۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۵
کد خبر: ۲۴۵۱۵۴
با حضور جمعی از مسؤولان استانی؛

کانون شهید کشمیری روستای سیاسک محله شهید احمدی روشن مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب، مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی هنری شهید کشمیری و یادواره شهدای روستای سیاسک محله شهید احمدی روشن از توابع شهرستان مشهد با حضور مسؤولان استانی برگزار شد.
کانون هاي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب، مراسم افتتاحیه کانون فرهنگی هنری شهید کشمیری و یادواره شهدای روستای سیاسک محله شهید احمدی روشن از توابع شهرستان مشهد شب گذشته 16 بهمن با حضور محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد و جمعی از اهالی روستا در مسجد امام حسین(ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام لطفی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم گفت: رهبری، وحدت و حمایت ومدد خدای متعال از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بودند که اگر رهبری ولایت فقیه نبود از وحدت نیز خبری نبود.

 

وی درادامه به بیان وقایع خاورمیانه و قرار گرفتن ایران در شرایط حساس منطقه ای پرداخت و اظهار داشت: امروز هم این انقلاب با تکیه بر ولایت فقیه و امام امت و وحدت و ادامه خون شهدا از این پیچ تاریخی عبور خواهد کرد.

 

عضو شورای اسلامی ضمن با تاکید بر زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا تصریح کرد:در واقع شهدا گرانبهاترین سرمایه های انقلاب هستند  و به همین دلیل بر همگان ضروری است که وصیتنامه شهدا رابخوانند و برای پاسداشت آرمان های آنان که از جان خود مایه گذاشتند، تلاش کنند.

 

وی افزود: امروز در همه انقلاب هایی که در منطقه صورت می گیرد عکس امام (ره ) را انقلابیون در دستشان دارند و از طرفی آمریکا هم با توجه به پیش بینی های صورت گرفته که دولت صعودی به زودی دچار جنگ داخلی می شود، به این منطقه لشکر کشی کرده است.

 

عضور شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که شهدا مظهر قدرت ما هستند و این خاموش نشدنی است، بیان داشت: در واقع جهان از شهدای انقلاب و کلام امام (ره ) برای حرکت های انقلابی الگو گرفته اند و حیف است که خود ما در این مسیر عقب بیفتیم.

 

وی افزود:راه، اندیشه و تفکر شهدا مهمترین اصل است که بایستی برای نسل نو تبیین شود چرا که بسیاری از شهدا هم جوان بودند و آرزوهایی در زندگی دنیوی داشتند اما با شنیدن فرمان رهبری برای دفاع از انقلاب و امت، دین و آخرت خودشان را بر دنیا ترجیح دادند.

 

خانم دکتر افلاک، راوی دفاع مقدس نیز در ادامه به بیان خاطرات خانواده های شهدا و ایثارگران پرداخت و گفت:مأمور سرشماری درب خانه ای را زد و پیرزن درب را باز کرد و وقتی که فهمید مأمور سرشماری است گفت امکان دارد برای سرشماری منزل ما فردا بیایی و در این هنگام مأمور سرشماری با تعجب پرسید مگر تا فردا افراد خانه شما کم و زیاد می شود و پیرزن گفت:آری.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی در ادامه بیان خاطرات گفت:هنگام اذان شد و پیرزن برای اقامه نماز به سمت مسجد حرکت کرد اما قبل از آن کلید درب منزل را به سوپر محله داد و گفت، من برای نماز به مسجد می روم اگر در این فاصله پسرم آمد کلید را به او بده تا پشت درب نماند و برای استراحت به داخل برود.

 

نویسنده کتاب خاطرات شهدا افزود: سوپر محله به مأمور سرشماری گفت 29 سال است که این خانم کارش اینست و هرروز کلیدش را به من می سپارد تا مبادا فرزند مفقود الاثرش پشت درب بماند!

 

مدرس دانشگاه امام حسین(ع) با بیان این که با مطالعه ای که در وصیتنامه شهدا داشتم به این موضوع رسیده ام که زیباترین و بهترین برنامه های دینی را می توان در وصیتنامه آنان پیدا کرد، اظهار داشت:شهدا اهل دنیا نبودند که توانستند برای انقلاب خودشان ایثارگری کنند.

 

وی درادامه به بیان خاطره ای از کتاب« خانمها باید بخوانند» پرداخت و گفت:ترکش زیادی خورده بود و احساس می شد ضعف و ناتوانی براو چیره شده است که پرستار با پوشش چادر برای کمک به او آمد یکی از افراد به پرستار گفت برای این که راحت تر و سریع تر بتوانی کار پرستاری را انجام بدهی چادرت را کنار بگذار که این رزمنده با همان حال خودش گفت خواهر این کار را نکن ما به اینجا آمده ایم که این چادر بماند و درهمان حالی که چادر پرستار در دستش بود، به شهادت رسید.

 

گفتنی است، در این مراسم از خانواده های شهدا و ایثارگران نیز تجلیل شد./934/پ202/ب6

ارسال نظرات