۰۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۲۴۲۴۵۵
امام جمعه ایلام:

عزت و اقتدار اسلام سبب آشفتگی سران استکبار شده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: گسترش، عزت و اقتدار اسلام سبب آشفتگی سران استکبار شده و دشمن را به ستوه آورده است که به چنین اعمالی نظیر اهانت به پیامبر پناه آورده‌اند تا ماهیت غاصبانه خود را برای طرفدارانش در دنیا با اهانت به پیامبر(ص) و کشتن مدافعان از دین ثابت کند.
حجت‌الاسلام والمسلمين لطفي نماينده ولي فقيه در ايلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، حجت الاسلام و المسلمین لطفی، امام جمعه ایلام، در خطبه های نماز جمعه این شهر بیان کرد: پیاده‌روی وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر خارجه منفورترین رژیم‌های جهان، آمریکای جهانخوار ضربه زدن به عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران و بی‌اعتنایی به اهانت‌های مکرر مقامات رژیم آمریکا نسبت به ایران اسلامی و ملت ایران است، وزارت امور خارجه باید پاسخ دهد تاکنون از مذاکره با سرسخت‌ترین دشمن ملت ایران یعنی رژیم فاسد آمریکا در طول یک سال  به جز اهانت، تحقیر ملت ایران، تحریم‌های بیشتر و تهدیدهای نظامی چه چیزی به دست آورده‌ است.


وی در ادامه گفت: سفر آقای ظریف به فرانسه قابل دفاع و توجیه نیست آن هم در زمانی که این کشور با اهانت به مقدس ترین فرد جهان هستی قلب مسلمانان را به درد آورده و ما در این روزها شاهد تندترین برخوردها با مسلمانان نظیر آتش زدن مساجد در اروپا و در فرانسه هستیم.


امام جمعه ایلام تصریح کرد: گسترش، عزت و اقتدار اسلام سبب آشفتگی سران استکبار شده و دشمن را به ستوه آورده است که به چنین اعمالی نظیر اهانت به پیامبر پناه آورده‌اند تا ماهیت غاصبانه خود را برای طرفدارانش در دنیا با اهانت به پیامبر(ص) و کشتن مدافعان از دین ثابت کند.


حجت الاسلام و المسلمین لطفی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ایران در تحقق اقتصاد مقاومتی رکن اساسی و ریشه ای است و باید همه اقشار مردم با برنامه های اقتصاد مقاومتی همراه و همگام شوند، تغییر الگوی مصرف در بین مردم از نشانه های نفوذ و گرایش به فرهنگ غربی است، امروزه مصرف گرایی به سبک غربی در همه ابعاد جامعه رخنه کرده است که این سبک زندگی باید از مصرف گرایی غربی به ساده زیستی و قناعت اسلامی تغییر یابد.


وی خاطر نشان کرد: تبلیغ اجناس و کالاهای لوکس غربی از رسانه ها به ویژه رسانه ملی و سوق دادن مردم به سمت استفاده از این کالاها باید مورد بازنگری و تجدید نظر قرار گیرد، رسانه ها به جای تبلیغ کالای خارجی ضمن تبلیغ برای تولیدات داخل و تشویق مردم به استفاده از محصولات داخلی، شیوه های ساده زیستی را به مردم آموزش دهند.

 

نماینده ولی فقیه در ایلام تصریح کرد: این نکته واقعا تأسف بار است که بانک های کشور، خود عامل ترویج ربا به اسم معاملات شرعی هستند، اخذ سود با بهره های بالا مانند بهره های 27 درصدی نوعی ربا است که برای کشوری اسلامی چون ایران خوشایند نیست، در حالی که نهایت سود و بهره بانکی در کشورهای غیر مسلمان سه درصد است.


وی در ادامه افزود: ساده‌زیستی، انتقال مفاهیم قناعت، دوری از اسراف، اتلاف مال، عدم الگوگیری از دنیای غرب، تولید ثروت حلال، آموزش احکام کسب و سرمایه‌گذاری به اقشار مختلف به ویژه اصناف و بازاریان که باید احکام کسب و کار اسلامی را بدانند، جلوگیری از ثروت‌های کاذب مانند واسطه‌گری بدون ارائه تولید، پرهیز از معاملات ربوی، پرهیز از رباخواری، گرانفروشی، احتکار، ترویج فرهنگ قرآنی قرض الحسنه به جای وام و سود بانکی باید در دستور کار مسؤولان امر قرار گیرد.


امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنانش به شهادت فرزند برومند شهید مغنیه و سردار الله‌دادی و تعدادی از رزمندگان حزب‌الله و جبهه مقاومت توسط رژیم فاسد صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام رژیم جعلی و خونخوار صهیونیستی حاکی از ضعف آنها در مقابل مقاومت حزب‌الله است، این اقدام مذبوحانه، اضمحلال و فروپاشی رژیم نامشروع صهیونیستی را در آینده نه چندان دور رقم خواهد زد.


وی تأکید کرد: دشمنان انقلاب باید بدانند خون پاک این شهیدان و هزاران شهید انقلاب همانند امواج خروشانی است که در آینده نزدیک پایه‌های رژیم صهیونیستی را ویران و پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت لبنان را به عنوان بزرگترین حادثه تاریخی به اثبات خواهد رساند.


حجت الاسلام و المسلمین لطفی تصریح کرد: رژیم فاسد صهیونیستی ضعیف‌ترین، ناتوان‌ترین و آسیب‌پذیرترین رژیم‌های جهان است و کارشناسان سیاسی در آمریکا و حتی در درون حاکمیت سرزمین‌های اشغالی، نابودی این رژیم و محو شدن از صفحه جغرافیای جهان پیش‌بینی می‌کنند، امیدواریم به فضل الهی نابودی این رژیم به دست توانمند نیروهای انقلابی تربیت‌ شده مکتب امام خمینی(ره) و خلف صالح او، رهبر فرزانه انقلاب محقق شود./967/پ203/ب6

ارسال نظرات