۰۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۵:۳۴
کد خبر: ۲۳۸۲۲۰

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی بر فراگیری جشنواره عمار تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره عمار کار ارزشمند و یکی از برنامه های فرهنگی مردمی است که می تواند الگویی برای همه حوزه های هنری باشد تا شاهد یک حرکت گسترده مردمی در این حوزه باشیم.
سيد محمد حسيني وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، سید محمد حسینی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه شب در دیدار با برگزارکنندگان جشنواره عمار و مادر شهیدان بارفروش درشهرستان کاشان گفت: در حوزه نقد فیلم، نقد فعالیت دگراندیشان و روشن فکران و افرادی که با آرمان های انقلاب زوایه دارند خوب است اما کافی نیست.

وی افزود: اگر آنها فعال باشند و ما منفعلانه بخواهیم اشکالات و چالش ها را بیان کنیم، نتیجه هم پوشانی را ندارد، لذا هرچند این گونه کارها لازم است امام مهم این است که فعالیت های ما باید به گونه ای باشد که فضا در اختیار نیروهای مومن و متعهد باشد.  

حسینی، یکی از ویژگی های این گونه جشنواره ها و برنامه های هنری را بهره گیری از استعدادهای فراوانی دانست که در کشور وجود دارد و با خود باوری و اعتماد به نفسی که در نیروهای مومن و متعهد ایجاد شده است باید استعدادهای خلاق و مولد و مبتکر در سطح کشور را ساماندهی کرد و با در اختیارگذاشتن امکانات و آموزش ها فعالیت های خود را با استفاده از سوژه های فراوانی که در کشور وجود دارد فعالیت خود را ادامه دهند.

وی سوژه های پیاده روی اربعین حسینی از نجف تا کربلا را سرشار از صحنه های زیبا دانست و گفت: زیبایی حرکت سربازی که خم می شود تا زن کهنسالی پا روی کمر او گذاشته تا سوار بر خودرو شود وصف ناشدنی است.

 

جشنواره عمار یک سرو گردن بالاتر همه جشنواره ها است

حسینی از دفاع مقدس و عملیات های متعدد دفاع مقدس که مایه مباهات نظامی است و همچنین داستان فتنه 8 ماهه را از جمله سوژه های فراوان اعلام کرد و گفت: هرچند فتنه سال 88 حادثه تلخی بود اما عبرت آموز بود و باعث رشد مردم و آشنایی جامعه با آن بصیرتی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرد شد.

به گفته وی، ما یک اردوگاه دائمی مقاومت در مقابل اردوگاه نظام سلطه داریم که محدود به مرزهای جغرافیایی ما نیست و بحث مقاومت در کشورهای عراق، لبنان، سوریه، غزه،یمن و حتی فراتر از منطقه را نیز پوشش می دهد.   

حسینی در ادامه با تأکید بر فراگیر شدن جشنواره عمار گفت: جشنواره فیلم عمار باید به عنوان الگویی برای کشورهای جهان معرفی شود چرا که جشنواره عمار یک سر و گردن از همه جشنواره ها بالاتر است.

وی افزود: ما معتقدیم جنبه مردمی این جشنواره باید حفظ شود و ضمن این که دستگاه ها و دولت کمک کنند، اما اصل کار توسط نیروهای نیروهای تازه نفس و پای کار این بخش انجام شود، لذا ما اگر قرار باشد همه چیز را به دولت ها گره بزنیم کاری انجام نخواهد شد اما اگر مردمی باشد و حالت مردمی آن حفظ شود مثمر ثمر تر خواهد بود.  

 وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار امیدواری کرد، جشنواره عمار باعث تحولی شود تا برخی افراد تئاتر و سینما را به غرب نسبت ندهند و کارهایی که انجام می شود در تقویت مبانی اعتقادی و فکری و انقلابی تأثیر گذار باشد تا هنر را که در انحصار عده ای خاص است خارج شود و نیروهای متعهد و مومن وارد این عرصه شوند ضمن این که تجربه نیز  نشان داده است کارهایی که با این نگاه تولید می شود با استقبال بیشتر مردم روبرو است.

محمد هادی صباحی‌ فرد دبیر جشنواره عمار در شهرستان کاشان گفت: به دنبال فتنه طراحی شده  توسط دشمنان اسلام و نظام در خارج از کشور، این توطئه ها با هوشیاری به موقع مردم و پیروی از رهبر معظم انقلاب نقشه‌های آنان خنثی شد.

وی افزود: حضور هنرمندان مومن و متعهد کشور که با احساس وظیفه وارد میدان شدند و با استفاده از ابزار هنر به معرفی توطئه های دشمن پرداختند در افکار جامعه تأثیر گذار بوده است.  

لازم به توضیح است در پایان این مراسم که همراه با اکران قسمت هایی از فیلم ‹‹ زهرای بابا›› که بازگویی خاطراتی از دختر سردار تهرانی بود جشنواره عمار در شهرستان کاشان رسما آغاز شد./1307/پ202/ب

ارسال نظرات