۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۵۵۶۳۰

روحانیت نقش مهمی در احیای منافع مردم ایفا می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دستغیب بر ضرورت توجه و حل مشکلات طلاب تأکید کرد و گفت: روحانیت نقش ارزنده ای در احیای منافع مردم ایفا می‌کند.
جلسه هفتگي جامعه روحانيت شيراز با حضور آيت الله دستغيب

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جامعه روحانیت شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب عضو مجلس خبرگان رهبری در جلسه دیروز جامعه روحانیت شیراز گفت: وجود علمای بزرگوار برای جامعه ما موجب برکت هست و از خداوند متعال طول عمر و صحت و سلامت و شفای عاجل برای آیت الله حقیقت مسئلت می کنیم.

 


وی ضمن تشکر از حضور آقایان و میزبانی بیت مکرم حضرت آیت الله حقیقت، خواستار صدور بیانیه ای نسبت به اهم موضوعاتی که لازم است جامعه روحانیت نسبت به آنها موضع داشته باشد گردیده و همچنین با اعلام این که باید پیش بینی لازم برای سفر ریاست محترم جمهور به عمل آید، افزود: روحانیت باید نقش ارزنده ای را درخصوص منافع مردم ایفا کنند و همچنین حوزه های علمیه و وضعیت طلاب به عنوان قشری که اغلب در سختی ها و مشکلات هستند ان شاءالله بشود اهتمام بیشتری صورت گیرد.

 


قائم مقام جامعه روحانیت شیراز ضمن تبریک انتصاب حجت الاسلام والمسلمین موسوی به مدیریت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اظهار داشت: امیدواریم ایشان بهتر از گذشته و مدیران سابق خدمت کنند و البته ضرورت دارد در برخی از امور آشنایی با مسائل وقف( نه از جنبه موضوع وقف و احکام آن) بلکه درخصوص وظایف اوقاف در مسائل مادی و معنوی و رسیدگی به مسائل حوزه های علمیه، مساجد و مردم جامعه روحانیت بیشتر در جریان قرار بگیرد.

 


وی خاطرنشان کرد: بودجه هایی که به مناسبت های مختلف در اختیار اوقاف قرار می گیرد و رقم های بالایی از آنها شنیده می شود، جهت رفع ابهام توضیح دهید که چگونه این بودجه ها مصرف می شود؟ آیا اصل این خبر درست است؟ بر فرض صحت؛ توزیع چگونه است؟ آیا مکان های خاص مدنظر است؟

 


در ادامه حجت الاسلام سیدعباس موسوی بیان کرد: دو نوع درآمد در اوقاف وجود دارد، درآمد دولتی و درآمد موقوفات.

 


وی ابراز کرد: هر موقوفه ای برای خود یک سرفصل و نیتی دارد و خلاف نیت واقف جایز نیست کاری صورت گیرد همان گونه که علما می دانند مانند موقوفه صاحب دیوانی در دهه سوم محرم عزاداران حسینی را اطعام می کند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: مطلب دیگر این است که دو نوع اعتبار وجود دارد که از دو ناحیه متفاوت است و متولی جذب ما هستیم که بیشتر درخصوص مسجد و حوزه علمیه است.

 


وی اظهار داشت: این اعتبارات از دو درصد نفت و گاز انجام می شود و حدود دو سال است که اعتباراتی از نمایندگان مجلس نیز اضافه شده که قسمتی از آن به حوزه های علمیه و اماکن مذهبی و مساجد و سایر مجموعه هایی که نمایندگان مجلس صلاح بدانند، اختصاص می یابد.

 


گفتنی است باتوجه به سوالات متعدد اعضای جامعه روحانیت از مجموعه اوقاف و امور خیریه و بمنظور رفع این شبهات و پاسخ به آنان مقرر شد جلسه ای اختصاصی با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس برگزار شود./839/د102/ب4

ارسال نظرات