۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۲۶۲۹۲۰
امام جمعه دامغان:

فتح خرمشهر نماد عینی امداد‌های غیبی در دوران دفاع مقدس بود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه دامغان گفت: فتح خونین‌‌شهر نماد عینی امدادهای غیبی در دوران دفاع مقدس بود که قدرت ایمان و اعتقاد رزمندگان اسلام را به رخ قدرت‌های جهانی کشاند.
امام جمعه دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمود ترابی، امام جمعه دامغان پیش از ظهر امروز در آیین بزرگداشت سوم خرداد، سالروز آزاد‌سازی خرمشهر با حضور فرماندهان و نیروهای نظامی و انتظامی، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان دامغان به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه دامغان در محل گلزار شهدا این شهر برگزار شد، اظهار داشت: این نصر بزرگ قدرت ایمان و اسلام را به جهان و جهانیان ثابت کرد.

 

وی خاطر‌نشان کرد: امروز ترس و بیم ارتش‌های دنیا ار نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران و به‌ ویژه سپاه پاسداران ماحصل حماسه‌آفرینی‌های دوران دفاع مقدس و بالاخص عملیات شگرف بیت المقدس و آزاد سازی خرمشهر از چنگال رژیم بعثی است.

 

امام جمعه دامغان با بیان اینکه فتح خرمشهر در کمترین زمان ممکن با توجه به استحکامات گسترده دشمن و به اسارت درآمدن 15 تا 20 هزار نفر از جبهه باطل، سندی بر عادی نبودن این پیروزی و خدایی بودن فتح خرمشهر است، افزود: تقدیم 16 شهید سرافراز و ده‌ها جانباز شهرستان دامغان در عملیات بیت المقدس، نشانه نقش گسترده رزمندگان این شهرستان در حماسه سوم خرداد 61 است.

 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به هجمه وسیع فرهنگی دشمن در عصر حاضر، امر به معروف و نهی از منکر و احیای تذکر لسانی را از وظایف نیروهای سپاه، بسیج و نیروی انتظامی برشمرد و گفت: امروز دشمن از راه بدحجابی و رواج ناهنجاری‌های وارداتی سعی در ضربه زدن به انقلاب و جامعه اسلامی ما دارد که مقابله با آن نیازمند هوشیاری مردم و مسؤولان است.

 

حماسه سوم خرداد ماحصل وحدت همه نیروهای لشگر اسلام بود

علی اصغر مجد، فرماندار دامغان نیز در این مراسم، حماسه سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر را در تاریخ ایران ماندگار و جاودان خواند و افزود: این فتح جاودان ماحصل وحدت سپاه و ارتش و بسیج بود که در تاریخ دفاع مقدس و کشورمان ماندگار شد.

 

وی با اشاره به حضور 36 هزار نفر از رزمندگان اسلام در مراحل مختلف عملیات بیت المقدس و فائق آمدن آنها بر تجهیزات و استحکامات وسیعی که دشمنان برای رژیم صدام فراهم کرده بودند، تصریح کرد: حماسه فتح خرمشهر دارای زوایای معنوی و نظامی بسیاری است که باید بیش از پیش برای مردم و به‌ویژه نسل‌ جوان و نوجوان جامعه تبیین شود.

 

سید محمد رضا حسینی، فرمانده سپاه ناحیه دامغان در این گردهمایی فتح خرمشهر را برای دوستان و دشمنان انقلاب اسلامی اعجاب آور خواند و گفت: عملیات بیت المقدس از بزرگترین حماسه‌آفرینی‌های رزمندگان اسلام در جنگ هشت‌ساله بود که پس از عملیات ثامن الائمه، حصر آبادان و بستان منجر به آزادسازی خرمشهر قهرمان شد.

 

وی عملیات بیت المقدس را از طاقت‌فرسا‌ترین نبردهای جبهه حق علیه باطل در دوران دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: لطف خداوند، توسل رزمندگان اسلام به خاندان اهل بیت و هدایت‌های پیامبر گونه امام خمینی(ره) حماسه آفرینان لشگر اسلام را با کمترین امکانات در مقابل تجهیزات عظیم دشمن به پیروزی رساند./977/پ202/ح

ارسال نظرات