۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۷۸۸۴
استاد حوزه علمیه:

مسجد برای مقابله با جنگ نرم، نیازمند یک انقلاب فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به هجوم نرم دشمنان برای نابودی اسلام و تشیع به ویژه در قالب شبکه های مذهبی، گفت: مسجد یکی از کانون ها و مراکزی است که نقش اصلی در مقابله با این جنگ نرم دارد، از این رو نیازمند شکل گیری یک تحول عظیم فرهنگی در مساجد هستیم.
حجت الاسلام عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد اخلاق حوزه علمیه قم در نشست فصلی ائمه جماعات و هیات امنای مساجد شهرستان نجف آباد که امشب در مسجد امیرالمؤمنین شهرک آزادگان نجف آباد برگزار شد، گفت: مساجد رکن اصلی در جنگ نرم با دشمنان اسلام و تشیع است.

 

وی با بیان این که وقتی دشمن در میدان حمله نظامی نتوانست به اهداف خود برسد، دست به هجوم فرهنگی زد، افزود: وقتی دشمنان نتوانستند در نبرد نظامی بر این اسلام چیره شوند، وارد میدان جنگ نرم شدند و امروز کشور دچار یک هجوم فرهنگی همه جانبه در همه زمینه ها است.

 

حجت الاسلام عرفان با اشاره به وجود 34 هزار شبکه ماهواره ای و هجوم برنامه های این شبکه ها علیه اسلام و تشیع گفت: گروهی معتقدند که باید استفاده از شبکه های ماهواره ای آزاد باشد در حالی که تحقیقات نشان داده است که تنها 5 درصد از مردم از برنامه های ماهواره ای درست استفاده می کنند و آسیب ها و ناهنجاری هایی که در سطح جامعه شاهد هستیم گواهی در عدم استفاده مناسب از این شبکه ها است.

 

وی در ادامه بیان داشت: دشمنان اسلام و تشیع با استفاده از همین شبکه های ماهواره ای به جنگ تشیع آمده اند تا اسلام ستیزی را در جهان منتشر کنند که یکی از این برنامه ها شبکه های مذهبی است که از سوی انگلستان و شیعه انگلیسی در جهت مقابله با تشیع برنامه تولید می کنند. 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم، یکی از عوامل ظهور داعش را برنامه های همین شبکه های شیعه انگلیسی بیان کرد و افزود: یکی از برنامه های این شبکه های به ظاهر مذهبی، سب و لعن خلفا و همسران پیامبر است که همین برنامه ها سبب شد تا گروهی چون داعش شیعه را مشرک و کافر بداند و آن فجایع و کشتار را بر علیه شیعیان انجام دهد.

 

وی در ادامه بیان داشت: قمه زدن دیگر موردی است که این شبکه ها برای نشان دادن چهره خشن تشیع از آن استفاده می کنند به طوری که در روز عاشورا برنامه های خود را قطع کرده و تنها مراسم قمه زنی را پخش می کنند و یا کشوری چون شوروی سابق که دین را افیون ملت ها می دانست و بسیار با شیعیان و مسلمانان مبارزه کرد، در برابر قمه زنی مسلمانان در آن کشور هیچ واکنشی نشان نمی داد.   

 

حجت الاسلام عرفان در ادامه بیان داشت: شبکه های مذهبی ماهواره ای خطرش چند برابر بیشتر از شبکه های مستهجن است و دشمن این بار برای وارد شدن به میدان نبرد، از تمام توان و تلاش خود استفاده کرده است که از طریق دین، برای از میان بردن دین وارد شده اند.

 

وی مهم‌ترین پایگاه و مأمن در برابر این تهاجمات را مساجد بیان کرد و افزود مهم‌ترین پناه در هجوم نرم امروز، مساجد هستند که باید بار دیگر همانند صدر اسلام تمام فعالیت ها را به کانون مساجد بکشانیم.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این که مساجد برای تبدیل شدن به پایگاه مبارزه با جنگ نرم نیازمند رعایت اصول است، بیان کرد: فضای مسجد از لحاظ پاکیزگی، معماری باید برای مردم جاذبه داشته باشد چنان که یکی از جاذبه های جهانگردی دنیا، مساجد مسلمانان است و برای مقابله با این نبرد باید هر چه بیشتر به فضای مساجد توجه کنیم.

 

وی در ادامه بیان داشت: رعایت حال مأمومین، رعایت نظم، طولانی نبودن برنامه ها هم چون قرائت ادعیه و یا نماز که سعی کنیم کوتاه و مطابق با حال نمازگزاران باشد و کودک گرایی و جوان گرایی در مساجد از اهم اصولی است که باید بیش از هر زمان دیگری در مساجد مورد توجه و دقت قرار گیرد.

 

حجت الاسلام عرفان بیداری و غنای فرهنگی را از خلأهای برنامه های مساجد بیان کرد و افزود: در تاریخ اسلام در دو زمان مردم از مسجد فاصله گرفتند، یکی در زمان سقیفه که نخستین مکانی بود که مردم در غیر مسجد جمع شدند و دیگری در دوران مشروطه که مردم به جای اجتماع در مسجد، در سفارت انگلستان تجمع کردند و همین دو حادثه بزرگترین ضربات را بر اسلام وارد کرد.

 

وی در پایان افزود: امروز مساجد ما نیازمند یک انقلاب فرهنگی است تا بتوانیم این بار نیز در جبهه هجوم نرم در برابر دشمنان پیروز شویم./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات