۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۲۶۲۴۵۱
مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد خراسان رضوی خبر داد؛

راه اندازی بیش از500 هسته مطالعاتی پژوهشی در کانون های مساجد خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد خراسان رضوی گفت: بیش از 500 هسته مطالعاتی پژوهشی در کانون های مساجد استان راه اندازی می شود و امسال قرار است از هسته های پژوهشی،گروه سرود، ‌تئاتر و نشریه حمایت های ویژه انجام شود.
کانون هاي مساجد

محمد حسین عبداللهی، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی،هنری مساجد خراسان رضوی درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد درباره برنامه‌های کانون فرهنگی،هنری مساجد در سال 94 گفت: صیانت فرهنگ دینی و ملی مهم‌ترین وظیفه کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد است و باید ظرفیت‌های مغفول مانده در مساجد همچون مشارکت خیّران و کمک های مردمی شناسایی شوند.

 

 

وی با بیان این که امسال شش مأموریت ابلاغی در کانون‌های مساجد به صورت جدی پیگیری خواهد شد، افزود: اقتصاد مقاومتی، بصیرت‌افزایی، کارافزایی، خانواده، امر به معروف و جمعیت از جمله این برنامه‌ها است.

 

عبداللهی با بیان این که در حال حاضر یک هزار و 600 کانون در سطح استان فعال است که امسال 100 کانون به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اضافه می‌شود، بیان داشت: از این تعداد 30 کانون تخصصی فعال،61 مرکز خانه‌های نور و بیش از یک هزار و 200 کتابخانه فعال کانون‌های فرهنگی مساجد در خراسان رضوی مشغول به فعالیت است.

 

وی با اشاره به این که از بین کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، 50 کانون غیرفعال هستند، عنوان کرد: این کانون‌ها یا به دلیل رفتن مدیر از مجموعه یا برخی مشکلات دیگر منحل شده‌اند و برهمین اساس کانون‌های غیرفعال از سبد حمایتی کانون مساجد خارج می شوند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه از راه اندازی بیش از 500 هسته مطالعاتی پژوهشی در کانون های مساجد استان خبر داد و گفت: امسال قرار است از هسته پژوهشی کانون فرهنگی هنری،‌ گروه سرود، ‌تئاتر و نشریه حمایت های ویژه انجام شود.

 

وی اظهار کرد: امسال چهار محور فعالیتی قرآن و عترت، نماز و مسجد، خانواده و سبک زندگی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع دلخواه مورد توجه کانون‌ها قرار گرفته است.

 

عبداللهی ادامه داد: با توجه به یک سال باقی مانده از برنامه پنج ساله امیدواریم بتوانیم تا پایان برنامه این برنامه، یک چهارم مساجد را دارای کانون کنیم.

 

وی درادامه درباره سرانه کانون ها در سال جدید تصریح کرد: بودجه‌ای که به میانگین سرانه به هر کانون تعلق خواهد گرفت، شامل 700 هزار تومان به صورت میانگین برای کانون‌های دایر، یک میلیون برای کانون‌های فعال و 400 هزارتومان برای کانون‌های نیمه فعال می‌شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی در ادامه درباره دیگر برنامه های فرهنگی هنری از آغاز فراخوان جشنواره ملی «محراب» ازسری دوازدهمین جشنواره امام رضا(ع) که توسط دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان رضوی برگزار می شود، خبر داد و اظهار داشت: این جشنواره با محوریت نقش مساجد در توسعه و ترویج تعالیم و آموزه‌های رضوی در دو بخش نور و سلام برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که دومین جشنواره ملی محراب در مرحله شهرستانی به صورت غیر حضوری و اینترنتی و در مرحله استانی نیز در قالب آزمون کتبی و حضوری برگزار می شود، افزود: در مرحله نهایی نیز شرکت کنندگان مسابقه‌ای حضوری و شفاهی دارند.  

 

عبداللهی ادامه داد: بخش نور با موضوع احادیث حضرت رضا(ع) در دو محور «حفظ چهل حدیث رضوی» و «مفاهیم چهل حدیث رضوی» برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به این که برای حضور در این بخش هیچ محدودیت سنی وجود ندارد افزود: علاقه‌مندان حفظ چهل حدیث رضوی می‌توانند جهت تهیه این جزوه به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان رضوی تصریح کرد: مرحله شهرستانی و استانی مسابقه حفظ چهل حدیث رضوی اردیبهشت 94 و مرحله نهایی آن خردادماه 94 برگزار می‌شود./934/ت302/ح

ارسال نظرات