۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۲۶۱۱۷۶
استاد حوزه علمیه قم:

کارگروه های تخصصی برای تبیین اقتصاد مقاومتی در حوزه تشکیل شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم واکاوی اقتصاد مقاومتی را از وظایف شرعی طلاب حوزه علمیه بر شمرد و گفت: برد فرهنگ سازی در مصرف کالاهای داخلی تا حدی مشخص است و نمی‌توان از مردم توقع داشت که کالای بی کیفیت و گران را خریداری کنند.
حجت الاسلام مصطفي ابوطالب استاد حوزه علميه قم
حجت الاسلام مصطفی ابوطالب استاد حوزه علمیه قم در تحلیل خود از سخنان اقتصادی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی یعنی اعتماد به نیروها و سرمایه‌های داخلی، کم کردن تکیه بر نفت و منابعی که می‌تواند برای آیندگان مورد استفاده قرار گیرد.
استاد حوزه علمیه قم در تشریح وظایف حوزه‌های علمیه گفت: در حوزه علمیه باید کارگروه‌های تخصصی تشکیل شود تا مباحث فقهی اقتصاد مقاومتی را استخراج کنند؛ کارگروه‌های تخصصی می‌بایست از لحاظ شرعی اقتصاد مقاومتی را مورد کنکاش قرار دهند و طلاب را در زمینه‌های اقتصادی مطلع سازند.
حجت الاسلام ابوطالب ادامه داد: بند‌های اقتصاد مقاومتی به صورت جزیی باید در کارگروه‌هایی از طلاب مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد؛ این موارد باید به صورت اسلامی و علمی مورد توجه قرار گیرد و چکش کاری شود؛ ریز مطالب باید به صورت بسیار شفاف و روشن به صورت طرح اجرایی در آمده و در اختیار قانون‌گذاران و سیاست گذاران قرار گیرد.
وی تصریح کرد: این گروه‌ها باید به وظیفه شرعی خود عمل کرده و سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب را واکاوی کنند هر چند مسؤولان قوای مقننه و اجرائیه توجهی به نتایج فعالیت‌های آن‌ها نداشته باشند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: در استفاده از نتایج به دست آمده توسط طلاب باید همدلی و همزبانی بین طلاب و دولت وجود داشته باشد و سعی شود تا تنش ایجاد نشود؛ نمونه کارها و نظرات طلاب باید به قوای مختلف ارائه شود تا به مرور باعث ایجاد رغبت در آنان گردد.
حجت الاسلام ابوطالب درباره ایجاد ارتباط صحیح بین اقتصاد دانان حوزوی و قوای مقننه و مجریه گفت: ایجاد ارتباط بین حوزویان و قوه مجریه نیاز به نیرویی سیاسی که این دو گروه را به هم پیوند زند دارد؛ فردی باید وجود داشته باشد تا با توانایی خود و ترفندهای خاصی ارتباط بین حوزویان اقتصادی و مسؤولان کشوری را نزدیک‌تر کند.
وی درباره تبلیغات و فرهنگ سازی در زمینه مصرف تولید داخلی گفت: می‌توان سرفصل‌هایی را با دفتر تبلیغات جهت تبلیغ مبلغین در ایام اعزام هماهنگ کرد تا طلاب حوزه علمیه در سراسر ایران مصرف کالای داخلی را نهادینه کنند؛ صدا و سیما نیز بزرگترین و مؤثرترین مرکزی است که می‌تواند فرهنگ کشور را به بهترین شکل ترقی دهد.
استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: نمی‌توانیم از مردم توقع داشته باشیم تا اجناس داخلی را با بدترین کیفیت و بالاترین قیمت خریداری کنند؛ در این راستا برد فرهنگ سازی تا حدی است که از دایره عقل خارج نشود؛ دولت باید انحصار را از تولید برداشته و دست از حمایت تولید کنندگانی که کالاهای بی کیفیت عرضه می‌کنند بر دارد./836/ت302/ج
ارسال نظرات