۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۲۴۹۷۱۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان:

رسانه حلقه اتصال مردم و مسؤولان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان رسانه ها را حلقه اتصال مردم و مسؤولان دانست و گفت: آن چیزی که لازم است محقق شود، شفاف سازی نمایندگان مردم یک جامعه است که باید به روشنی آن را برای عامه محقق سازیم.
حجت الاسلام محمد قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان ظهر امروز در بیستمین سالروز خانه مطبوعات استان اصفهان با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه، گفت: رسانه ها حلقه اتصال مردم و مسؤولان هستند.

 

وی در ادامه حمایت وزارت ارشاد را از جامعه خبری بسیار کم، توصیف کرد و ابراز داشت: با وجود این حمایت ناچیز، خوشبختانه اداره ارشاد بالاترین جایگاه اعتقادی را نسبت به جامعه خبری داشته است.

 

حجت الاسلام قطبی با بیان این که وی هر روز رسانه ها و روزنامه های شهر را رصد و پیگیری می کند گفت: با وجود پیشرفت های قابل توجه در رسانه و مطبوعات اما متأسفانه هنوز نقد در این میان جایگاه قابل قبولی ندارد.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در ادامه نقد را دارای دو وجه دانست و تصریح کرد: یک وجه نقد به رسانه ها و وجه دیگر آن به مسؤولان بر می‌گردد.

 

وی ادامه داد: از یک طرف رسانه ها هستند که باید نقادانه مطالب مسؤولان را منتشر و از سوی دیگر هم باید مسؤولان با شفاف سازی و صراحت بیان ضعف ها و کاستی ها را اعلام کنند.

 

حجت الاسلام قطبی مردم را محرم ترین افراد جامعه برشمرد و گفت: مسؤولان جامعه که ادعا می کنند بعضی از اخبار محرمانه است باید بدانند در این جامعه هیچ جای پنهان کاری وجود ندارد.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه حتی بالاترین مقام استان نیز این رویکرد شفاف سازی را پیشه خودساخته است ابراز داشت: در بسیاری از مواقع شاهدیم که وی به خوبی نقد و انتقاد خود را در جهت پیشبرد دستگاه ذیربط انجام می دهد.

 

وی در ادامه رسانه ها را حلقه اتصال مردم و مسؤولان دانست و ابراز داشت: آن چیزی که لازم است محقق شود، شفاف سازی نمایندگان مردم یک جامعه است که باید به روشنی آن را برای عامه محقق سازیم.

 

حجت الاسلام قطبی سه دسته از جامعه فرهنگیان را افرادی بسیار فعال و پر شور توصیف کرد و ابراز داشت: جامعه خبرنگاران، روزنامه نگاران و گروه های تئاتر و بازیگران این سه گروه را تشکیل می دهند.

 

مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در پایان جامعه خبری را در این برهه از زمان دارای نقاط ضعف و قوت بسیاری دانست و گفت: امید است در آینده نزدیک با حمایت های بیشتر ارشاد از خبرنگاران این کاستی ها رفع شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات