۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
کد خبر: ۲۴۲۳۳۷
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی:

جهان اسلام در برخورد با چالش تفرقه ضعف دارد

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعة المصطفی العالمیة ایجاد اختلاف بین فِرَق مختلف در دین را مهم‌ترین چالش اسلام خواند و گفت: تاکنون طرحی حکیمانه در برابر این مشکل که بوسیله سازمان های جاسوسی غرب طراحی شده و جوامع اسلامی را به جان هم می اندازد، تدوین نشده است و تا حدی جامعه اسلامی در برابر این چالش ضعف دارد.
آيت الله عليرضا اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعةالمصطفی العالمیه امروز در همایش«خانواده بین الملل اسلامی» که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، سخنان خود را در دو محور بیان کرد و گفت: نخست این که ما از درون جامعه، قبل از مشکلات بیرون با چه چالش هایی روبه‌رو هستیم و باید چالش ها را بشناسیم و بعد به آن ها رسیدگی کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان چالش های موجود در جامعه اسلامی اظهار داشت: مهم ترین چالش اسلام که تاکنون طرحی حکیمانه در برابر این مشکل که بوسیله سازمان های جاسوسی غرب طراحی شده است و جوامع اسلامی را به جان هم می اندازد، تدوین نشده، ایجاد اختلاف بین فِرَق مختلف در دین است و برای مقابله با این مشکل به تدبیر و حکمت فوق العاده نیاز است و تا حدی جامعه اسلامی در این چالش ضعف دارد.
 
وی در ادامه به وجود اختلافاتی در بخشی از عقاید دین اشاره کرد و ابراز داشت: گاهی تفاوت هایی در سلایق وجود دارد و این اختلاف اگر هوشمندانه کنترل نشود باعث ضعف مسلمانان می شود.
 
رییس جامعة المصطفی العالمیة با توجه به سخن رهبر انقلاب در رابطه با تشیع انگلیسی خاطر نشان کرد: درون شیعه بوسیله دشمنان اندیشه هایی درست شده و از بیرون از شیعه هدایت می شود و قصد اختلاف در دل شیعه را دارد و اگر متفکرانه با این جریان مقابله نشود کم کم ضربه های اساسی به عقاید شیعه و چهره شیعه در جهان وارد می کند.
 
امام جمعه قم با توجه به ضعف در بنیه فکری و ایمانی بعضی اشخاص تصریح کرد: گاهی از روی جهالت افراد به خرافه مبتلا می شوند و این مسأله ریشه در ضعف بنیه جامعه دارد و باید علما تلاش کنند که بنیه فکری جامعه را تقویت کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی روشنفکر زدگی و تمایل به تفکرات غربی را یکی دیگر از چالش های درون جامعه اسلام دانست و ابراز داشت: در بعضی موارد ایجاد تفکرات سکولار و لیبرال حتی در بین نخبگان ما دیده می شود و این ریشه در تفکرات غربی دارد که باید از نکات قابل توجه در مباحث علمای اسلام برای رواج تفکرات اسلامی قرار گیرد.
 
وی به بالابردن روحیه اعتماد به نیروهای درونی اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های جوامع اسلامی بی اعتمادی و کم اعتمادی به نیروها از یک سو و از سوی دیگر کوتاهی نیروهای موجود است که در جوامع اسلامی ایجاد ضعف می کند و باید توان جامعه بالا رود و همچنین اعتماد به نیروهای درونی افزایش یابد تا نیاز به نیروی انسانی به ویژه در مسیرهای جریان ساز برطرف شود و در این راستا در تمام جوامع اسلامی به طرحی راهبردی برای حرکت چند ساله احتیاج است./1322/پ202/ی
ارسال نظرات