اسلام در میان ساحتهای تربیتی به عنوان یک روش کامل مطرح است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد نوذری، عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه در نشست بررسی تأثیر اندیشههای عرفانی امام خمینی(ره) در ساحتهای تربیت که امروز قبل از ظهر در سالن نشستهای علمی این پژوهشگاه برگزار شد اظهار داشت: هدف از بررسی ساحتهای تربیت در نظامهای آموزشی، رسیدن به انسان مطلوب است.
حجت الاسلام محمد نوذری ابراز داشت: در بررسی ساحتهای تربیتی در نظامهای آموزشی، نخست انسان مطلوب را تعریف میکنند و در مرحله بعد برای رسیدن به ساحتهای انسان مطلوب، برنامهریزی انجام میگیرد.
وی با اشاره به نظرات مختلف درباره ساحتهای تربیتی انسان یادآور شد: نظرات مختلفی درباره ساحتهای انسان مطرح است که برخی انسان را تک ساحتی و عدهای وی را چندساحتی میدانند.
عضو هیأت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تأکید کرد: اگر انسان را تک ساحتی بدانیم باید ساحتهای دیگر را توجیه کرده و نادیده بگیریم اما اگر وی را چند ساحتی در نظر بگیریم، رابطه ساحتها را باید با یکدیگر بسنجیم و مورد بررسی قرار دهیم.
وی انسان را چند ساحتی خواند و خاطرنشان کرد: موضوع تربیت در ساحتهای مختلف برای انسان مورد توجه است و در میان انواع آن، تربیت اسلامی به عنوان یک روش کامل و جامع مورد توجه قرار گرفته است.
حجت الاسلام محمد نوذری، امام خمینی(ره) را الگو و نمونه انسان مطلوب خواند و افزود: در این نشست، تأثیر اندیشههای عرفانی امام خمینی(ره) در ساحتهای تربیت و راه رسیدن به این الگوی جامع و انسان مطلوب مورد بررسی قرار میگیرد./908/پ202/ب4