۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۳۸۱۲۰

انتشار کتاب «فتحی شقاقی و جهاد اسلامی» به زبان ترکی استانبولی

خبرگزاری رسا ـ کتاب «فتحی شقاقی و جهاد اسلامی» به زبان ترکی استانبولی از سوی نشر شاهد منشر شد.
 کتاب «فتحي شقاقي و جهاد اسلامي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نوید شاهد، «فتحی شقاقی و جهاد اسلامی» نام کتاب زندگی دکتر شهید دکتر فتحی شقاقی دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین است که ترجمه کامل و برگرفته از کتاب «فتحی شقاقی کیست؟» از کتب ویژه شهدای جهان اسلام نشر شاهد است که در سال 1386 توسط حسن خامه یار به رشته تحریر درآمده است.

 

این کتاب در یکصد و نود صفحه توسط نشر فتا (feta) به زبان ترکی استانبولی ترجمه شده است. این ناشر پیش از این دو اثر دیگر در حوزه مقاومت اسلامی در باره شهید عماد مغنیه با نام "مبارز ضد اسرائیلی" و زندگی نامه سید حسن نصراله به چاپ رسانده است.

 

سیر تحول در اندیشه فتحی شقاقی، امام خمینی(ره) از نگاه دکتر فتحی شقاقی، آثار پربار انقلاب اسلامی ایران بر فلسطین و یادداشت های دکتر فتحی شقاقی درباره انقلاب اسلامی، پیدایش جنبش جهاد اسلامی فلسطین، ایدئولوژی جنبش جهاد اسلامی، جنبش جهاد اسلامی و انتفاضه و استراتژی جنبش جهاد در قبال قضیه فلسطین و فلسطین در آینه قرآن و حدیث و شقاقی پرچمدار وحدت مذاهب اسلامی از بخش های دیگر این کتاب است.

 

ترور فتحی شقاقی، سوگواره شهید از زبان حضرت آیت الله خامنه ای، وصیتنامه دکتر فتحی شقاقی، شقاقی از نگاه جانشین خود، دبیر کل حزب الله لبنان و علامه سیدمحمد حسین فضل الله از جمله عناوینی است که در فصل چهارم کتاب حاضر به چشم می خورد.

 

حسن خامه یار در مقدمه کتاب فتحی شقاقی کیست؟ آورده است: «در دو سال آخر حیات دکتر شقاقی در دمشق اقامت داشتم. در آن هنگام بسیار علاقه مند بودم به بهانه انجام مصاحبه خبری به دیدار رهبران و مسؤولان جنبش های فلسطینی، از جمله دکتر فتحی شقاقی در اردوگاه الیرموک دمشق بردم. او هم هرگاه فرصت پیدا می کرد، ما را در دفتر کار ساده اش به حضور می پذیرفت.


آخرین بار برای گفتگو درباره ناکامی گفتگوهای صلح اوسلو، به دیدار دکتر رفتم. او ضمن داشتن روحیه شوخ طبعی، در تحلیل مسائل بسیار جدی بود.»

 

نشرشاهد کتاب «فتحی شقاقی کیست؟» را در شمارگان سه هزار نسخه منتشر کرد و هم اکنون این اثر به زبان ترکی استانبولی در 190 صفحه به چاپ رسیده و مورد استقبال علاقمندان قرار گرفته است./998/د102/ق

ارسال نظرات