۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱
کد خبر: ۲۴۷۴۲۸
رییس قوه قضاییه:

نگاه سیاسی در برخورد با مفاسد اقتصادی نداریم/ رسیدگی به پرونده رحیمی نشانه شجاعت و استقلال دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ رییس قوه قضاییه با اشاره به برخورد قاطعانه با مفاسد اقتصادی گفت: قضات قوه قضائیه بدون لحاظ کردن مسائل و نگاه سیاسی افراد با مفاسد اقتصادی برخورد می کنند و برخورد با معاون اول دولت دهم در راستای همین فعالیت است.
آيت الله آملي لاريجاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، آیت الله صادق آملی لاریجارنی، رییس قوه قضاییه، عصر امروز، در جمع قضات کارمندان و خانواده بزرگ دستگاه قضایی استان لرستان گفت: باید با همکاری قضات طرح آموزش در دستگاه قضا رونق یابد.

 

وی با بیان این که برای کاهش میزان پرونده ها باید برای پیشگری از جرم اقدام شود، افزود: باید در قوه قضاییه در بحث نیروی انسانی نیز تحول ایجاد شود.

 

آیت الله لاریجارنی با تأکید بر این که قضات با قاطعیت با مفسدان اقتصادی و هرگونه سرقت در اموال عمومی برخورد کنند، خاطرنشان کرد: باید در قضاوت ها شأن و اقتدار دستگاه  قضایی رعایت شود و به نحو غیر صحیح اعمال نشود.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به توقع مردم از برخورد با دستگاه قضا تأکید کرد: کارکنان دستگاه قضا باید به بحث اخلاق توجه ویژه ای داشته باشند.

 

وی مسأله سارقان مسلح و قاچاق چیان مواد مخدر امنیت روحی و روانی برای مردم است، افزود: برخورد قاطع با سارقان مسلح و قاچاق چیان باید صورت گیرد.

 

رییس قوه قضاییه با اشاره به رسیدگی به پرونده معاون اول رییس جمهور پیشین به واسطه جرم وی گفت: رسیدگی به این پرونده نشان از استقلال و شجاعت قضات بود.

 

وی با اشاره به این که رسیدگی به پرونده رحیمی به واسطه اختلاسی بود که در شرکت بیمه رخ داد، یادآور شد: ما در این پرونده هیچ نگاه سیاسی نداشتیم.

 

آیت الله لاریجارنی با اشاره به این که این پرونده در سال 88 تشکیل شده بود، بیان داشت: برای هیچ کسی قابل تصور نبود که معاون اول یک رییس جمهور محاکمه شود و به زندان رود، که انجام شد./9459/پ202/ش

ارسال نظرات