۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۲۴۵۶۴۶
استاد حوزه علمیه قم:

ایران اسلامی سازش با استکبار را قبول نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم علت عدم توفیق در بعضی خواسته های مردم و نظام را تحریم، ظلم و خیانت دانست و گفت: تا ایران اسلامی است استکبار نخواهد توانست که با این نظام سازش کند؛ به قول امام خمینی (ره) رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است.
امام مخالف سازش با آمريکا راهپيمايي
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن سعیدی استاد حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا انقلاب اسلامی در سال های سپری کرده را در عرصه های سیاسی و فرهنگی موفق دانست و گفت: به دلیل تحریم، بی انصافی، ظلم و خیانت های وارده به بخش اقتصاد نتوانسته ایم به آرمان های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دست یابیم.
 
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: البته هر یک از مردم نسبت به ابتدای انقلاب اسلامی حتی از لحاظ مادی پیشرفت داشته اند و دارایی هر فرد نسبت به آن زمان ده ها بلکه صدها برابر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره استکبار جهانی ابراز داشت: از کلمه استکبار بر می آید که این یک بیماری است که منطق در آن دخیل نیست؛ تا ایران اسلامی است استکبار نخواهد توانست که با این نظام سازش کند؛ به قول امام خمینی (ره) رابطه ایران و آمریکا رابطه گرگ و میش است.
 
وی ادامه داد: استفاده از تمثیل رابطه گرگ و میش نسبت به تناسب ایران و آمریکا از هنرهای امام خمینی (ره) بود که با استفاده از ساده ترین مطالب عمیق ترین مفاهیم را برای ملت بیان می کردند؛ مستکبرین جهانی استقلال جمهوری اسلامی ایران را نمی پسندند؛ نظام اسلامی تا وقتی ولایت فقیه دارد و به اصل امامت و اسلام اعتقاد دارد و آمادگی شهادت دارد با ابر قدرت ها صلح نخواهد کرد.
 
استاد حوزه علمیه قم خدمت به مردم را بهترین راه تشکر از مردم عنوان کرد و اظهار داشت: مسؤولان می بایست مانند مقام معظم رهبری و امام خمینی خود را خادم و بدهکار مردم بدانند و به یاد داشته باشند که اگر این مردم نبودند ما باید در همان سیاه چاله ها و شکنجه ها می ماندیم.
 
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی درباره دلایل بعضی رکودهای کشور گفت: دلیل این رکودها پرداختن به فروع، زاویه گرفتن با ولایت، پیروی از هوا و هوس، انحصار طلب بودن، خواستن همه منافع برای خود و جناح خود است و باعث شده ضمن عوامل خارجی، اقتصاد کشور متزلزل گشته و در مسائل معیشتی مردم خلل وارد شود.
 
وی با اشاره به عوامل فتنه 88 ادامه داد: مسؤولان بی تقوا، پیگیر هوا و هوس که سابقه انقلابی داشتند و حتی شکنجه دیده ساواک هستند عوامل با واسطه و بی واسطه بیگانگانند؛ اینها به قول آیت الله طالقانی طاغوتچه ها هستند که فرهنگ سلطنت طلبی در ذهنشان نفوذ پیدا کرده و ایده امامت و اسلامی بودن نظام و فرهنگ قرآنی را قبول ندارند.
 
استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: خود باختگان داخلی ما را به سمت و سوی بساط رژیم شاهنشاهی سوق می دهند؛ خون شهدا و فداکاری مردم را هزینه های بیهوده می دانند؛ بنابراین در این ایام باید مردم را با فلسفه شیعه از زمان رسول اکرم (ص) و مبارزات عقیدتی آشنا کرد./836/ت302/ش
ارسال نظرات