۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۲۴۰۳۸۳

اختتامیه مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در کرمان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم، مرحله استانی، از سوی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با حضور مردم و جمعی از مسؤولان و برگزیدگان این همایش برگزار شد.
مسابقات قرآن کريم

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، حجت‌الاسلام محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم مرحله استانی که شامگاه جمعه 19 دی ماه در مسجد قائم کرمان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز تولد حضرت نبی مکرم اسلام حضرت محمد  (ص) و میلاد خجسته حضرت امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: همه دستگاه‌های فرهنگی و دینی مجاز به برگزاری مسابقات قرآن کریم هستند، اما برگزاری این مسابقات از لحاظ رسمی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار می شود که تا مراحل بین المللی ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: امسال با تلاشه‌ای صورت گرفته در حدود 30 هزار نفر در سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم شرکت کردند که این رقم در سال گذشته تنها 9 هزار نفر بوده است و این رشد به معنای توجه جامعه، اساتید، مسؤولان و از همه مهمتر زحمات پدر و مادرانی است که فرزندان خود را با قرآن مأنوس و تربیت کرده، می باشد.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به رقابت‌های مرحله استانی مسابقات قران کریم افزود: از مجموع 600 نفر راه یافته به مرحله استانی در نهایت بیش از یک صد نفر در دو رده سنی شکوفه و بزرگسال موفق به کسب مقام اول تا سوم شده اند که 33 نفر از این عزیزان موفق به حضور در رقابتهای کشوری شدند.

 

حجت الاسلام قاسمی زاده مهمترین ضرورت امور فرهنگی اوقاف را تبلیغ و نشر فرهنگ قرآن کریم در جامعه عنوان و با اشاره به کمبود موقوفات قرآنی در استان تصریح کرد: ما امروزه موقوفاتی با نیات متعدد و مختلف در سطح جامعه داریم امابرای حوزه قرآن کریم با توجه به خروجی برنامه های اجرایی موقوفات ثبت شده بسیار کمی داریم که نیاز است واقفین خیراندیش نسبت به این مهم اهتمام ویژه ای بپردازند.  

 

وی همچنین با اشاره به سهمیه 10 هزار نفری اوقاف در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم اظهار داشت: هم اکنون این طرح در 112 پایگاه با محوریت امامزادگان و بقاع متبرکه، مساجد و تکایا زیر نظر مربیان آموزش دیده و مجرب در حال برگزاری است.

 

در پایان این اختتامیه افزون بر تجلیل ازنفرات برگزیده مسابقات قرآن کریم نیز  از 25 مربی طرح تربیت حافظان قرآن کریم با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد./9705/د102/ب4

ارسال نظرات