۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۲۳۶۴۴۶
امام جمعه کازرون مطرح کرد؛

دشمنان انقلاب خواستار نزاع و درگیری حوزه و دانشگاه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کازرون ضمن مضر دانستن هر گونه تقابل بین حوزه و دانشگاه گفت: خواست دشمنان این است که این دو نهاد علمی و معنوی را نسبت به یکدیگر بدبین کنند و بین آنها نزاع و درگیری به وجود آورند.
حجت الاسلام محمد خرسند امام جمعه كازرون
حجت‏الاسلام محمد خرسند، امام جمعه کازرون در گفت‏و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا‌ گفت: آیت الله مفتح می دانست در صورت حرکت حوزه و دانشگاه به عنوان دو مرکز علمی و معنوی در یک راستا و رسیدن به اهداف مشترک، مشکلات جامعه اسلامی حل خواهد شد و سعادت دنیوی و اخروی را رقم خواهد زد.
 
امام جمعه کازرون تبدیل شدن حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه را خواستگاه هیچ یک از حامیان وحدت حوزه و دانشگاه ندانست و اظهار داشت: ضرورت وحدت این دو مرکز احتیاج به تقسیم وظایف و کارها در یک راستا و هدف مشترک است.
 
حجت الاسلام خرسند گفت: در رسیدن به اهداف متعالی، تقویت روحیه خدا باوری، دین باوری و رشد فکری کشور، هم حوزه برای آشنایی با علوم روز نیاز به پیشرفت دانشگاه دارد و هم دانشگاه جهت تعالی خود به حوزه نیازمند است.
 
وی دانشگاه و حوزه را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و ادامه داد: هر چقدر این دو نهاد مقدس با هم اشتراک عمل داشته، همراهی علمی و عملی داشته باشند و این وحدت را ضرورت جامعه بدانند و معتقد به این حرکت مشترک و اهداف مشترک باشند، قابلیت ها ایجاد خواهد شد و بستر این حرکت در مسیر وحدت فراهم خواهد آمد.
 
امام جمعه کازرون از مضرات رقابت حوزه و دانشگاه و تقابل این دو سخن گفت و ابراز داشت: خواست دشمنان این است که این دو نهاد علمی و معنوی را نسبت به یکدیگر بدبین کنند و بین آنها نزاع و درگیری به وجود آورند.
 
وی به توجه رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری به بحت وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: وحدت یکی از اساسی ترین و ضروری ترین مسائلی است که علما و بزرگان می بایست جهت ارتباط بیشتر و پاسخگویی بیشتر به شبهات دانشجویان فعالیت بیشتری داشته باشند و در درس، بحث، مباحثه و رشد معیارهای اخلاقی به دانشگاه کمک کنند./836/ت302/ج
ارسال نظرات