۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
کد خبر: ۲۴۹۰۸۸
در دیدار دکتر روحانی مطرح شد؛

توصیه های مهم آیت الله مکارم به رییس جمهور درباره مسائل فرهنگی، اقتصادی، یارانه ها و وزارت ارشاد

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس جمهور درباره مسائل مهم اقتصادی، فرهنگی، یارانه ها و مسائل مربوط به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توصیه های مهمی به دکتر روحانی ارائه کرد.
ديدار رييس جمهور با علما و مراجع ديدار رييس جمهور با علما و مراجع ديدار رييس جمهور با علما و مراجع

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز در دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی رییس جمهور محترم از خدمات ایشان و دولت یازدهم تقدیر و این اقدامات را تایید کرد.

 

در این دیدار همچنین حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیانات مهمی درباره بعضی مشکلات کشوری از جمله مسأله کار و ازدواج جوانان، همچنین گرانی بعضی از ارزاق، مسائل زندگی مردم، مسائل فرهنگی کشور و آنچه مربوط به وزارت ارشاد است ایراد کرد.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار خصوصی درباره بحث هدفمندی یارانه ها نیز تاکیدات و توصیه های راهگشایی را خطاب به رییس جمهور و دولت محترم ارائه و تاکید کرد: باید یارانه اغنیا حذف گردد و درآمدهای حاصله از آن برای کارهای تولیدی صرف شود؛ چنانچه این پول صرف کارهای تولیدی شود برای جوانان کار و وسائل ازدواج فراهم می گردد و از مفاسد اخلاقی کاسته می شود.

 

این مرجع تقلید توصیه هایی نیز درباره مشکلات شهر قم در جهات مختلف کرد و رییس جمهور محترم قول مساعد داد.

 

طبق گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی این مرجع تقلید ضمن دعا برای توفیق دولت یازدهم و رییس جمهور محترم تاکید کرد: امید است با همت همه مقامات کشوری مشکلات حل گردد. 

 

خبر سایت ریاست جمهوری از دیدار با حضرت آیت الله مکارم شیرازی

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز خبر دیدار حجت الاسلام والمسلمین روحانی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی را این گونه روی خروجی خود قرار داد.

 

حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در دیدار رییس‌ جمهوری اسلامی ایران، موفقیت‌های دولت در حوزه مدیریت اقتصاد و خدمات اجتماعی به ویژه درمان و بهداشت را خوب و ملموس ارزیابی نموده و بر تلاش بیشتر دولت برای رسیدگی به محرومان و اقشار ضعیف جامعه تاکید کردند.


این مرجع عالیقدر جهان تشیع در این دیدار که صبح پنج‌شنبه و در جریان سفر استانی دولت یازدهم به قم ، در بیت معظم له برگزار شد، افزودند: شما فرزند حوزه و روحانیت هستید. رأی مردم به شما اعتماد مجدد به روحانیت بود و لذا موفقیت شما موجب سربلندی حوزه و روحانیت است.


ایشان با اشاره به اینکه «دولت علاوه بر مشکلات موجود، وارث مشکلات زیادی از گذشته
است» ، حفظ اصول اساسی نظام در حوزه سیاست خارجی را ضروری دانسته و ابراز امیدواری کردند که موضوع هسته‌ای نیز به حل و فصل نهایی رسیده و تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران رفع شود.


حضرت‌‌ آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی رسیدگی توأم به اقتصاد و مسایل مهم اجتماعی را یادآور شده و ضمن توصیه به بهره گیری از نقدهای سازنده ، افزودند: اقتصاد باید به سمتی مدیریت شود که آثار رونق در تولید و اشتغال، زمینه فعال تر شدن جوانان و تسهیل امر ازدواج را فراهم نماید.


ایشان در بخشی از سخنان خود به مشکلات استان و شهر قم از جمله در بخش بهداشت و درمان و سهولت تردد زوار اشاره و برای موفقیت رییس‌ جمهوری و دولت، آرزوی توفیق کردند.


در ابتدای این دیدار جمعی از مسئولان ارشد دولت حضور داشتند و در انتها حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی و رییس‌ جمهوری در جلسه‌ای خصوصی به گفتگو در خصوص مهم‌ترین مسایل کشور پرداختند.

/924/پ202/ج
 

ارسال نظرات