۰۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۲۴۳۰۳۱
با برگزاری همایش وحدت؛

روحانیان شیعه و سنی خراسان شمالی هتک حرمت به پیامبر اسلام را محکوم کردند

خبرگزاری رسا ـ علما و روحانیان اهل سنت و تشیع استان خراسان شمالی با برگزاری همایش وحدت، هتک حرمت نسبت به نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کردند.
همايش وحدت روحانيان شيعه و سني خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز همایش وحدت با حضور علما، روحانیان و طلاب شیعه و سنی استان خراسان شمالی در محل حوزه علمیه باقرالعلوم(ع) شهر مرزی راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان برگزار شد.

 

هدف از برگزاری این همایش مشترک محکوم کردن هتاکی و حرمت شکنی نبی مکرم اسلام(ص) از سوی دشمنان اسلام بود که با حضور طلاب شیعه و سنی، ائمه جمعه شیعه و سنی، مسؤولان و فرماندهان نظامی و انتظامی شهرستان مرزی راز و جرگلان برگزار شد.

 

حجت الاسلام حجت سالاری مکی، مسؤول نمایندگی حوزه علمیه استان خراسان شمالی در این مراسم ضمن محکوم کردن هتک حرمت پیامبر اکرم(ص) از سوی نشریه فرانسوی شارلی ابدو و سایر دشمنان اسلام، اظهار داشت: هتاکی و حرمت شکنی حضرت محمد(ص) نشان دهنده رذالت و پستی عاملان این اهانت ها است.

 

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام با انجام این اعمال می خواهند بین مسلمانان تفرقه و اختلاف انداخته و با اسلام هراسی در برابر پیشرفت اسلام و گسترش این دین مبین مانع ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام سالاری با تأکید بر هوشیاری و حفظ و تقویت وحدت از سوی پیروان همه مذاهب اسلامی، تصریح کرد: مسلمانان نباید از موج عظیم اسلام گستری در دنیا عقب بمانند بلکه می بایست دوشادوش یکدیگر برای تقویت این موج و بی اثر کردن پروژه اسلام هراسی دشمنان فعالیت کنند.

 

دبیر شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی همچنین از طلاب مدارس علمیه خواست تا با تسلط به حداقل یک زبان خارجی به غیر از زبان عربی تلاش کنند دین مبین اسلام و آموزه های آن را با استفاده از روش های نوین از جمله فضای مجازی در دنیا انتشار دهند.

 

در این مراسم آخوند گلدی کمالی، مشاور استاندار خراسان شمالی در امور اهل سنت و عضو شورای فتاوی اهل سنت استان نیز با محکوم کردن هر گونه بی حرمتی نسبت به مقدسات اسلامی، اظهار داشت: حضرت محمد(ص) از سوی خداوند برای هدایت انسان ها مبعوث شد و هتک حرمت نبی مکرم اسلام(ص) از سوی نشریه فرانسوی نه تنها نور نبوت و هدایت وی را کاهش نمی دهد بلکه آن را عالم گیرتر نیز خواهد کرد.

 

وی اقدام نشریه شارلی ابدو در توهین به ساحت حضرت محمد(ص) را پست و موهن توصیف کرد و گفت: مسلمانان در برابر این اقدامات غرب علیه اسلام سکوت نکرده و به طرق مختلف ناراحتی خود را از این گونه اعمال نشان دادند.

 

مدیر حوزه علمیه خادمیه اهل سنت امانلی بخش جرگلان شهرستان راز و جرگلان استان خراسان شمالی همچنین با تأکید بر حفظ وحدت بین پیروان شیعه و سنی در برابر دشمن مشترک، اظهار کرد: یکی از اهداف دشمنان اسلام از دست زدن به چنین اقداماتی و پس از آن بهره گیری رسانه ای از تندروی مسلمان نماها، رواج اسلام هراسی در بین ملت های دنیا است به همین دلیل مسلمانان می بایست در برابر این گونه توطئه های دشمنان با درایت عمل کنند.

 

گفتنی است، در این مراسم علما، روحانیان و طلاب شیعه و سنی با فریاد زدن شعارهای لبیک یا رسول الله، الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، مرگ بر فرانسه و ... هتک حرمت نسبت به حضرت محمد(ص) را محکوم کردند.

 

همچنین در این اجتماع بیانیه ای در محکومیت حرمت شکنی های اخیر دشمنان علیه پیامبر اکرم(ص) قرائت شد که شرکت کنندگان در پایان هر بند با تکبیرهای بلند خود آن را تأیید کردند.

 

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 911 هزار نفری استان خراسان شمالی در شمال شرق کشور را ترکمن های اهل سنت تشکیل می‌دهند که در شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان و راز و جرگلان سکونت دارند.

 

لازم به یادآوری است، در استان خراسان شمالی 15 حوزه علمیه شیعه شامل 9 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران در سطوح یک، دو و سه فعال است که امسال در این مدارس در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر مشغول تحصیل هستند.

 

همچنین در این استان 21 حوزه علمیه اهل سنت با بیش از هزار طلبه فعال است که غالب این مدارس در شهرستان مرزی راز و جرگلان که در فاصله 150 کیلومتری شمال شهر بجنورد قرار دارد، واقع شده اند./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات