۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۲۶۳۸۲۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از معارف دینی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که خانواده ها بسترساز ترویج تعالیم دینی میان فرزندان باشند، گفت: بهره گیری از معارف دینی موجب تحکیم بنیان خانواده می شود.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در سلسله نشست های اخلاق در خانواده که در بخش دابودشت برگزار شد با بیان این که باید همگان تلاش کنند تا فرزندی صالح تربیت کنند، گفت: به صورت حقیقی فرزند صالح یکی از آثار پر برکت باقیات الصالحات است.


امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که گردونه هستی در حال گذر است و عده ای از آن افراد جای خود را به دیگران می دهند، بیان داشت: همه ما باید روزی دار هستی را ترک کرده و به عالم برزخ و قیامت برویم که بهتر است تا اعمال و ماندگاری هایی شایسته از خود به یادگار بگذاریم.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: این فرزند است که می خواهد جایگزین پدر باشد که مبانی تربیتی فرزند روح پدر و مادر را زنده کرده و در ذهن ها قرار می دهد.


وی با بیان این که بسیاری از افراد اهل تقدس توأم با بصیرت گرچند سال ها از دار دنیا رفتند ولی در ذهن ها باقی ماندند، تصریح کرد: مبانی تربیتی این تفکر را ایجاد می کند که بای
د در این راستا گام برداشته شود.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که خانواده ها بسترساز ترویج تعالیم دینی میان فرزندان باشند، گفت: زشتی و روابط نامشروع بسیاری از خانه ها را تهدید می کند که پدر و مادر باید به نحوی شایسته مراقب فرزندان باشند.


استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: راه درست تربیت یکی از نیازهای جامعه است که مسؤولان و کارشناسان امر در راستای ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی وظیفه ای مهم و اساسی بر عهده دارند که همه دستگاه ها و نهادها باید در این امر وارد شوند.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که تربیت اهداف تاثیرپذیر و ثمربخشی در جامعه دارد، گفت: تربیت به معنای شکوفا کردن استعدادها بوده و امروزه نیاز جامعه همین است که باید مباحث مرتبط با تربیت را عنوان کنیم.


وی با اشاره به این که وقتی به حقیقت وجودی بشر می رسیم می بینیم ما یک فطرت توحیدی داریم، بیان داشت: هیچ کسی گناه کار و عاصی به دنیا نیامده اما کم کم در طول زمان می رود و جای خود را به بت پرستی می دهد و صداقت می رود و جایش را خباثت می گیرد.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که هدف از تربیت تعامل با دیگران است، افزود: کسی که راه تربیت را پیموده  وظیفه اش را در ارتباط با طبیعت و در رابطه با خودش می داند.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که تحقق سبک زندگی اسلامی امری ارزنده است که باید در راستای تحقق آن تلاش شود، گفت: بهره گیری از سبک زندگی اسلامی می تواند جامعه را در مسیر خوبی ها و نیکی ها قرار دهد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات