۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۲۶۲۶۳۸
مدیر حوزه رضویه شیراز:

توافق مطلوب باید دارای ارزش و قانون باشد

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه رضویه شیراز با اشاره به این که توافق ها باید دارای اسلوب های خود باشند، گفت: توافق باید دارای قانون باشد که هر زمان هر دولتی خواست نتواند آن را نقض کند و آن توافق دارای ارزش باشد.
مذاكرات هسته اي

حجت‌الاسلام فتحعلی، محقق مدیر حوزه رضویه شیراز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، گفت: توافقی مطلوب، توافقی است که در عزت دولت تأثیرگذار باشد ولی در سیر تاریخی دولت ایران، توافقاتی که سلاطین گذشته انجام داده‌اند، خاطرات تلخی است که همه این خاطرات تلخ سبب تحقیر ملت ما است.


وی در ادامه افزود: از این رو توافقاتی مانند توافق دولت قاجار که در گذشته با اروپا و دولت انگلیس انجام داده است، این‌ها خود یک سرشکستگی برای دولت حال ما دارا است.


مدیر حوزه رضویه ادامه داد: یکی دیگر از توافقات مطلوب، توافقی است که برای هر دو گروه توافق کننده دارای بهره باشد نه این‌که آن توافق سبب بی‌بهرگی برای طرف مقابل شود، از این رو اگر توافق ها سست باشند، دولت مقابل بعد از مدتی آن را نقض خواهد کرد و قوانین جدیدی را جایگزین آن می‌کند.


وی تصریح کرد: توافق باید دارای قانون باشد که هر زمان هر دولتی خواست نتواند آن را نقض کند و حامی منافع طرفین و دارای عزت بودن از شاخص های توافق مطلوب است که ارزش توافق را دارا است.


حجت الاسلام محقق خاطرنشان کرد: هنوز توافق نهایی برای دولت ما صورت نگرقته است و این توافق‌ها به صورت پیش نیاز است که در حال انجام دادن است و این توافقات صورت گرفته هم در صورتی است که آمریکا این‌ها را نقض نکند و نظر نهایی را هم زمانی می‌توان داد که توافق نهایی صورت گیرد.


وی ابراز داشت: پذیرش رژیم صهونیستی یعنی تهدید کردن کشور خود و به دلیل این‌که کار اصلی رژیم صهیونیست جاسوسی در مورد کشورهای دیگر است، با این کار می‌خواهند ریشه حکومت های دیگر را متزلزل کنند.


مدیر حوزه رضویه شیراز گفت: اسرار هر کشور مکان نظامی آن خواهد بود که هیچ کشوری قادر نیست که اسرار خود را در بین کشورهای دیگر فاش کند تا کشور هایی که با آن‌ها دشمنی دارند، بتوانند به راحتی با در اختیار داشتن اسرار نظامی آن کشور آن‌ها را نابود کنند.


وی در پایان تشریح کرد: اسراری که جز خط قرمز ما است برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردا است، از این رو ما اسرار نظامی و افراد نخبه خود را در اختیار استکبار قرار نمی دهیم که با داشتن اطلاعات ما به راحتی علیه دولت ما دسیسه کنند./839/ت302/ح

ارسال نظرات