۰۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۳۷۵۶۷
معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

تشویق واقفان لرستانی به سوی حوزه های علمیه مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اوقاف لرستان با بیان این که انجام وقف در زمینه حوزه های علمیه لرستان کم صورت می گیرد، گفت: ائمه جماعات در این راستا نقش اساسی بر عهده دارند و می توانند واقفان را به سوی حوزه ها بکشانند.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان، صبح امروز، در نشست تخصصی وقف که با حضور ائمه جماعات استان در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، گفت: انجام هر وقف از سوی یک روحانی شعار امسال در زمینه وقف است.

وی با اشاره به انجام عمل وقف در زمینه های گونان تصریح کرد: واقفان لرستانی کم تر به سوی حوزه های علمیه گرایش می یابند.

حجت الاسلام عباس زاده با بیان اهمیت و نقش روحانیان و ائمه جماعات در ترویج فرهنگ وقف بیان داشت: ائمه جماعات در زمینه توسعه و ترویج این فرهنگ نقش اساسی برعهده دارند.

وی با اشاره به این که وقف پشتیبانی اقتصادی برای حوزه های علمیه است، افزود: باید با جهت دهی موضوعات وقف، واقفان و خیران را به سوی حوزه های علمیه بیاوریم.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: انتظار می رود روحانی واقف باشیم و در زمینه ترویج فرهنگ وقف بیشتر تلاش کنیم.

وی با اشاره به انجام وقف در زمینه های گوناگون عنوان داشت: وقف مشارکتی از برنامه های اوقاف است که نیاز به تبیین و توسعه این فرهنگ دارد.

حجت الاسلام عباس زاده افزود: شناخت وقف، آثار و فواید این سنت حسنه اشتیاق بسیاری از خیراندیشان را برای مشارکت در کار خیر موجب می شود.

وی با بیان این که وقف عمل صالح، سرمایه ای برای آخرت و احسانی ماندگار است که موجب برکت مال می شود، خاطرنشان کرد: طرح وقف مشارکتی بهترین فرصت برای پیوستن به جمع واقفان است که نیاز به ترویج بیشتری دارد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات