّطیه و آن در جواب سؤالی مبنی بر اینکه چرا این کار را انجام دادی یا برای چه کسی این کار را انجام دادی است.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی افزود: خدای متعال با قسم دوم حرکت کار دارد، یعنی در روز جزا و قسم دوم حرکت که توسّطیه می‌باشد که با ما برخورد خواهد کرد، پس اگر حرکت توسّطیه انسان درست باشد، قطعاً حرکت قطعیه انسان هم درست خواهد بود.

 

استاد حوزه علمیه بیان داشت: همان‌طور که برای هر چیز مهر استاندارد و اطمینانی وجود دارد، برای اعمال انسان هم مهر استانداردی به نام اخلاص وجود دارد که از سوی خداوند بر اعمال ما زده می‌شود و اگر می‌خواهیم که نماز و روزه و تمام اعمال ما مقبول درگاه احدیت قرار گیرد، باید نشان استاندارد و اطمینان که همان اخلاص است بر روی آن زده شود تا به درجه قبولی برسد و الا این‌گونه نخواهد بود.

 

وی ادامه داد: انسانی که خدا را ندارد مانند خانه‌ای است که عنکبوت برای خود می‌سازد، زیرا این خانه به‌راحتی قابلیت تخریب شدن را دارد، ولی بالعکس کسی که خدا را دارد مانند خانه‌ای است که زنبور عسل برای خود تهیه می‌سازد و به‌راحتی قابل تخریب شدن نیست.

 

استاد حوزه علمیه خطاب کرد: شما باید از همین ابتدای طلبگی، پایه و زیرسازی خود را قوی و محکم سازید، چراکه هر چه به جلوتر حرکت کنید کار سخت‌تر و دشوارتر خواهد شد و ملاکتان باید رضای خدا باشد و اگر فاقد این باشد، قطعاً شما موفق نخواهید شد.

 

حجت‌الاسلام راشد یزدی گفت: در مسیر طلبگی نیت شما باید پاک باشد تا به‌ جاهای خوبی برسید؛ کسی که در لباس روحانیت قدم می‌گذارد و عمامه گذاری می‌کند، در بین مردم به‌عنوان شخصی که عالم است شناخته می‌شود.

 

این استاد اخلاق بیان داشت: سعی کنید حداقل وقتی‌که در مسائل شرعی مسلط شدید، عمامه گذاری کنید و در غیر این صورت این کار را انجام ندهید، چراکه مردم از شما انتظار دارند تا پاسخگوی سوالات و مشکلاتشان باشید و سعی کنید سرتاسر شما دینی باشد./833/پ202/ب4

ارسال نظرات