۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۲۵۴۰۱۶
معاون اماکن متبرکه حرم شاه‌چراغ خبر داد؛

خدمت رسانی 3 هزار خادم شاه‌چراغ در ایام نوروز/ ارائه خدمات ویژه به زائران خارجی

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون اماکن متبرکه و امور خدام آستان مقدس شاه‌چراغ از ارائه خدمت از سوی 3هزار خادم به زائران خبر داد و گفت: نزدیک به هزار زائر خارجی در ایام نوروز در حرم شاه‌چراغ حضور یافته‌اند.
خادم شاه‌چراغ

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس،‌ حسین مذنب، معاون اماکن متبرکه و امور خدام آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) در جمع خبرنگاران گفت: در نوروز امسال 2858 نفر خادم رسمی و افتخاری به میزان 83911 نفر-ساعت در حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) به زائرین و میهمانان سومین حرم اهل بیت(ع) ارائه خدمت کردند.

وی در ادامه افزود: افزون‌بر خدمات عمومی ارائه شده به زائرین آستان مقدس سیدالسادات الاعاظم(ع) در بهار فاطمی 38080 مورد مراجعه به امانت داری های حرم، 425 نفر-روز ارائه خدمت صندلی چرخدار(ویلچر)، 987311 مورد ارائه چادر به خواهران صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه برنامه های مورد اجرا از سوی خدام آستان مورد استقبال بی نظیر و پر احساس زائرین قرار دارد اظهار داشت: با توجه به تقارن دهه فاطمیه با ایام آغازین سال جدید 41 ویژه برنامه شامل آیین تحویل سال، سلام خادم، نقاره خانه، لاله گردانی، آیین فراشان و سفره صلوات توسط خدام آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اجرا شده و مورد استقبال بی نظیر زائرین قرا گرفته است.

مذنب از حضور 963 نفر از زائرین و گردشگران خارجی در آستان مقدس در ایام نوروز و ارائه خدمات ویژه توسط خادمین آموزش دیده و مسلط به زبان های خارجی به ایشان خبر داد و گفت: عظمت بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی(ع) و آموزش های مورد ارائه به گردشگران خارجی در این حرم مطهر، تاثیر بسزایی در معرفی صحیح دین مبین اسلام به مردم دیگر کشورها و مقابله با موج اسلام هراسی به راه افتاده توسط استکبار جهانی داشته است.

وی در پایان با قدردانی از زحمات کلیه خادمین و پرسنل آستان مقدس در امر خدمت رسانی به زائرین سومین حرم اهل بیت(ع) اظهار داشت: میهمانان این حرم شریف در ایام نوروز با 29500 پرس میان وعده و غذای متبرک حرم مطهر مورد پذیرایی قرار گرفته اند./919/پ203/ب

ارسال نظرات