۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
کد خبر: ۲۶۰۲۳۶

چند خبر کوتاه از استان مرکزی

خبرگزاری رسا ـ عضویت معاون سیاسی استانداری مرکزی در اتاق فکر ستاد انتخابات کشور، برگزاری همایش «زندگی سالم در پناه قرآن و عترت» در ساوه، راهیابی آثار هنرمندان استان مرکزی به سیزدهمین جشنواره سراسری سوره و برگزاری مسابقه حفظ «سوره محمد(ص)» در اراک برخی از اخبار کوتاه استان مرکزی است.
اخبار کوتاه از استان مرکزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، محمدحسین مقیمی، رییس ستاد انتخابات کشور با صدور حکمی شکرالله حسن‌بیگی معاون سیاسی‌امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی را به عضویت در اتاق فکر ستاد انتخابات کشور منصوب کرد.

 

محمد حسین مقیمی رییس ستاد انتخابات کشور در حکم انتصاب آقای حسن بیگی آورده است: با عنایت به تمهیدات صورت گرفته برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و لزوم بهره گیری از توان صاحبان تجربه و اندیشه، به موجب این حکم، جنابعالی را که دارای تعهد و سوابق مفید و موثر در امر برگزاری انتخابات هستید، با حفظ سمت به عضویت در اتاق فکر ستاد انتخابات منصوب می کنم.


در این حکم آمده است : بررسی و آسیب شناسی خلاء های انتخاباتی در حوزه قانون و اجرا، برنامه ریزی و ارایه راهکارهای هوشمندانه مبتنی بر اهداف و راهبردهای ستاد انتخابات کشور، ارتقاء کمی و کیفی برنامه ها ضمن بهره گیری از تمامی ظرفیت های علمی، فنی و اجرایی، کمک در تصمیم سازی مطلوب به منظور برگزاری انتخابات با شکوه مبتنی بر قانون، مشارکت گسترده مردم و نیز همکاری و تعامل حداکثری با دبیر ستاد انتخابات از جمله وظایفی است که انتظار می رود با حضور مستمر، تدابیر مناسب و شیوه های موثر در انجام آن اهتمام شود.


گفتنی است حسن بیگی با انتصاب مقیمی استاندار مرکزی در بهمن ماه سال گذشته به مدت چهار ماه مسؤولیت سرپرستی استانداری مرکزی را برعهده داشت.


یادآور می شود حسن بیگی در کارنامه کاری خود سابقه فرمانداری شهرستان تفرش و مدیرکل دفتر اقتصادی استانداری مرکزی را دارد.

 

برگزاری همایش «زندگی سالم در پناه قرآن و عترت» در ساوه

حسین محمودی‌فر، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه  با اشاره به فرا رسیدن ایام سالروز ارتحال بنیانگذار انقلاب اسلامی، گفت: در این ایام برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در این شهرستان با حضور گسترده افراد به ویژه هنرمندان و جوانان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ادبی سبب تبیین هرچه بیشتر سیره امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد در بین نسل جوان و نوجوان می‌شود، اظهارکرد: برگزاری محفل ادبی و برگزاری همایش زندگی سالم در پناه قرآن و عترت نیز از دیگر برنامه های این ایام است.

 

محمودی‌فر با اشاره به برپایی نمایشگاه خوشنویسی پیرامون فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و اشعار آن بزرگوار افزود: این نمایشگاه به منظور گرامیداشت یاد و خاطر بنیانگذار انقلاب اسلامی برپا می‌شود.

 

وی همچنین از برپایی محفل انس با قرآن  در شهرغرق آباد نیز خبر داد و خاطر نشان کرد: این محفل نورانی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرغرق آباد و با حضور گسترده مردم مومن و ولایتمدار این شهر برگزار می شود.

 

رییس اداره ارشاد ساوه برگزاری اردوی یاد یار  اعزام اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان به بیت حضرت امام راحل را از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام دانست.

 

راهیابی آثارهنرمندان استان مرکزی به سیزدهمین جشنواره سراسری سوره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، داوری آثار جشنواره سراسری سوره در بخش داستان از میان تعداد 243 اثری که به دبیرخانه ارسال شده بود توسط مجید راستی، داوود امیریان و حسین فتاحی انجام شد و داستان «عینک آقا بزرگ» اثر مریم السادات حسینی هنرمند اراکی در بخش کودک و نوجوان داستان کوتاه این جشنواره راه یافت.

 

فاطمه یزدان پرست هنرمند دیگری است که اثر شعر آن در بخش ترانه این جشنواره راه پیدا کرده است.

 

سیزدهمین جشنواره سراسری شعر و داستان جوان «سوره» در بخش های داستان کوتاه بزرگسال، داستان کوتاه کودک و نوجوان، شعر کودک و نوجوان، شعرنو (نیمایی و آزاد)، شعر کلاسیک، ترانه و سرود 28 و 29 اردیبهشت 1394 در استان قزوین برگزار می شود و در مجموع 80 نفر از شرکت کنندگان را در دو بخش داستان و شعر به مرحله پایانی جشنواره دعوت می کند.

 

 

برگزاری مسابقه حفظ «سوره محمد(ص)» در اراک

علی شعبانی، مسؤول کانون فرهنگی - هنری نور الزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک بیان داشت: این کانون به مناسبت این ایام نورانی اقدام به برگزاری مسابقه حفظ سوره مبارکه محمد (ص) کرده است.

 

مسؤول کانون فرهنگی - هنری نور الزهرا(س) مسجد الزهرا(س) اراک با اشاره به اینکه این مسابقه ویژه گروه سنی بالای 15 سال است، بیان کرد: علاقمندان به شرکت در این مسابقه می‌توانند برای مصاحبه به کتابخانه مسجد الزهرا(س)اراک مراجعه کنند.

 

شعبانی همچنین از برگزاری مسابقه حفظ چهار آیه که نام محمد(ص) در آن ذکر شده است نیز خبر داد و گفت: این مسابقه نیز ویژه گروه سنی زیر 15 سال است که علاقمندان به شرکت در این مسابقه نیز باید این چهار آیه را حفظ کرده و در مسابقه شرکت کنند.

 

وی اظهار کرد: در روز مبعث آزمون این مسابقه برگزار می‌شود و به برگزیدگان در مراسمی بعد از نماز مغرب و عشا روز مبعث جوایزی اهدا خواهد شد.

 

شعبانی در ادامه هدف از برگزاری این مسابقات را تکریم نام پیامبر(ص) با توجه به اهانت های که به پیامبر اسلام شده است، تشویق جوانان و نوجوانان به حفظ سوره‌های قرآنی و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه عنوان کرد.

 

این مقام مسؤول در پایان از برگزاری مسابقه نقاشی نیز در این کانون خبر داد و افزود: این مسابقه نیز با موضوع مبعث، قرآن و پیامبر گرامی اسلام(ص) در این کانون با حضور جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود. /842/پ203/ح

ارسال نظرات