۰۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۳۷۴۴۷
امام جمعه دامغان:

فتنه‌گران ریشه‌های اعتقادی انقلاب را نشانه گرفته بودند/ 9 دی جلوه ناب بصیرت ملت بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: فتنه 88 نه یک حرکت غافلانه، بلکه یک توطئه برنامه‌ریزی شده خارجی و داخلی برای ضربه زدن به ریشه‌های اعتقادی انقلاب اسلامی، ارزش‌های دین مبین اسلام و مکتب عاشورا بود.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه این شهرستان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه دامغان با اشاره به فرارسیدن یوم الله 9 دی‌ این روز را در تاریخ کشورمان جاوید و ماندگار خواند و اظهار داشت: مردم آگاه ایران اسلامی پس از وقایع بسیار خطرناک فتنه 88 در نهم دیماه با حضوری خود جوش و بصیرانه با آرمان‌های اسلام، انقلاب و رهبری تجدید میثاق کردند.

 

وی 9 دی را روز غلبه لشگریان خدا بر سپاهیان شیطان خواند و تصریح کرد: واقعه بزرگ این روز که دسیسه‌ای سازمان یافته با ایادی بسیار خارجی و داخلی را که می‌رفت تا پایه‌های نظام اسلامی را به خطر بیندازد، همچون سیلی خروشان نابود کرد، تنها از ملتی بزرگ، آگاه و همیشه در صحنه چون مردم ایران با رهبری مدبر و الهی برمی‌آمد.

 

خطیب نماز جمعه دامغان سه عامل بزرگ را موجب خاموشی آتش فتنه 88 دانست و خاطر‌نشان کرد: هوشیاری ملت ایران و درک درست از عوامل رخ دادن وقایع و لزوم حضوری یکپارچه در میدان مقابله با فتنه‌گران، وحدت ملی بین تفکرات متفاوت در چارچوب نظام اسلامی و ملت متحد ایران در مقابل دشمنان و حضور به‌موقع برای دفاع از ارزش‌ها سه عامل مهم دفع این فتنه بزرگ بود.

 

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهر با تبریک آغاز ماه ربیع الاول، این ماه را دارای برکات مادی و معنوی بسیار و متعلق به رسول مکرم اسلام(ص) عنوان کرد و افزود: پیامبر خدا خود ربیع الاول را ماه تجلی نیکی‌ها و زینت‌های پسندیده انسانی و اسلامی دانسته است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با بیان اینکه خداوند نیکوست و نیکویی و جمال را دوست دارد، تصریح کرد: همه زینت‌ها باید برای رضای خدا باشد، همانا هدف در تجلی زینت‌های معنوی بسیار اثر گذار است و در اسلام همه خوبی‌ها در حضور در مساجد و نماز خلاصه می‌شود.

 

وی در ادامه با یادآوری هشتم ربیع الاول سالروز شهادت مظلومانه امام حسن عسکری(ع) و سپس سالروز آغاز امامت مهدی موعود(عج) به بیان اهمیت ولادت آن حضرت در شرایط خفقان دولت عباسی و زوایای غیبت آن حضرت پرداخت و افزود: حضرت حجت(عج) موعود تمامی ادیان و انسان‌ها است و منکر شدن وجود و ظهور ایشان مساوی با قبول نکردن رسالت همه انبیای الهی و کفر است.

 

گفتنی است، یادآوری فرارسیدن هفتم دی‌ماه روز نهضت سواد آموزی و اهمیت این حرکت در رشد و توسعه و تعالی جامعه اسلامی و کشور، تبیین زوایای وجودی رسول گرامی اسلام و ایام مبارک ماه ربیع الاول و ره‌آورد و نتیجه پیشه کردن تقوا در سعادتمندی زندگی آدمی از دیگر بخش‌های خطبه‌های امروز نماز جمعه دامغان بود./977/پ201/ب4

ارسال نظرات