۱۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۲۳۸۷۹۲
آیت الله تحریری :

برخی با ادعای دفاع از سیدالشهدا شیعیان را به کشتن می‌دهند

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت پرهیز از اعمالی که سبب تسلط دشمن بر شیعیان و آسیب رساندن به آنان می‌شود گفت: متأسفانه برخی با ادعای دفاع از امام حسین(ع) و فقاهت شیعیان را به کشتن می‌دهند؛ اینها در ریخته شدن خون افراد شریک هستند.
آيت الله  تحريري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدباقر تحریری استاد اخلاق حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در جلسه اخلاق مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) به تبیین مسأله تقیه در اسلام پرداخت.

 

وی با اشاره به مسأله تقیه گفت: تعرب بعد از هجرت جائز نیست، تعرب به معنای در مسلک عرب جاهلیت ماندن مسلمانان بعد از هجرت رسول اکرم(ص) است، برخی از مسلمانان در زمان تحت فشار قرار گرفتن از سوی حکومت شرک، با آن ها هم زبان می شدند.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که بعد از هجرت رسول اکرم(ص) تقیه در اصل اسلام بی معنا است، افزود:  رسول اکرم(ص) برای تقویت حاکمیت اسلام، پیمانی 27 ماده ای با یهود و نصارای اهل مدینه، بستند.

 

وی با بیان این که زمان آشکار شدن حق، نمی توان آن را انکار کرد اظهار داشت: انسان نباید در یک محیط اسلامی، مسلمان بودن خود را انکار کند، در مکان هایی که با مردم آن با اسلام حقیقی عناد و دشمنی دارند، می توان مسأله تقیه را به آن توسعه داد.

 

آیت الله تحریری با اشاره به تقیه در سیره اهل بیت(ع) ادامه داد: ائمه طاهرین(ع) در زمان حکومت های ستمگر برای حفظ جان شیعیان، پیشبرد اهداف تشیع و تبلیغ دین در مواضع مختلف دستورات گوناگونی را می دادند.

 

وی مسائل دینی را منطبق با فطرت انسان دانست و ابراز داشت: ضرورتی ندارد که برخی مسائل در جامعه شیعی ظهور و بروز پیدا کند، اگر این مسائل ظاهر شود، دشمنان به وسیله آن مبانی حقه شیعه را زیر سؤال می برند و هجمه تبلیغات سوء دشمن علیه مذهب حقه تشیع روانه می شود، اهل بیت طاهرین(ع) تمام مسائل امنیتی را رعایت می کردند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه خاطرنشان کرد: از هر عملی که سبب تسلط دشمن بر شیعیان و آسیب رسیدن به آنان می شود، باید پرهیز کرد؛ در این مسأله باید از عالمی که بر جهان اسلام آگاهی و احاطه دارد، تبعیت شود، از عالمی که اهتمام به امور مسلمین ندارد، باید دوری کرد.

 

وی یادآور شد: دشمن افرادی را اجیر می کند تا شیعه و سنی را به جان هم بیندازد، بنده ازآیت الله بهجت(ره) پرسیدم آیا لعن خاص برای افراد خاص جائز است، ایشان فرمودند جائز نیست، ایشان می فرمودند که اگر یک شیعه به واسطه این لعن کشته شود، آن فرد در ریختن خون شخص شیعه شریک بوده و گناهکار است.

 

آیت الله تحریری عنوان داشت: متأسفانه با ادعای دفاع از امام حسین(ع) و فقاهت شیعیان را به کشتن می دهند؛ باید بصیر بود، باید در پولی که به دست این افراد برای تبلیغات می رسد، شبهه کرد، در سال های گذشته نیز افرادی بودند که روضه بر اهل بیت(ع) می خواندند و لعن می کردند، پس از پیگیری های مکرر مشاهده شد که این افراد تحت نظر انگلیس فعالیت می کردند البته بدون این که خبردار باشند.

 

وی با اشاره به کتاب مستر همفر گفت: طلاب باید در برخورد با افراد بسیار دقیق و با بصیرت عمل کنند، صرف ظاهر آراسته و ظاهر ولایی نباید انسان را جذب افراد کند، پیش از انقلاب، برخی از مجلس های ولایی در دربار شاه برگزار می شد./1323/پ202/ف 

 

ارسال نظرات