۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۶۷۵
دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری:

جامعتین باید محور وحدت اصولگرایان باشند/ فتنه و انحراف خط قرمز ما در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: ما در رابطه با ائتلاف و همراهی و همدلی اصول‌گراها علاقمند هستیم جامعه روحانیت تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم محور و میزبان باشند و فعالان جریان اصول گرا را دعوت کنند تا یک نظام‌نامه تدوین کنند و البته در این زمینه قرار است در هفته جاری با دعوت جبهه پیروان، جبهه پایداری و دوستان اصول‌گرا کارهایی انجام شود.
محمدرضا باهنر محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد جواد باهنر، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، امروز پیش از ظهر در نشست خبری با اصحاب رسانه که در ساختمان جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، با اشاره به روز معلم، گفت: هر سال شعار حمایت از معلم‌ها داده می‌شود اما حق واقعی آنها ادا نمی‌شود، دولت برنامه‌هایی دارد که باید مجلس آن را تصویب کند تا معلمان وظیفه‌شناس تشویق بیشتری شده و نیروهای نخبه در این مسئولیت مهم تعلیم و تربیت جذب شوند، همچنین وزارت آموزش و پرورش نیز در این قضیه نقش مهمی دارد.

وی درباره وحدت اصولگرایان، عنوان کرد: موضع ما در جامعه اسلامی مهندسین این است که وحدت اصول‌گرایان را به حداکثر برسانیم اگر چه این وحدت صددرصدی نبوده و همچنین وحدت فلسفی و ایدئولوژیکی نیز نیست هدف بیشتر برای رسیدن به ائتلاف مشترک است.

 

نائب رییس مجلس در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره وحدت گروه احمدی‌نژاد اظهار داشت: گروه‌هایی که با احمدی‌نژاد همراه بودند در حال حاضر شخصیت حقوقی واحد را ندارند کسانی در زمان خود او اختلاف پیدا کرده و جدا شدند برخی نیز بعد از زمان ریاست جمهوری از او جدا شدند برخی هم هنوز با او ارتباط دارند اما به شرط این‌که ایشان برخی مواضع خود را اصلاح کند برخی هم با همین مواضع با او ارتباط دارند، اما در کل مجموعه احمدی‌نژاد را واحد نمی‌بینم.

باهنر بیان داشت: در کل ما در انتخابات دو خط قرمز فتنه و انحراف را داریم که بر این دو مقوله مراقبت خواهیم کرد اما باقی موارد قابل مذاکره است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی این‌که آیا 170 کاندیدای نمایندگی در دوره قبلی انتخابات از رحیمی در زمینه انتخابات پول گرفتند یا نه، ابراز کرد: بنده مانع افشای اسامی این افراد نیستم اما معتقدم که این افشا مساله جدیدی را به وجود نمی‌آورد عموما ممکن است درصدی از نمایندگان کل هزینه انتخاباتی خود را از هزینه شخصی خود بپردازند اما مابقی نماینده‌ها که وارد تبلیغات انتخاباتی می‌شوند درصد کمی از جیب خود هزینه می‌کنند.

وی افزود: سه سال پیش رحیمی به تعدادی از نمایندگان کمک انتخاباتی کرده حدود 5 میلیون که شاید مقدار کمی از هزینه تبلیغاتی نماینده بوده باشد، این‌که رحیمی پول را از کجا گرفته باید روشن شود اما این‌که نمایندگان از او پول گرفتند من معتقد هستم که به آنها اتهامی وارد نیست، اگر چه در هر دوره نامزدان نمایندگی باید دقت کنند که منبع کمک پول کثیف نباشد، امروز در مجلس کمک گرفتن منع قانونی ندارد اما نباید فرد از منبع غیرقانونی کمک بگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره تفاهم و مذاکرات پیروان خط رهبری، عنوان کرد: در رابطه با مساله ائتلاف گفتگوها، جلسات و رفت و آمدها زیاد است اما در رابطه با پیروان خط رهبری به صورت رسمی مذاکره نداشتیم، ما در رابطه با ائتلاف و همراهی و همدلی اصول‌گراها علاقمند هستیم جامعه روحانیت تهران و حوزه علمیه قم محور و میزبان باشند و فعالان جریان اصول گرا را دعوت کنند تا یک نظام‌نامه تدوین کنند و البته در این زمینه قرار است در هفته جاری با دعوت جبهه پیروان، جبهه پایداری و دوستان اصول‌گرا کارهایی انجام شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، افزود: انتخابات در کشور ما فرصت و مسابقه در خیرات است همچنین از افتخارات بزرگ ما وجود انتخابات‌های متنوع و متهدد بعد از پیروزی انقلاب است بنابراین نباید با بداخلاقی‌ها در زمان انتخابات دنبال بیرون کردن رقیب از میدان بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره حضور لاریجانی در جلسات حزب موتلفه، گفت: درباره دولت من هنوز تشکیلات رسمی سیاسی انتخاباتی ناشی از دولت را نمی‌شناسم یعنی دولت بم اهو دولت حزب ندارد حتی ستادهای انتخاباتی روحانی که در شهرستانها فعالند مورد تایید نهاد نیستند نه اینکه نباید کار کنند ولی به نام نهاد نباید کار کنند، نهاد ریاست جمهوری این گونه فعالیت ها را منسوب به خود نمی داند.

باهنر افزود: امروز ما 15 حزب و تشکل هستیم که همه مجوز داریم حزب موتلفه 50 سال است که فعالیت می‌کند جبهه پایداری هم جدیدا مجوز گرفتند حزبی به نام اعتدالیون نداریم، طیف لاریجانی در مجلس فراکسیونی به نام رهروان ولایت هستند که بنده هم عضو آن هستم ما آنجا حزب نیستیم آقای لاریجانی هم گفتند من عضو حزب نیستم اما نقش خوبی را می‌توانند ایفا کنند و اینها هم توسط جامعه روحانیت دعوت می شوند.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، درباره این‌که چرا اصول‌گراها نمی‌توانند به اتحاد برسند، پاسخ داد: به نظر من می‌رسند این مذاکرات همه مقدمات این بحث ها است، در نشست دبیران روحانیت برخی اظهار خشنودی کرده و برخی نیز ناراحت هستند در کل هدف ما ائتلاف صددرصدی است اگر چه ممکن است به صددرصد آن نرسیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره لیست واحد انتخاباتی پاسخ داد: عموما در تهران لیست‌های مطرح دو جبهه لیست ائتلافیون و اصول‌گرایان خواهد بود که ممکن است لیست‌های جانبی هم باشد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره مذاکرات هسته‌ای و خبرهایی که درباره نگارش متن توافق نهایی و اقدامات راستی‌آزمایی به گوش رسیده و روزنامه‌ها نیز به آن دامن می‌زنند تا افکار عمومی این مساله را بپذیرند در مجلس چه کاری انجام می‌شود تا در مقابل زیاده‌خواهی طرف مقابل معیشت مردم آسیب نبیند و اقتصاد مقاومتی روی زمین نماند، گفت:  حداکثر 30 یا 40 درصد عدم رونق اقتصادی و تورم مربوط به تحریم‌ها است اگر در مذاکرات به تفاهم نرسیم اتفاقی نمی‌افتد 70 درصد رفع مشکلات اقتصادی ما بر  محور اقتصاد مقاومتی است که باید با تلاش، شجاعت و خردورزی معیشت مردم را بهبود داد.

وی افزود: بنابراین ما منتظر انجام تفاهم قطعی نیستم در بازی برد برد بر حرف خود ثابت هستیم زمانی‌که دو طرف بتوانند از تفاهم سود ببرنند اما آقایان طرف مقابل یادشان باشد از سال 1343 که امام حکومت اسلامی را شروع کردند ما بازی برد باخت را شروع کردیم آنها قبل و بعد از انقلاب، زمان جنگ تحمیلی، زمان تهاجم فرهنگی از همه امکانات استفاده کردند اما ملت ایران پشت رهبر خود در بازی 50 ساله بردو باخت با دشمن دست و پنجه نرم کردند تا امروز به این پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها رسیدند.

نایب رییس مجلس شواری اسلامی، در ادامه گفت: اگر طرف مقابل ما بخواهد این بازی برد و باخت را به نفع خود تبدیل کند ما بلدیم چگونه دشمن را به عقب رانده و به پیشرفت دست یابیم جزییات و خط قرمزها مشخص است، برخی هم فراموش نکنند که هر زمان مقام معظم رهبری در مورد مذاکرات بحث کردند اعتماد خود را نسبت به تیم مذاکره‌کننده بیان کردند دغدغه ما دشمن غدار، مکار، بی‌رحم و عهدشکن است ما به تیم مذاکره‌کننده خود اعتماد داریم اگر زمانی قرار شد زور بگویند زیر بار زور نخواهیم رفت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره ‌این‌که جامعه اسلامی مهندسین با طرح استانی شدن انتخابات موافق است یا نه، عنوان کرد: طرح ما استانی شهرستانی است استانی صرف نیست استانی شهرستانی هم به این ترتیب است که حوزه های انتخابی به شکل فعلی می‌مانند اما در حوزه انتخابی شهرستانی سطح رای‌گیری استانی است.

باهنر در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره رفع تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌ها رفتار ظالمانه‌ای است که به ملت ما تحمیل شده ما نیز در تلاش هستیم که آن را رفع کنیم در زمان تحریم‌ها اقتصاد کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد برخی تحریم‌ها را دور می‌زدند اگر این تحریم ها برداشته شده و روابط اقتصادی به شکل قبل برگردد سیل واردات سنگین را نخواهیم داشت دولت و مجلس باید در این زمینه طرح دهند.

وی درباره مزیت استانی شدن انتخابات ابراز کرد: کشور باید به سمت انتخابات حزبی و تشکیلاتی برود برخی حوزه‌های انتخاباتی در طول 9 دوره 9 نماینده به مجلس فرستادند هر چه دوره‌های یک نماینده تکرار شود مفیدتر است تا در دوره دوم دقیق تر منضبط‌تر کار کند.

نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: از دلایل به سمت حزبی رفتن این است آدم‌های مشهورتر و ملی‌تر انتخاب شوند همچنین نماینده‌ها نیز در رابطه با مردم سطح کارشان بالا می‌آید، امروز 80 درصد وقت نمایندگان به پاسخگویی به مردم می‌گذرد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره پذیرش داوطلبانه پرتکل الحاقی توسط ایران، عنوان کرد: دولت‌های می‌توانند داوطلبانه پرتکل الحاقی را بپذیرند امروز دولت با شرایطی اعلام امادگی کرده که ما داوطلبانه و با شرایطی آمادگی داریم که به پروتکل الحاقی بپیوندیم و در نهایت اگر عهدشکنی نشود مجلس نیز می‌تواند آن را بپذیرد.

وی افزود: سالها قبل دولت می خواست به پروتکل الحاقی بپیوندد اما مجلس منع کرد حالا اگر دولت بخواهند داوطلبانه بپیوندد لازم نیست مجلس الحاق را بپذیرد فقط باید اجازه دهد از نظر حقوقی مساله حل شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری که مدعی واهمه اصول گرایان از اقبال مردم به سمت اصلاح طلبان شد، گفت: برای ورود به مجلس شرایط لازم کسب رای مردم است ما آدم صالح مقبول را به اصلح غیر مقبول برای نماینده شدن ترجیح می‌دهیم، همه تلاش ها برای رای آوردن است در هر صورت رقابت دلهره و نگرانی دارد اما این به این معنا و مفهوم نیست که رقیب می‌برد ما به عنوان فعال سیاسی همواره اصلاح طلبان را دعوت کردیم تا در رقابت جدی با هم در چهارچوب شروط نظام و قوانین موضوعی کشور و قانون اساسی در انتخابات شرکت کنیم.

باهنر در پاسخ سوال خبرنگار دیگری درباره ورود پول‌های کثیف به انتخابات، اظهار داشت: پروند صحبت رحمانی فضلی در این قضیه عملا بسته شده است اما امجلس و سایرین باید مواظبت کرده و نگران ورود پولهای کثیف باشند، امیدواریم که هفته آینده با سیاست کلی این نگرانی‌ها را برطرف کنیم مسائل مالی دخالت کننده در انتخابات تنظیم شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره یمن بیان داشت: کشور یمن مردمی با فرهنگ و مسلمان دارد کهد جنگ‌های زیادی در گذشته داشته است از کشورهای موثر اسلامی است باتوجه به این‌که دوران حکومت‌های قبلیه‌ای و شاهی به سر رسیده است مردم حق دارند که خواسته‌های خود را مطرح کنند انقلابیون یمن هم حاضر به مذاکره بودند اما عربستان با ادعای پدرخواندگی برای مردم یمن صدها و هزاران نفر را کشتند که ما در مقابل آنها  ساکت نخواهیم بود موضع ما دفاع از مظلوم است، آل سعود جواب این تجاوز آشکار خود را خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  موضع رسمی ما یکپارچه شدن کشورهای خاورمیانه است و با تجزیه و جدا شدن آنها مخالف هستیم و تلاش می‌کنیم سیاست راهبردی را اعمال کنیم این رفتار آل سعود در یمن یک فرمول مختوم به شکست قطعی است مردم یمن از مردم غزه کوچک‌تر نیستند و آل سعود هم از اسرائیل قوی‌تر نیست./807/پ201/ج

ارسال نظرات