۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۴۲۹۲۸

آخرین اخبار از مرمت نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب و حضرت رقیه به دست متخصصان خوزستانی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، با اشاره به تخریب قسمت هایی از حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) بر اثرحملات گروه های تکفیری، تروریستی در سال های گذشته اظهار داشت: بازسازی و مرمت نقاط آسیب دیده این حرم های شریف به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان واگذار شده و تاکنون نیز اقداماتی صورت گرفته است.
حضرت زينب

حجت الاسلام سید محمود موسوی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تخریب قسمت هایی از حرم حضرت زینب(س) براثر حملات گروه های تکفیری، تروریستی در سال های گذشته اظهار داشت: در این حملات، تروریست های تکفیری آسیب هایی به گنبد، گلدسته ها، درب های بزرگ، پنجره ها، حفاظ های فولادی پنجره ها، سیستم های سرمایشی و حرارتی، ژنراتورهای بزرگ تولید برق، سقف مصلی، کاشی کاری ها و سنگ کاری بدنه و کف صحن وارد کرده اند.

وی با بیان این که بازسازی و مرمت نقاط آسیب دیده حرم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) در کشور سوریه به ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان واگذار شده است، گفت: عملیات مرمت و بازسازی این حرم شریف، از ابتدای سال جاری آغاز شده و تا کنون 88 نفر از نیروهای متخصص در زمینه های گوناگون به سوریه اعزام شده اند.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: بازسازی کامل سقف مصلی، تعویض قطعات سیستم های برودتی و حرارتی حرم و مصلی، راه اندازی و رفع نقص همراه با تعویض قطعه های ژنراتورهای برق حرم و مصلی، بازسازی کامل درب بزرگ اصلی ورودی حرم از جمله این اقدامات است.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه تصریح کرد: آغاز مرمت و بازسازی خشت های طلای گنبد، نمونه برداری از کاشی های گلدسته ها، تعویض سنگ های آسیب دیده کف و دیوارها از دیگر اقداماتی است که از سوی متخصصان خوزستانی از ابتدای سال جاری تا کنون در حرم حضرت زینب(س) انجام گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اعزام شانزدهمین گروه ازنیروهای خوزستانی برای بازسازی حرم حضرت زینب(س) اظهار داشت: این گروه تعداد 7 نفر از نیروهای فنی به منظور بازسازی حرم حضرت زینب(س) از خوزستان، روز گذشته یکشنبه پنجم بهمن ماه سال جاری عازم سوریه شدند.

مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه تصریح کرد: شانزدهمین گروه از نیروهای فنی که شامل جوشکار، رایانه و امور هنری و رفوگر قالی بوده اند از خوزستان به صورت افتخاری به منظور مرمت و بازسازی نقاط آسیب‌ دیده حرم حضرت زینب(س)، به سوریه اعزام شدند.

مرمت حرم حضرت رقیه در حال انجام است

وی همچنین به انجام اقداماتی در حرم حضرت رقیه(س) اشاره کرد و گفت : غبار روبی، سیاه زدایی و جلاکاری قطعات طلا و نقره ضریح مطهر از جمله این اقدامات است.

حجت الاسلام موسوی در پایان گفت: علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) می‌توانند به این منظور کمک‌های نقدی‌شان را به حساب جام بانک ملت به شماره 4828282864 واریز  و کمک‌های غیرنقدی خود را به ستادهای شهرستانی و مرکز استان تحویل دهند./9464/ت302/ب2

ارسال نظرات