۰۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۲۳۷۸۳۹
رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی:

هیچ توطئه‌ای در تاریخ انقلاب به اندازه فتنه 88 پیچیده نبوده است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی با اشاره به این که هیچ حادثه و توطئه‌ای در طول انقلاب اسلامی به اندازه فتنه 88 پیچیده نبوده است، گفت: مردم بصیر ایران در 9 دی ماه حماسه آفرینی کرده و بساط فتنه گران را جمع کردند.
سردار علي محمد نائيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی محمد نائینی رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه 9 دی در نشست خبری که امروز هفتم دی در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد، گفت: حوادث و رویدادهای مختلفی داریم و اهمیت و تأثیر این حوادث متفاوت هستند.

 

وی با بیان این‌که چگونگی گرامی داشت این رویدادها به اهمیت رویدادها ارتباط دارند، ابراز کرد: یکی از رویداد‌های مهم انقلاب اسلامی که شباهت زیادی با سایر رویدادهای عظیم مردمی در زمان قبل از انقلاب و بعد از انقلاب دارد، حماسه 9 دی 88 است.


نائینی با اشاره به این ماندگاری 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی به خطر پیچیده فتنه 88 که متوجه انقلاب بود، اظهار داشت: هیچ حادثه و توطئه‌ای در طول انقلاب اسلامی به اندازه فتنه 88 پیچیده نبوده است و هیچ حرکت عظیم ماندگاری مانند 9 دی نبود و 9 دی در واقع پایان فرایندی است که آغاز آن فتنه 88 بود، از این رو اینکه فتنه گران از خارج کشور حمایت می شدند، چه بلایی بر سرکشور می آوردند باید هر ساله در پاسداشت حماسه 9 دی گفته شود چرا که غفلت از فتنه آن را از یاد می‌برد.


رییس ستاد مرکزی حماسه 9 دی با تأکید بر این که دشمن با تمام قوا برای از بین بردن نظام به میدان آمده بود، ابراز کرد: دشمنان در سال 88 به فروپاشی نظام جمهوری اسلامی امید کامل داشتند و 8 ماه قتل و آشوبگری بخشی از فتنه بود که سرانجام مردم پس از 240 روز فتنه‌گری با یک روز حماسه‌آفرینی به غائله‌ای 8 ماهه پایان دادند.

 

نائینی با بیان این‌که فتنه به طور دقیق برنامه‌ریزی شده بود و برخی خواص نیز در آن شرایط دچار مشکل شدند، گفت: آنها یک انتخابات امید‌آفرین را به چالش کشیده و با خارجی‌های برانداز و داخلی یک ائتلاف شکل دادند و اردوکشی خیابانی و رویارویی با نظام از شاخصه‌های فتنه 88 بود که در همه انقلاب‌های رنگین وجود دارد.

 

رییس ستاد مرکزی حماسه 9 دی ایستادگی در برابر قانون و حاکمیت را یکی دیگر از شاخصه‌های فتنه 88 برشمرد و به تشریح خسارت‌های سنگین فتنه در ابعاد اقتصادی، سیاسی، بین‌المللی و فرهنگی پرداخت.

 


وی با بیان این که برگزاری یک همایش در تراز ملی به تشریح لایه‌ها و پشت‌ صحنه فتنه 88 مؤثر است، خاطرنشان کرد: افراد پشت صحنه طرح فتنه را تئوریزه کردند و امروز نیز فعال هستند و آنها کمیته صیانت از آرا و ستاد ابطال انتخابات را راه‌ انداختند تا اعتماد مردم به نظام را کم کنند و از این راه می‌خواستند که نشان دهند مجریان انتخابات صلاحیت ندارند.

 

رییس ستاد مرکزی حماسه 9 دی گفت: مهم ترین لایه فتنه سفارتخانه‌ها و سرویس‌های امنیتی غرب بود که با طرح ابطال انتخابات به دنبال بی‌ثباتی کشورمان بودند و یک سال در روند اداره کشور اختلال ایجاد کردند و به اعتبار بین‌المللی نظام آسیب زدند، شناخت عناصر روی صحنه آسان است و گروه دیگر فتنه پیاده‌ نظام‌های کف خیابان بودند. جریان فتنه با گروهک های بدنام خارجی هماهنگ شد و این حوزه کاملا آشکار و علنی بود و بسیاری از این عناصر در آشوب‌ها دستگیر شدند و اعتراف کردند از این رو طرح مشترکی علیه نظام در فتنه 88 وجود داشت و دشمن از همه دارایی خود در این مسیر استفاده کرد.


نائینی با اشاره به صحبت‌های کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا که گفته بود باید بهتر به صحنه می‌آمدیم، گفت: آنها چون در پیروزی خود تردید نداشتند اعلام کردند که جمهوری اسلامی سال 88 به پایان می‌رسد. حماسه 9 دی یکجا توانست جبهه معارض را در هم بشکند در حالی که جریان فتنه در داخل با تروریست‌ها و منافقان و در خارج با دولت‌های غربی پیوند خورده بود. غرب در سال 88 با تمام قوا به میدان آمد و هیچ کوتاهی‌ در حمایت از فتنه نکرد و از تمام تجربیات قبلی خود نیز استفاده کردند اما خطای استراتژیک آنها آنجا بود که براوردی از ظرفیت بی‌نظیر مردمی انقلاب اسلامی نداشتند. موسسات معتبر علمی و نگرش‌سنجی در غرب و موسسات داخلی در کشور از 6 ماه قبل از انتخابات 88 نتیجه آن را پیش‌بینی کرده بودند. جریان فتنه با 11 میلیون تفاوت اعلام تقلب کرد که این ظلم جریان فتنه به مراکز تحقیقاتی و ظلم به مردمی بود که به شکل مردمی انتخابات را برگزار کردند.


رییس ستاد مرکزی حماسه 9دی با تاکید بر اینکه فتنه 88 دعوای انتخاباتی نبود بلکه یک روز بعد از انتخابات جنگ علیه نظام آغاز شد، گفت: کسانی که با توهم پیروزی ملت ایران را زیرسوال بردند، سبب شدند حیثیت نظام خدشه‌دار شود و ما دیدیم که کنگره آمریکا 40 میلیون دلار برای مقابله با رای مردم ایران تصویب کرد.


وی 9دی را قدرت گسترده انقلاب اسلامی دانست و افزود: حرکت انقلابی مردم در نهم دی به جا، به موقع، غیرمتعارف، به اندازه، کوبنده، عمومی با رنگ ملی و پراحساس بود که با خرد جمعی و در دفاع از عاشورا و انقلاب شکل گرفت. مدیریت رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین عامل آفرینش 9 دی و مهار فتنه بود. با آشکار‌سازی فتنه و قدرت مردمی نظام همه ظرفیت جامعه به جریان افتاد و با مدیریت انقلابی، بساط فتنه جمع شد. حادثه فضاحت‌بار عاشورای 88 در 6 دی اتفاق افتاد اما در روزهای هفتم تا نهم دی‌ماه بدون ستاد و برنامه‌ریزی موجی در کشور ایجاد شد که حاکی از عمق مردمی‌ بودن نظام است. امکان فروپاشی از درون برای جمهوری اسلامی وجود ندارد و پروژه انقلاب رنگی هم در سال 88 رنگ باخت چرا که مردم و حاکمیت در جمهوری اسلامی یک حقیقت واحد هستند.


نائینی با تاکید بر اینکه شعارهای مردم در 9 دی نشان داد که آنها به هیچ جناحی گرایش ندارند، ابراز کرد: فلسفه ستاد بزرگداشت 9 دی بزرگداشت یک خاطره ملی است چرا که مقام معظم رهبری فرمودند 9 دی حادثه کوچکی نیست و روح حرکت حسین‌ابن علی (ع) در آن قابل مشاهده بود.

 

وی با بیان این‌که حماسه 9 دی هدف اصلی تبیین پیام‌های 9 دی را آشکار کرد، بیان داشت: سیاست آمریکا و نظام سلطه بازتولید جریان فتنه و دامن زدن به چالش‌های مذهبی و قومی است.


رییس ستاد حماسه 9دی در ادامه با اشاره به حضور بیست ملیونی در اربعین 93 افزود: حادثه عظیم اربعین بخشی از تحقق خاورمیانه بزرگ اسلامی و تکرار حماسه 9 دی بود که برنامه‌ریزی غرب را بی‌نتیجه گذاشت و نشان داد ظرفیت عاشورا بی‌نظیر، غیرقابل تحلیل است. اربعین بی‌نظیر رقم خورد و از این رو مردمی که 9 دی و اربعین را آفریدند، روز 9 دی بعد از نماز مغرب و عشا همزمان با شب شهادت امام حسن عسکری (ع) در سراسر کشور اجتماع می‌کنند.


نائینی با اشاره به آغاز برنامه های بزرگداشت یوم الله 9دی با ایراد خطبه های ائمه محترم جمعه و سخنرانان قبل از خطبه ها در نماز جمعه 5 دی آغاز و تا نماز جمعه 12 دی ماه ادامه خواهد داشت، افزود: امسال تمامی شبکه های رادیویی صدا با بیش از 70 ساعت برنامه های مختلف و شبکه های مختلف سیما با بیش از 36 ساعت برنامه مختلف در قالب های کلیپ، گفت و گو، فیلم، تحلیل و مستند و ... فعال خواهد بود.


رییس ستاد مرکزی حماسه 9دی با تأکید به این که حماسه اربعین حسینی امسال، تکرار حماسه 9دی بود، ابراز کرد: در 9دی امسال، شب شهادت امام حسن عسکری(ع)، اجتماع بزرگ زائران اربعین حسینی همزمان در سرار کشور برگزار می شود. اجتماع راهپیمایان اربعین تهرانی، همزمان با نماز مغرب عشا با سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی ذاکران اهل بیت(ع) حاج مهدی سلحشور و ... در مصلی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.


وی با اشاره به برنامه های ویژه در شهر تهران، کار مشترک شهرداری تهران و بسیج تهران، سازمان تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد در بزرگداشت حماسه 9دی، گفت: حداقل در هریک از مناطق 22 گانه تهران، ده برنامه ویژه پیش بینی شده است. امسال در همه محلات تهران برنامه ویژه بزرگداشت 9دی در مساجد، فرهنگسراها، سراهای محلات، سالن های نمایش سطح تهران، همزمان با تبلیغات شهری پیش بینی شده است. این برنامه ها شامل نشست های تبیینی، تحلیلی، سخنرانی، نمایشگاه عکس، کاریکاتور، تئاتر، شب شعر و سرود است و بیش از 60 نفر از شخصیت های تحلیل گر به مدت یک هفته در سطح تهران برنامه های تحلیلی خواهند داشت.


نائینی با بیان برگزاری مراسم ویژه اهدای تندیس و تقدر از 30 فعال جبهه مردمی انقلاب در بزرگداشت حماسه 9 دی در صبح 9دی در سالن ایوان شمس شهردای تهران به همت ستاد بزرگداشت 9 دی خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات مردمی «تجسم بصیرت» در دو قالب هنرهای تجسمی و سینما و در 9 رشته برگزار شده و جمعاً 1486 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره و اصل و از این بین، 147 اثر به بخش اصلی را پیدا کرده و در نهایت، 9 اثر در سالن سعدی برج میلاد تقدیر می شوند. سه نمایشگاه عکس و گرافیک همزمان در نگارخانه برج میلاد، نگارخانه گل سرخ اداره ارشاد تهران و پارک دانشجو در 9 دی افتتاح و آثار متناوب در مناطق 2-11-22 شهرداری به نمایش گذاشته می شود. البته این نمایشگاه تا 22 بهمن در اکثر استان های کشور در معرض دید مردرم غزیز قرار خواهد گرفت.


رییس ستاد مرکزی حماسه 9دی از رونمایی از کیفر خواست حقوقی محاکمه سران فتنه از سوی فعالان دانشجویی دانشگاه های تهران خبر داد و بیان داشت: برگزاری همایش «میثاق روزنامه نگاران و دانشجویان بسیجی با ولایت» از سوی انجمن روزنامه نگاران مسلمان با هماکاری سازمان بسیج دانشجویی، به منظور گرامی داشت 9دی، و با سخنرانی غلامعلی حداد عادل، حجت الاسلام رحیمیان، صفار هرندی، سید نظام الدین موسوی و محمد ودود حیدیری و سایر فعالان و شخصیت های سیاسی فرهنگی دوشنبه 8دی ساعت 10 صبح در سالن بصیرت مجتمع فرهنگی دانشجویان 13 آبان(لانه جاسوسی سابق).


وی در ادامه سخنان خود با اشاره به همایش علمی «بررسی نقش دولت انگلیس در فتنه 88» گفت: این همایش روز سه شنبه 9 دی ماه ساعن 8 صبح تا 14 در مرکز همایش‌های صدا و سیما و با همت بسیج اساتید کشور برگزار می شود، تجمع بزرگ 7000 نفری طلاب و مبلغان حوزه های علیمه خواهران و برادران استان تهران نیز با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی ساعت 9 صبح چهارشنبه 10دی ماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می شود.


نائینی با بیان این که صفحات ویژه در مطبوعات به ویژه روزنامه های منتشره و انتشار ویژه نامه از سوی بعضی نشریات همچون همشهری و جوان منتشر خواهد کرد، از ساخت نرم اندروید بصیرت، تهیه ویژه نامه جامع چند رسانه ای و قرار گرفتن بر روی سایت ها و فعال سازی گردان های عملیات فرهنگی در راستای تولید، یادداشت مقاله، پوستر و اینفوگرافی در موضوع 9 دی و ساماندهی و فعال سازی بیش از 4100 وبلاگ دانشجویی، حوزوی و جوانان خبر داد.


رییس ستاد مرکزی حماسه 9 دی، حرکت کاروان «روایت فته» از سوی جمعی از طلاب قم در شهر مقدس قم و تهران و روایت حوادث فتنه در مراکز وقوع فتنه از جمله در مسجد لولاگر، مزار شهیدان فتنه؛ اظهار داشت: همایش فتنه «حماسه حسینیان» و تجلیل از جانبازان فتنه و همایش و بزرگ تجلیل از خانواده شهدای فتنه توسط معاونت اجتماعی شهرداری تهران در مناطق مختلف و محلات تهران را از دیگر برنامه‌های ویژه گرامیداشت 9 دی عنوان کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود افزود: بر پایی پنجمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» و اکران فیلم های برگزیده در تمایمی شهر ها، بخش های و روستا های کشور در نیمه دوم دی ماه و نمایشگاه های عکس، پوستر و تابلو دیواری در بییش از 700 مسجد، دانشگاه، نماز های جمعه و مراکز عمومی برپا می شود./812/پ202/ب4

ارسال نظرات