۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۹
کد خبر: ۲۵۸۵۵۶
امام جمعه اسفراین:

حوزه های علمیه نیازمند تقویت کمی و کیفی هستند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اسفراین با تأکید بر این که حوزه های علمیه نیازمند تقویت کمی و کیفی هستند، گفت: باید مشارکت خیران و واقفان در رفع کاستی های موجود در مدارس علمیه افزایش یابد.
حجت الاسلام قدير محمديان - امام جمعه اسفراين - ديدار خيران و واقفان حوزه هاي علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام قدیر محمدیان، امام جمعه اسفراین امروز در جمع واقفان و خیران حوزه علمیه برادران اسفراین، با اشاره به نقش تاریخی خیران و واقفان در تقویت جایگاه و تداوم فعالیت حوزه های علمیه، اظهار کرد: حوزه های علمیه در طول تاریخ به صورت مردمی و با همکاری خیران اداره می شده اند و اکنون نیز می بایست افراد خیر و واقف در هر منطقه با همراهی روحانیان و علمای آن ناحیه، اداره امور مربوط به حوزه های علمیه را متکفل شوند.

 

وی با اشاره به نیاز مدارس علمیه استان خراسان شمالی و شهرستان اسفراین به توسعه کمی و کیفی، نقش خیران و واقفان را در رفع این نیاز بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تاکنون مشارکت خیران در رفع مشکلات و نیازهای مدارس علمیه مناسب بوده اما با توجه به برنامه های توسعه ای و نیاز روزافزون جامعه به فعالیت طلاب و روحانیان، باید مشارکت خیران و واقفان در رفع کاستی های موجود در مدارس علمیه افزایش یابد.

 

عضو شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی تقویت همه جانبه حوزه های علمیه در موقعیت کنونی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمنان اسلام و نظام اسلامی برنامه ریزی و سرمایه گذاری کلانی در زمینه تهاجم فرهنگی کرده اند، حوزه های علمیه و روحانیان به عنوان سربازان خطوط مقدم این جنگ نیاز به تقویت بیشتر دارند.

 

حجت الاسلام محمدیان با اشاره به این که حوزه های علمیه چون روحی در کالبد جامعه و نظام اسلامی نقش آفرینی می کنند، خاطرنشان کرد: بر این اساس لازمه رشد و توسعه متوازن کشور و نظام اسلامی و دینی، رشد و توسعه حوزه های علمیه است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسفراین با اشاره به نقش حوزه های علمیه و طلاب و روحانیان در ارتقای بعد معنوی جامعه اسلامی، افزود: تأثیر و عایدی تربیت طلاب و روحانیان در جامعه اسلامی بسیار بیشتر از هزینه مصرف شده در این زمینه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت موضوع علم و دانش و نیز جایگاه آن در آموزه های اسلامی پرداخت و اضافه کرد: علم کلید رشد و تعالی جامعه به سوی کمال محسوب می شود و زمانی که کمال و سعادت معنوی و اخروی یک جامعه مد نظر باشد اهمیت علوم دینی چندبرابر خواهد شد.

 

حجت الاسلام محمدیان با تأکید بر این که به همین دلیل تقویت بیش از پیش حوزه های علمیه به عنوان مراکز علمی و دینی بسیار ضروری است، افزود: تقویت این مراکز منجر به تربیت فرماندهان خطوط مقدم جبهه جنگ نرم و متولیان بعد مذهبی جامعه در آینده خواهد شد.

 

وی همچنین با اشاره به جایگاه و مقام فرد عالم در پیشگاه باری تعالی، خاطرنشان کرد: مقام عالم در نزد خداوند بسیار رفیع و ارزشمند بوده به گونه ای که در ردیف صلحا و شهدا و مقربان حرم امن الهی جای دارند.

 

حجت الاسلام محمدیان اضافه کرد: در زمینه مقام عالم و فضیلت هم نشینی و هم صحبتی با یک عالم دینی، امام کاظم(ع) می فرماید: «هم نشینی با عالم بر روی خاکروبه بهتر از نشستن با جاهل بر روی سنگ های قیمتی و فاخر است» که این مطلب گویای جایگاه بسیار رفیع عالم دینی در آموزه های اسلامی است./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات