۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۲۵۷۷۱۷
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار در مراسم کلنگ‌زنی مدرسه فاضلی:

خیران مدرسه ساز به مکتب اهل بیت خدمت می‌کنند/ کمبود و نقصان زیبنده شهر قم نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که خیران مدرسه ساز به مکتب اهل بیت(ع) و علم خدمت می‌کنند، گفت: کمبود و نقصان زیبنده شهر مقدس قم نیست و امیداریم مردم، خیران و مسؤولان برای جبران کمبودها تلاش کنند.
مراسم کلنگ زني مدرسه مرحومه نفيسه فاضلي مراسم کلنگ زني مدرسه مرحومه نفيسه فاضلي مراسم کلنگ زني مدرسه مرحومه نفيسه فاضلي مراسم کلنگ زني مدرسه مرحومه نفيسه فاضلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ظهر امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه نفیسه  فاضلی(همشیره زاده حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی)‌ با تبریک به مناسبت میلاد امام جواد(ع) و حضرت علی(ع)، اظهار داشت: امیدواریم از برکات این ولادت‌ها جامعه و مردم ولایی شهر ما بیشتر بهره مند شوند.


وی با اشاره به اهمیت مسأله مدرسه سازی در شهر قم، بیان کرد: قم حرم اهل بیت(ع) است از این رو باید به این مسأله توجه ویژه شود؛ مردمی که در این شهر زندگی می‌‌کنند نباید از لحاظ تعلیم و تربیت با مشکل مواجه باشند.


آیت‌الله فاضل لنکرانی با بیان این‌که کشورهای سنی نشین با کمبود مدرسه و مراکز علمی مواجه نیستند، گفت: مسؤولان و خیران قبل از این‌که به فکر مردم قم باشند باید به فکر مکتب اهل بیت(ع)‌ باشند و در بنا کردن مراکز علمی اهتمام ورزند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که قم در روایات به عش آل محمد(ص) تعبیر شده است، ابراز کرد: ائمه اطهار(ع) به شهر و مجموعه قم علاقه و ارادت دارند.
رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شهر قم را پیشتاز در امور خیر دانست و اظهار داشت: خیران و بزرگان این شهر به مسأله امر خیر و ساخت و ساز مدارس، حوزه‌های علمیه و بیمارستان‌ها اهتمام ویژه‌ای دارند.


استاد درس خارج حوزه علمیه بر ضرورت ایجاد بانک جامع اطلاعاتی خیران تأکید کرد و گفت: کسانی که به امر مقدس مدرسه سازی و امور خیر دیگر مشغول هستند باید مشخص و برای مردم شناخته شده باشند.


وی با بیان این‌که شهر قم پیشتاز در مدرسه سازی است، خاطرنشان کرد: در گذشته جمعی از خیران و دلسوزان قم خدمت مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی رسیدند و از وجود مدرسه‌های سه شیفته در قم گلایه کردند؛ مرحوم والد نامه‌ای به حضرت امام خمینی(ره) نوشتند و ایشان در جواب فرمودند: همان گونه که حضرت آقای فاضل فرمودند عمل شود و آن زمان پنجاه میلیون تومان از سوی امام راحل برای این امر اختصاص داده شد.


آیت‌الله فاضل لنکرانی ادامه داد: مردم قم، خیران و مسؤولان آموزش و پرورش در امر مدرسه سازی پیشتاز بودند و یکی از روزنامه‌های آن دوره مرحوم حضرت آیت‌الله فاضل لنکرانی را مرجع مدرسه ساز عنوان کرد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که خیران مدرسه ساز به مکتب اهل بیت(ع) و علم خدمت می‌کنند، افزود: در روایات نیز تأکید فراوانی بر خدمت به علم، عالم، دانش‌آموز و طلبه شده است.


رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به روایات ثواب کار خیر را ماندگار دانست و گفت: کسانی که به امر خیر و مدرسه سازی مشغول هستند باقیات الصالحات از خود بر جای می‌گذارند و نه تنها خود بلکه نسل آنها نیز از این عمل خیر بهره‌مند می‌شوند.


استاد درس خارج حوزه علمیه بیان کرد:‌ در روایات آمده کسانی که کار خیر انجام داده، حوایج مردم را برطرف و در دنیا پناه برای مردم می‌شوند خداوند نیز در آخرت پناه آنها می‌شود.


وی با تأکید بر این‌که خیران مطمئن باشند که روز قیامت، اولِ توجه و استقبال از آنها است، گفت: کمبود و نقصان زیبنده شهر مقدس قم نیست و امیداریم مردم، خیران و مسؤولان برای جبران این کمبودها تلاش کنند.


آیت‌الله فاضل لنکرانی با اشاره به مدرسه مرحومه نفیسه فاضلی، اظهار امیدواری کرد که مدرسه خوبی در این منطقه محروم شهر ساخته و منشأ آثار و برکات فراون شود.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: از خداوند می‌خواهیم آثار و برکات این امر خیر به صاحب نام این مدرسه برسد.


در پایان این مراسم، کلنگ مدرسه مرحومه نفیسه فاضلی( همشیره حضرت‌ آیت‌الله فاضل لنکرانی) از سوی آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی به زمین زده شد.


گفتنی است، مدرسه مرحومه نفیسه فاضلی در منطقه محروم و حاشیه شهر قم قرار دارد که پروژه بهره برداری و ساخت آن هشت ماه طول خواهد کشید./927/پ202/ج

ارسال نظرات