۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۲۵۵۹۶۶
آیت الله خاتمی در تجمع اعتراض آمیز حوزویان:

شورایی از نخبگان و علمای اسلام اداره حرمین شریفین را به دست گیرند/ برخی با تحلیل های خائنانه به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره به شباهت جنایات عربستان به فجایع رژیم صهیونیستی گفت: عملکرد بی‌رحمانه آل سعود در فجایع یمن به جنایات رژیم صهیونیستی شباهت دارد و حکومت آل سعود از روز نخست با کشتار و جنایت عجین بوده است چنان که در جریان حمله به کربلا، جوی خون به راه انداختند و در طول حکومت سیاه و ننگینشان، لبه تیز شمشیرشان نسبت به اسلام ناب محمدی بوده است.
تجمع طلاب و علماي حوزه علميه قم در محکوميت جنايات آل سعود در يمن تجمع طلاب و علماي حوزه علميه قم در محکوميت جنايات آل سعود در يمن تجمع طلاب و علماي حوزه علميه قم در محکوميت جنايات آل سعود در يمن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران، امروز در تجمع اعتراض آمیز طلاب و فضلای قم که در محکومیت جنایات آل سعود علیه مردم مسلمان یمن در مدرسه فیضیه برگزار شد اظهار داشت: این تجمع به پاس همدلی، همراهی و همدردی با مردم مظلوم یمن و اعلام حمایت از انصارالله و مجاهدان فی‌سبیل الله است.

 

اجتماع طلاب و روحانیون را دارای شش پیام برجسته است

وی اجتماع طلاب و روحانیون را دارای شش پیام برجسته خواند و ابراز داشت: نخستین پیام این تجمع پیام دینی و مکتبی است که در طول 36 سال انقلاب از مردم مظلوم فلسطین گرفته تا مسلمانان بوسنی و هرزگوین هر جا مسلمانان با بحران روبرو شده‌اند حوزه علمیه با آنها همدردی کرده‌ است.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آیه «امة واحدة و انا ربکم فاعبدون» یادآور شد: مکتب ما می‌گوید که همه ما یک امتیم و وظیفه قرآنی ما این است که در برابر رنجی که به مسلمانان وارد می‌شود سکوت نکنیم.

 

برائت از جنایتکاران، پیام دوم اجتماع طلاب است

وی برائت از جنایتکاران را پیام دوم این اجتماع دانست و تصریح کرد: فجایع یمن دو جنایتکار دارد که جنایتکار مباشر آن دولت انگلیسی عربستان سعودی است که نص تاریخ و خاطرات «مستر همفر انگلیسی» گویای آن می‌باشد و دولت و مکتب آن ساخته و  پرداخته انگلیسی‌ها است و جنایتکار دوم آن حامیان و همراهان آنها هستند.

 

آیت الله خاتمی افزود: حکومت آل سعود از روز نخست با کشتار و جنایت عجین بوده است چنان که در جریان حمله به کربلا، جوی خون به راه انداختند و در طول حکومت سیاه و ننگینشان، لبه تیز شمشیرشان نسبت به اسلام ناب محمدی بوده است.

 

حکومت عربستان از روز نخست لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشته است

وی تأکید کرد: حکومت عربستان از روز نخست لیاقت اداره حرمین شریفین را نداشته است و به دروغ خودش را «خادم الحرمین» نامیده در صورتی که آل سعود همیشه «خائنان به حرمین شرفین» بوده است.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری به همکاری آل سعود با رژیم صهیونیستی اشاره کرد و یادآور شد: در پرونده سیاه آل سعود، همکاری با رژیم صهیونیستی در حمله به لبنان و جنایت علیه مردم غزه مشاهده می‌شود البته ممکن است بگویند لبنان شیعه بوده‌‌اند اما غزه که سنی هستند و آل سعود در جریان جنایات و کشتار وحشیانه مردم غزه با اسرائیل همراهی می‌کرد و به انواع مختلف آنها را تقویت می‌کرد.

 

باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام، اداره حرمین شریفین را به دست گیرند

وی با اشاره به آیه «وَمَا لَهُمْ أَلَّا یُعَذِّبَهُمُ اللَّهُ وَهُمْ یَصُدُّونَ عَنِ الْمَسْجِدِ الْحَرَام» تصریح کرد: طبق این آیه قرآن، آل سعود چه حقی دارد که مردم را از رفتن به مسجد الحرام منع کند و طبق فرمایش امام خمینی(ره) در سال 1366، باید شورایی از نخبگان و علمای جهان اسلام، اداره حرمین شریفین را به دست گیرند و این جنایتکاران را از این سمت خلع کنند.

 

امام جمعه موقت تهران با تقدیر و تشکر از اقدام دولت یازدهم در تعلیق سفر عمره تأکید کرد: بایستی این تعلیق نه تنها تا مجازات شدن دو پلیس رذل سعودی ادامه داشته باشد بلکه باید سعودی‌ها تعهد کنند که مانع زیارت و زیارتنامه خواندن زائران ایرانی نشوند و کمترین توهین و مزاحمتی برای زوار و روحانیان کاروان‌ها ایجاد نکنند.

 

عزت و احترام ملت ایران باید در اماکن مذهبی حفظ شود

وی ملت ایران را عزیز و غیرتمند خواند و افزود: عزت و احترام ملت ایران باید در اماکن مذهبی حفظ شود؛ سعودی‌ها به چه حقی در اماکن مقدس و قبرستان بقیع به زائران توهین می‌کنند بنابراین درخواست ما از دولت این است که تعلیق سفر عمره را به راحتی لغو نکنند مگر این که دولت عربستان این شروط و تعهدات را بپذیرد.

 

آیت الله خاتمی با اشاره به همراهی آل سعود با رژیم صهیونیستی ابراز داشت: عملکرد بی‌رحمانه آل سعود در فجایع یمن به جنایات رژیم صهیونیستی شباهت دارد چنان که آمار جنایات عربستان تا روز جمعه بدین شرح است که تاکنون 2699 نفر کشته که 996 نفر کودک بوده‌اند.

 

کشتار مردم یمن از سوی عربستان به جنایات رژیم صهیونیستی شباهت دارد

وی افزود: 155 نفر از کشته‌ها زن بوده‌اند و 4192 نفر مجروح شده‌اند و  345 مجتمع مسکونی، 2298 منزل مسکونی، 151 مغازه و محل کسب و کار، 1200 مرکز دولتی، 11 جایگاه سوخت، 35 تانکر سوخت و 72 مدرسه منهدم شده است که در سه تا از این مدرسه‌‌ها، دانش‌آموزان حضور داشته‌اند و همه کشته شده‌اند.

 

امام جمعه موقت تهران، آمریکا را حامی اصلی جنایات یمن خواند و تصریح کرد:‌ اوباما و وزیر خارجه آمریکا از این جنایات حمایت کردند؛ جنس مخالفت آمریکا با انقلاب یمن از جنس مخالفت با انقلاب اسلامی ایران است و از آنجا که به فضل خدا تا امروز آمریکا بازنده بوده و شکست خورده است در یمن نیز شکست خواهد خورد و در آن تردیدی نیست.

 

آمریکایی‌ها در پی تحقیر ملت عاشورایی و انقلابی ایران هستند

وی با اشاره به مذاکرات ایران و آمریکا در موضوع هسته‌ای افزود: از اظهارات آمریکایی‌ها برمی‌آید که در پی تحقیر ملت عاشورایی و انقلابی ایران هستند چنان که از اظهارات اوباما و کنگره آمریکا نیز برداشت می‌شود اما از آنجایی که مذاکره کننده‌های کشور ما از جنس ملت هستند باید در موضوعات مختلف نظر ملت ایران را به آنها انتقال دهند.

 

آیت الله خاتمی یادآور شد: چنان که همه شاهد بودید آمریکایی‌ها بعد از بیانیه لوزان دومرتبه گفتند که گزینه‌ها روی میز است و با زبان تهدید با ملت شریف ایران سخن گفتند اما آنها گزینه‌های ایران را در جنگ مشاهده کردند و با همه متحدان خودشان نتوانستند کاری از پیش ببرند و مفتضحانه شکست خوردند.

 

وی به عزت و استقلال انقلاب اسلامی در جهان اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر انقلاب اسلامی در دنیا جای خودش را باز کرده است و اگر امروز کسی به جمهوری اسلامی نگاه چپ کند؛ انقلابیون دنیا تمام منافع آنها را در تمام جهان به خطر خواهند انداخت.

 

آیت الله خاتمی، پیام برائت از جنایتکاران و مباشران کشتار بی‌رحمانه یمن را پیام دیگر اجتماع طلاب دانست و گفت: ما نسبت به کشورهای اسلامی دلسوز هستیم و مشورت می‌دهیم اما دخالت نظامی نداریم چنان که دروغ‌پردازان بین‌المللی این مطلب را می‌خواهند القا کنند که ایران در کشورها دخالت نظامی دارد.

 

وی افزود: بنده به همراه سردار سلیمانی در روضه حسینیه امام خمینی(ره) در محضر رهبر انقلاب شرکت داشتیم که بعد از جلسه رادیو «بی‌بی‌سی» خبر فوری و مهمش را این‌ گونه بیان کرده بود که «الان حاج قاسم سلیمانی وارد یمن شد» و با این دروغ پردازی‌ها ایران را متهم می‌کنند.

 

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، جنایات یمن و کشورهای اسلامی را چهره واقعی آمریکا خواند و ابراز داشت: طلاب و فضلای قم با این اجتماع باشکوه به دنیا و داخلی‌های مرعوب می‌گویند که این چهره واقعی آمریکا است که با دستکش مخملی و دست چدنی در همه صحنه‌ها وارد می‌شود.

 

برخی از قلم‌به دستان فاسد در پی بزک کردن چهره آمریکا بودند

وی یادآور شد: برخی از قلم‌به دستان فاسد در پی بزک کردن چهره آمریکا بودند اما دیدند که تحلیل‌های آنها خائنانه بوده است و دنیا به وحشی بودن آمریکا پی برده است که در هر جریانی به جای حمایت از مظلوم از ظالم حمایت می‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به پیام استقامت اجتماع طلاب تأکید کرد: راه حل بحران یمن استقامت است و اگر مجاهدان یمن تاکنون موفق بوده‌اند به دلیل استقامت آنها بوده است؛ این در حالی است که سعودی‌ها قصد داشتند یک هفته‌ای یمن را تصرف کنند اما در حال حاضر سه هفته است که کاری از پی نبرده‌اند.

 

وی افزود: سعودی‌ها بعد از سه هفته بمباران یمن هنوز جرأت نکرده‌اند که نیروی زمینی پیاده کنند در صورتی که انصارالله اعلام کرده است که ما یک میلیون رزمنده آماده داریم که در مدت کوتاهی آنها را به چهار میلیون افزایش خواهیم داد.

 

راز سربلندی ایران، استقامت و وحدت است

آیت الله خاتمی، استقامت و وحدت ملت ایران را راز سربلندی آنها خواند و تأکید کرد: در چند ماه آینده که بحث توافق هسته‌ای مطرح است جهان باید استقامت و وحدت باشکوه ما را ببیند چنان که خداوند در قرآن فرمود «وَلا تَنازَعوا فَتَفشَلوا وَتَذهَبَ ریحُکُم» با هم نزاع و جنگ نداشته باشید و «وَلا تَهِنوا وَلا تَحزَنوا وَأَنتُمُ الأَعلَونَ إِن کُنتُم مُؤمِنینَ» سست نشوید و غمگین نباشید که شما برترید اگر ایمان داشته باشید/908/پ201/ج

ارسال نظرات