۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۳
کد خبر: ۲۳۷۲۸۹
کارشناس مسائل دینی:

صبر در راه خدا انسان را به حقیقت ایمان می رساند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی دنیا را دار بلا دانست و اظهار داشت: ویژگی که طعم ایمان را به مؤمنان می چشاند، این است که در تمامی مشکلات و گرفتاری های زندگی، صبر در راه خداوند داشته باشد.
صبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سیدحسن شریعتی خراسانی، کارشناس مسائل دینی شب گذشته در مسجد سیدالشهداء کرمان گفت: طبق فرمایش اهل بیت(ع)، کسی به حقیقت ایمان نمی رسد مگر این که سه ویژگی در وی نهفته باشد؛ نخستین آن حفظ آبروی مومن است.

 

وی در ادامه افزود: کسی که عیب های دیگران را می پوشاند و آبروی کسی را نمی برد، یکی از صفات خداوند متعال که پوشاننده گناهان است را دارا می شود.

 

حجت الاسلام شریعتی خراسانی عنوان کرد: حضرت نوح(ع) پس از سیصد سال زحمت کشیدن برای امتش و دعوت آن ها به سوی خداوند، به نتیجه ای نرسید و به همین سبب تصمیم به نفرین آن ها گرفت؛ اما در همان هنگام خداوند متعال جبرئیل را بر ایشان نازل کرد و وی را از این کار منصرف ساخت.

 

وی با اشاره به رحمت و مغرفت خداوند متعال بیان داشت: عزرائیل هنگام جان گرفتن از پا شروع می کند؛ چرا که خداوند امید دارد ما در آن لحظات هم توبه کنیم و به سوی حق بازگردیم.

 

کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: دومین ویژگی که انسان را به حقیقت ایمان می رساند، مدارا کردن با مردم است و باید توجه داشته باشیم که هر کاری انجام می دهیم بازگشتش به سوی خود ما است.

 

وی با بیان این که رحم و مروت ما در این دنیا سبب رحمت خداوند در آخرت می شود، افزود: کسی که در مقابل بدی های مردم، به خوبی برخورد کند از درجات بالایی برخودار خواهد شد.

 

حجت الاسلام شریعتی خراسانی دنیا را دار بلا دانست و اظهار داشت: انسان باید بداند که هیچکس در این دنیا بدون سختی زندگی نمی کند؛ اما آن ویژگی که طعم ایمان را به ما می چشاند، صبر در راه خداوند است. /9706/پ202/ب6

ارسال نظرات