۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
کد خبر: ۲۶۳۰۷۹
عصر امروز؛

مراسم سالروز حماسه فتح خرمشهر، در دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم سالروز حماسه غرور آفرین فتح خرمشهر، عصر امروز در جوار شهدای گمنام دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد.
عبدالله ويسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، عصر امروز به مناسبت سوم خرداد و سالروز حماسه غرور آفرین آزادسازی خرمشهر مراسمی در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزار شد.


سردار عبدالله ویسی، استاد دانشگاه و از رزمندگان دوران دفاع مقدس، در مراسم گرامیداشت س
الروز حماسه فتح خرمشهر، عنوان داشت: فتح خرمشهر، حماسه ماندگار تاریخ است.


وی با اشاره به فتح بزرگ خرمشهر، تصریح کرد: در حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر، 5500 نفر از نیروهای بعثی به اسارت رزمندگان ایران درآمدند و تحولی بزرگ در جنگ تحمیلی صورت گرفت و عراق بازنده جنگ شناخته شد.


این مسؤول با توجه به اینکه بنی صدر به عنوان فرمانده کل قوا، تنها به فکر جذب شیوخ عرب بود، خاطر نشان کرد: با عزل بنی صدر نگاه متفاوتی نسبت به دفاع مقدس شکل گرفت و طی مقاومتی چهل و پنج روزه حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر صورت گرفت.


سردار ویسی بیان داشت: با اعتقاد و ایمان راسخ رزمندگان اسلام، بیش از شش هزار کیلومتر از خاک کشور از دست نیروهای بعثی پس گرفته شد.


استاد دانشگاه با توجه به تبلیغات منفی رسانه های غربی گفت: استکبار سعی داشتند که این حماسه بزرگ را بی اهمیت جلوه دهند در حالی که فتح خرمشهر برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس کشور ایران بود.


این مسؤول نقش نخبه های علمی و شاخص را در دوران دفاع مقدس با اهمیت خواند و افزود: حضور این افراد روند جنگ را تغییر داده و در حالی که عراق از تجهیزات پیشرفته نظامی برخوردار بود، توسط رزمندگان اسلام ناچار به عقب نشینی و برگشت به خاک خود شدند.


سردار ویسی با تأکید بر فرهنگ غنی و اسلامی ایران و لزوم توجه جوانان به ارزش های اسلامی، عنوان داشت: غرب با تمام امکانات خود در جهت گمراه کردن جوانان به سوی تباهی تلاش روزافزونی دارد لذا با شناخت شهدا و انس بیشتر با آن ها و تقویت روحیه شهادت طلبی و فرهنگ اسلامی  می توان در مقابل بسیاری از دسیسه های دشمنان ایستادگی کرد.

 

وی در پایان پیروی از ولایت فقیه و حفظ و دفاع از نظام جمهوری اسلامی ایران را با اهمیت خواند و اظهار داشت: وظیفه ما مطالعه راه نورانی شهدا و عمل به وصایای آن ها بوده تا بتوانیم با آگاهی و هوشیاری بیشتر از کیان خود دفاع کرده و هجمه های فرهنگی دشمنان علیه ایران را خنثی کنیم./967/پ202/ح

ارسال نظرات