۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۱۳۸
حجت الاسلام راشد یزدی:

علم و دین دو بال برای رسیدن به قرب خداوند هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی گفت: علم و دین دو بال برای رسیدن به قرب خداوند هستند؛ از این رو اماکن آموزشی همچون حوزه های علمیه، کمک انسان برای رسیدن به تکامل هستند.
علم و دین دو بال برای رسیدن به قرب خداوند هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی، استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد، امروز در «همایش علم و دین» که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد، برگزار شد، گفت: طلاب حوزه های علمیه مأمور شدند که به دنبال تحصیل علم بروند و بعد از آن موظف هستند مردم را دین دار کنند.

 

وی اظهار کرد: به مدارس علمیه ای که بانوان در آن تحصیل می کنند، وظایف سنگینی سپرده شده است؛ چرا که در جامعه کنونی بیش از گذشته احساس احتیاج به زنان متدین دیده می شود.  

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با اشاره به این که حضور زنان به عنوان عنصر ارزنده جامعه در عرصه های علمی چشمگیر است، اظهار کرد: در عصر حاضر، حضور بانوان در رشته های انسانی بر مردان غلبه دارد.

 

حجت الاسلام راشد یزدی افزود: با توجه به آمارها، کیفیت استعداد آموزشی در بانوان بیشتر از مردان است؛ چرا که نتایج بسیار بالا و ارزنده ای را در کنکور و رشته های مختلف شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به این که در اسلام مسأله دانش و دین باید با هم است، تصریح کرد: علم و دین، دو بالی است که انسان به وسیله آن پرواز و راه تکامل را سپری می کند.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد با اشاره به آیه «أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاکُمْ عَبَثًا وَأَنَّکُمْ إِلَیْنَا لَا تُرْجَعُونَ، آیا پنداشتید که شما را بیهوده آفریده‏ایم و اینکه شما به سوى ما بازگردانیده نمى‏شوید.»، خاطرنشان کرد: هیچ چیز در عالم بیهوده خلق نشده است، انسان نیز برای رسیدن به تکامل خلق شده است.

 

مدارس علمیه خواهران زمینه ساز رسیدن به تکامل هستند

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به این که مدارس علمیه، سکوی پرواز انسان هستند، افزود: هدف از زندگی، زنده بودن برای زندگی کردن است.

 

وی ابراز کرد: مشکلات همیشه وجود دارد اما قابل حل هستند؛ انسان مسلمان هیچ گاه نباید بگوید نمی توانم و این کار انجام نمی شود؛ چراکه بشری موجودی است که وقتی خداوند او را خلق کرد به خودش تبریک گفت؛ از این رو نباید بگوید نمی توانم؛ بلکه باید دنبال راه حل باشیم.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه مشهد اظهار کرد: قرائت قرآن و روایات و مطالعه زیاد، سبب افزایش حافظه و اشتغال ذهنی مانع تقویت حافظه می شود.

 

حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به طلاب افزود: پزشکان درمان جسم انسان را بر عهده دارند و طلاب درمان روح انسان را بر عهده دارند. طلبه درست اندیشیدن را آموزش می دهد و جامعه را از تزلزل نجات می دهد.

 

گفتنی است در حاشیه این مراسم از محمد اسماعیل زاده از قم، با مقاله بررسی راهبردهای تحقق سلامت معنوی در مدارس در راستای تعمیق باورهای دینی، اعظم وجدانی و مهری اکبرزاده، هر دو از مدرسه علمیه رضویه مشهد به ترتیب با مقاله های علم آموزی و جوانی، نقش رسانه ها در ارتقاء فرهنگ دینی به عنوان برگزیدگان فراخوان مقاله علم و دین تقدیر شد./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات