۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۲۴۳۹۵۹
به همت مؤسسات قرآنی و نهادهای فرهنگی؛

طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه علوم قرآنی یس‌ ارومیه گفت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی در آذربایجان غربی به همت مؤسسات قرآنی و نهادهای فرهنگی اجرا می‌شود.
قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، معصومه وجدانی، مدیر مؤسسه علوم قرآنی یس‌ ارومیه ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی فعالیت های قرآنی آذربایجان غربی که در دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد، ضمن تسلیت سالروز رحلت حضرت معصومه(س) و تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر، اظهار داشت: طرح ریشه‌کنی بی‌سوادی قرآنی با هدف نشر علوم قرآنی و انس گرفتن مردم با این کتاب آسمانی در آذربایجان غربی با همت مؤسسات قرآنی و نهادهای فرهنگی در سطح استان اجرا می‌شود.

 

وی افزود: برنامه‌ریزی و فهرست نویسی این طرح با همکاری برخی از نهادها از جمله ستاد کانون مساجد و فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت گرفته است.

 

وجدانی به شروع برنامه‌ها و کلاس‌های این طرح اشاره و اظهار کرد: با اعلام فراخوان و پخش آگهی تبلیغی از طریق صدا و سیمای استان و نصب بنر و مصاحبه به صورت گزارش، استقبال خوبی از این طرح شد و در حال حاضر با تشکیل 14 کلاس کار خود را شروع کرده است.

 

وی پیش‌رفت این طرح را بسیار عالی دانست و افزود: هزار و نهصد قرآن آموز مشغول فعالیت هستند و ثبت‌نام از علاقه مندان به یادگیری قرآن هم‌چنان ادامه دارد.

 

مدیر مؤسسه علوم قرآنی یس‌ ارومیه اضافه کرد: یک سوم از هزینه اجرای این طرح بعد از بازدید از مؤسسات به آن‌ها واگذار شده است و در آینده نیز به تناسب روند کار هزینه‌ها پرداخت می‌شود.

 

وجدانی به برگزاری آزمون متمرکز پایان دوره این طرح اشاره و اعلام کرد: روز جمعه این هفته در مصلای امام خمینی(ره) از ثبت‌نام کنندگان در این طرح آزمون متمرکز پایان دوره گرفته می‌شود، تا مدرک قرآن آموزی به آن‌ها اعطا شود./936/پ202/ب4

ارسال نظرات