۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۲
کد خبر: ۲۴۳۸۲۰
حجت­الاسلام آقاتهرانی:

امام‌شناسی درس بزرگ حضرت معصومه به شیعیان است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امام‌شناسی حضرت معصومه(س) را درس بزرگی برای برای همه مردم دانست و گفت: انسان باید بنگرد که چه مقدار از کارهایش برای امام عصر(عج) بوده و موجب خشنودی آن حضرت شده است.
آقاتهراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت­الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امشب در هیأت ثارالله قم در حسینیه آیت­الله مرعشی نجفی(ره) به سخنرانی با موضوع ولایت خداوند بر مردم پرداخت.

 

وی با اشاره به حکیم بودن خداوند متعال خاطرنشان کرد: برخی از انسان­هایی که خدا خلق کرده است، ویژگی­هایی پیدا می­کنند که از دیگران جدا می­شوند و مسائلی که در عالم صورت می­گیرد، اتفاقی انجام نمی شود؛ چرا که خدا حکیم است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین آقاتهرانی درباره ولایت عام خدا اظهار داشت: خدا یک ولایت عام بر مخلوق­ها دارد که تمامی موجودات از آن بهره­مند هستند و همه را روزی می­دهد؛ برخی از مردم به دنبال جمع ­کردن مال بوده و دلواپس روزی خود هستند، در حالی که خدا روزی ­دهنده است و کسی گرسنه نمی­ماند، مگر آن­که خدا بخواهد.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از افراد برای این که بتوانند در مسائل سیاسی با تمامی گروه‌ها و حزب‌های مختلف تعامل داشته باشند، به دنبال همه آن­ها هستند، در صورتی که در پیشگاه الهی چیزی نخواهند داشت؛ همیشه حق و باطلی است و این­که انسان باید به دنبال حقایق باشد.

 

وی به ولایت خاص خداوند پرداخت و تصریح کرد: عده­ای هستند که قدر نعمت ولایت الهی را می‌دانند و خدا ولایت خاص بر آنها می‌کنند و تدبیر، تربیت و سرپرستی ویژه بر چنین افرادی می‌کند.

 

حجت­الاسلام والمسلمین آقاتهرانی افزود: کسی که بندگی می­کند و به دنبال نفس خود نیست، با کسی که به این کار می­پردازد، در پیشگاه خداوند مساوی نیست؛ انسان­ها امام نیستند، اما برخی جا پای امام خود می­گذارند و چنین افرادی با کسی که در مقابل امام خود می­ایستد، مساوی نیست.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اثر گناه­کردن گفت: آلوده­شدن به گناه سبب می­شود که خدا دست ولایتش را از سر انسان بر ­دارد و کسی با معصیت خدا به جایی نمی‌رسد؛ هر کسی وارد بر ولایت الهی شد، خداوند ولایت خاص بر او می­کند.

 

وی به روایتی اشاره کرد و اظهار داشت: در روایتی آمده است که هر کسی حضرت معصومه(س) را با معرفت در قم زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود؛ رمز این کار، بندگی‌کردن از سوی آن حضرت است؛ زیارت‌نامه حضرت معصومه(س)، جزو معتبرترین زیارت‌نامه‌هاست که از سوی امام رضا(ع) صادر شده است.

 

حجت­الاسلام والمسلمین آقاتهرانی به امام‌شناسی حضرت معصومه(س) پرداخت و تصریح کرد: برکات بسیاری از حرم حضرت فاطمه معصومه(س) نصیب علما و بزرگان شده است؛ امام‌شناسی حضرت معصومه(س) برای همه مردم درس است که آن حضرت راهی طولانی را برای دیدار امام خود می­پیماید و انسان نیز باید بنگرد که چه مقدار از کارهایش برای امام عصر(عج) بوده و موجب خشنودی آن حضرت شده است.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان سخنی از آیت­الله بهجت(ره) افزود: بایستی حرمت حضرت معصومه(س) و حرم آن حضرت را نگه داشته و گناه نکرد؛ بخاطر حضرت معصومه(س) نفسانیات خود را زیر پای بگذارید./822/پ201/ف

ارسال نظرات