۰۴ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۳۹۲

اخبار کوتاه فرهنگی شهرستان کاشان

خبرگزاری رسا ـ نویسنده کاشانی دو کتاب خود را با عناوین‹‹ منتظران طلوع ›› با موضوع انتظار امام زمان(عج) و کتاب ‹‹ بر تارک عشق ›› شامل الهی نامه و مناجات نامه چاپ و منتشر کرد.
اخبار كوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا درکاشان، لیلا حفیظیان بیدگلی طلبه حوزه علمیه و عضو انجمن فرهنگی ادبی سخن کاشان گفت: کتاب اول من در حوزه دینی  با عنوان ‹‹ منتظران طلوع ›› در مورد منتظران ظهور امام زمان(عج) و ارتباط قلبی با خدا و امام زمان است که در تیراژ دو هزار جلد به چاپ رسیده است.

 

وی افزود: کتاب دوم من نیز با عنوان ‹‹ بر تارک عشق ›› شامل الهی نامه و مناجات نامه و گفت و گو با خداوند است که این کتاب نیز در تیراژ دو هزار جلد چاپ و منتشر شد.

 

حفیظیان در مورد فعالیت های خود گفت: عشق و علاقه به امام زمان(عج) زمینه برای نوشتن من شد و در این راه ابتدا از خاطره نویسی برای امام زمان شروع کردم و در ادامه دل نوشته هاو خاطرات خود را برای امام زمان نوشتم و جمع آوری کردم.

 

وی با اشاره به این که  بعد از جمع آوری خاطرات و دل نوشته هایم تصمیم گرفتم آنها را ویراستاری و برای چاپ آماده کنم یاد آورشد: در حال حاضر یک کتاب نصر ادبی مذهبی در مورد شهدای آران و بیدگل در دسته تهیه دارم.  

 

امامزادگان در شرایط تقسمیات کشوری قرار بگیرند

معاون استاندار و فرماندار کاشان گفت: آن طور که باید و شاید نتوانسته ایم حق مطلب را در مورد آستان مقدس علی بن باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان انجام دهیم.

 

ابوالفضل صدرائیه معاون استاندار و فرماندارکاشان گفت: باید کوتاهی انجام شده در رابطه با عدم ارائه خدمات ارزشمند در آستان مقدس سلطان علی ابن امام محمد باقر(ع) و معرفی این امامزاده واجب التعظیم را جبران کنیم.

 

وی یادآورشد: وجود سه امامزاده دیگر واجب التعظیم کشور حضرت معصومه(س)، حضرت عبدالعظیم حسنی در شهرری و حضرت احمد ابن موسی‹‹ شاه چراغ ›› در شیراز و در مرکز این سه شهرستان باعث رونق و آبادانی و فراهم شدن امکانات فرهنگی و زیر ساختی در شهرها شده است.

 

 صدرائیه با اشاره به این که این امام زادگان باید در شرایط محلی، از نظر تقسیمات کشوری قرار بگیرندگفت: ارتقای منطقه مشهداردهال کاشان به شهر با رویکرد بحث مدنیت و شهری از ابتدا وجود داشته و مد نظر من بوده است. 

 

عضو سابق هیئت امنای آستان علی بن باقر(ع) یاد آورشد: در حال حاضر با توجه به مسؤولیت جدید بنده به عنوان معاون استاندار و فرماندارکاشان معتقد هستم شرایط برای ارتقای منطقه اردهال کاشان به شهر فراهم شده است. 

 

وی افزود: هرچند مردم منطقه اردهال کاشان خواستار ارتقای منطقه اردهال به بخش هستند اما در حال حاضر باید به این موضوع نگاه هوشمندانه داشت که آیا این امکان وجود دارد که منطقه اردهال به بخش تبدیل شود.

 

معاون استاندارو فرماندار کاشان در ادامه با اشاره به این که امروز شرایط برای شهرشدن منطقه اردهال کاشان فراهم است یاد آورشد: اگر به دنبال آبادانی منطقه با اولویت توجه ویژه به آستان حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) هستیم که این امر اتفاق افتاده است.

 

صدرائیه با تقدیر از استاندار استان اصفهان گفت: زرگرپور استاندار استان اصفهان در سفر خود به مشهد اردهال موافقت خود را ارتقای اردهال به شهر اعلام کرد و با مکاتبات و پیگیری های انجام شده با وزیر کشور، امکان ارتقای منطقه اردهال به شهر وجود دارد.

 

فرماندارکاشان یاد آورشد: امروز درهای توسعه به روی منطقه مشهد اردهال کاشان گشوده شده است و ما نیز به عنوان خدمتگزار به آستان حضرت سلطان علی بن محمد باقر(ع) آنچه را در توان داشته باشیم به کار خواهیم گرفت.

 

وقف مسجد و حسینیه از سوی خیر کاشانی

 خیر کاشانی مسجد و حسینیه و زائر سرایی  را به ارزش سه میلیارد ریال در روستای دارالسیاده علوی کاشان وقف کرد.

 

نصرت الله قاسم زاده باریکرسفی واقف خیراندیش کاشانی گفت: بعد از تخریب مسجد حضرت فاطمه زهرا(س) در مدینه توسط حکومت آل سعود نیت کردم مسجدی به نام حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار امامزاده سید نورالهدی(ع) روستای دارالسیاده علوی در مشهد اردهال کاشان ساخته و آن را وقف کنم.

 

وی افزود: مسجد فاطمه زهرا(س) به مساخت 300 متر مربع و در جنب آن حسینیه ای به مساحت 250 متر مربع به همین نام احداث و آن را وقف امامزاده سید نورالهدی(ع)  کردم.

 

این خیر کاشانی گفت: علاوه بر این، برای رفاه زائرین ، یک باب زائر سرا نیز به نام حضرت فاطمه زهرا(س) در جوار حرم مطهر با 14 اتاق و یک دفتر در دست احداث دارم که با اتمام این زائرسرا آن را وقف خواهم کرد.  

 

نصرت الله قاسم زاده باریکرسفی یادآورشد: برای این سه بنا بیش از سه میلیارد ریال هزینه می شود تا با وقف امام زاده سید نورالهدی(ع)ع عواید حاصل اززائر سرا هزینه توسعه و آبادانی این امام زاده شود.

 

شایان ذکر است، این خیر کاشانی پیش از این نیز ساختمانی را شامل یک واحد 110 متری با سه باب مغازه در مجموع به مساحت 80 متر مترمربع در روستای باریکرسف مشهد اردهال کاشان وقف تا عواید آن صرف عزاداری امام حسن مجتبی(ع) شود./1307/پ203/ب6

ارسال نظرات