۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۸۸۳۴
معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت:

فرمان رهبر انقلاب درباره استفاده از کالای داخلی یک دستور استراتژیک است

خبرگزاری رسا ـ معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت دستورات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران را عام و استراتژیک توصیف کرد و گفت: استفاده دولت از کالای داخلی یکی از راهکارهای جهانی برون رفت از وضعیت رکود اقتصادی است.
حجت الاسلام محمد سعيد پناهي معاون دبيرخانه حوزوي مرکز الگوي اسلامي ايراني پيشرفت
حجت الاسلام محمد سعید پناهی معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درباره سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع کارگران گفت: مهم فعالیت‌های صحیح اقتصادی، بر اساس بهره‌وری، نیروی متخصص، وجدان کاری و شاخص‌های اسلامی است.
معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت کره شمالی را به عنوان کشوری که تحریم‌هایی سنگین‌تر از ایران را تحمل می‌کنند مثال زد و ادامه داد: شاخصه‌های میزان کار، فعالیت، بهره وری و کار آفرینی ریشه و تنه فعالیت‌های اقتصادی هستند؛ فرهنگ اسلامی کار، تلاش و تولید سبب می‌شود کشور بتواند در استقلال اقتصادی خود استوار باشد.
حجت الاسلام پناهی افزود: اگر موارد ذکر شده را تنه و ریشه درخت اقتصاد ایران در نظر بگیریم، منابع نفتی، محیطی و تجارت خارجه شاخه‌های ظریف و برگ‌های این درخت به حساب خواهند آمد.
وی ابراز داشت: واضح است که از بین رفتن و لغو تحریم‌ها شرایط اقتصادی کشور را بهتر خواهد کرد اما اگر پایه‌های اقتصاد کشور سست باشد مسائل زیادی در جهان خواهد بود که اقتصاد کشور را به مخاطره خواهد انداخت.
معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت فرمایشات رهبر معظم انقلاب را عام توصیف کرد و اظهار داشت: این دستورات عام و استراتژیک بود؛ دستور رهبر معظم انقلاب به دولتمردان به منظور استفاده از کالاهای داخلی یک دستور استراتژیک است.
حجت الاسلام پناهی گفت: در آمارهای مختلف تولید را در کشور سی تا پنجاه درصد از ظرفیت تولید کارخانجات موجود گزارش می‌دهند؛ خرید دولت از این بنگاه‌ها باعث خواهد شد که کارخانجات سطح تولید خود را بالا آورده و به ظرفیت کامل تولید خود نزدیک شوند؛ در این راستا افزایش تولید باعث افزایش اشتغال خواهد شد.
وی ادامه داد: استفاده از کالاهای داخلی باید با چند شرط انجام پذیرد؛ در اولین گام دولت باید بر کیفیت‌ کالاهای داخلی نظارت کامل داشته باشد و حداقل کیفیتی را برای هر کالای ایرانی در نظر بگیرد؛ در دومین گام دولت باید توجه به بنگاه‌های کوچک تولیدی را افزایش دهد زیرا این بنگاه‌ها هستند که رفاهشان در بازار تأثیر می‌گذارد و باعث رفاه بازار می‌شوند.
معاون دبیرخانه حوزوی مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت درباره مقدار تأثیر مصرف دولت از کالاهای داخلی گفت: مصرف دولت در اقتصاد یکی از پارامترهای مهم در اقتصاد جهانی است که بعضی از کشورها در مواردی اقتصاد رکودی خود را با توسل به این ابزار حل کرده‌اند.
حجت الاسلام پناهی تصریح کرد: از اقلام ریز تا درشت ادارات، سازمان‌ها،شرکت‌ها و کارخانه‌های دولتی مانند خودرو، مصالح ساختمانی، تأسیسات، میز و صندلی و لوازم الکتریکی و مانند این‌ها مواردی است که دولت می‌تواند از کالاهای داخلی استفاده کند و با توجه به مقدار خرید و استهلاک بیشتر دولت در این موارد تأثیر بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت./836/ت302/ج
ارسال نظرات