۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۶۳۸۳۴
امام جمعه بهبهان:

استکبار جهانی عامل اصلی ایجاد جاهلیت مدرن/ دشمن به دنبال گسترده‌سازی شهوت و غضب در جهان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهبهان با بیان این‌که استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا عامل اصلی ایجاد جاهلیت مدرن در دنیا است، گفت: دشمن با استفاده از جنگ نرم دو اصل جاهلیت یعنی غضب و شهوت را در جهان گسترش می دهد.
حجت الاسلام ابوعلي , امام جمعه بهبهان

حجت الاسلام عبدالرضا ابوعلی، امام جمعه بهبهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به این که مبارزه با جاهلیت مدرن نیازمند به هوشیاری و تجهیزات برتری نسبت به جاهلیت پیش از اسلام است، ابراز داشت: استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا عامل اصلی ایجاد جاهلیت مدرن در دنیا است.

 

وی با اشاره به ضرورت همدلی و همراهی کشورهای مسلمانان با یکدیگر برای مبارزه به استکبار جهانی اظهار داشت: عزم و اراده و ایستادگی و مقاومت در برابر خواسته ظالمانه سبب در هم شکستن زنجیره استعمار و استبداد در جهان خواهد شد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان با بیان این که آمریکا و کشورهای استعمارگر پشت سر همه جنگ ها و خون ریزی‌های جهان هستند، بیان کرد: نیروهای تروریستی را آمریکا و سازمان های جاسوسی تربیت می کنند.

 

حجت الاسلام ابوعلی ادامه داد: دشمنان با استفاده از وابستگان آمریکا در منطقه به تروریست‌ها کمک مالی می‌کنند و ماهواره ها و شبکه های ماهواره ای را در جهت ترویج فساد و فحشا در اختیار آنها قرار می‌دهند.

 

امام جمعه بهبهان تصریح کرد: دشمن با استفاده از ایجاد جنگ نرم در کشورهای گوناگون، دو اصل جاهلیت یعنی غضب و شهوت را در جهان گسترش می‌دهد.

 

وی با اشاره به این که استفاده از علم، فناوری و دستاوردهای علمی وجه تمایز جاهلیت مدرن و جاهلیت پیش از اسلام است، افزود: این عامل سبب پیچیدگی جاهلیت مدرن نسبت به جاهلیت پیش از اسلام شده است.ژ

 

رییس شورای فرهنگ عمومی بهبهان گفت: دشمن با نام های فریب دهنده دموکراسی، جنگ را در برخی کشورهای ایجاد کرده که منابع طبیعی آنها را غارت کند.

 

حجت الاسلام ابوعلی با اشاره به این که دشمن با نام کمک رسانی در مسائل ملی کشورها دخالت می‌کند که این نوعی نفاق است، ادامه داد: به تعبیر آیت‌الله مطهری بشر امروز به سبب در اختیار داشتن علوم و فنون پیشرفته جدید از نفاق بالایی بهره‌مند است.

 

امام جمعه بهبهان با تأکید بر این که جاهلیت به ضرر همه ملت ها و مانع پیشرفت آنان می شود، افزود: اکنون در برابر جاهلیت مدرن بیداری در جهان ایجاد شده که جمهوری اسلامی ایران پرچم‌دار این حرکت است.

 

وی با اشاره به وظایف امت اسلامی نسبت به عدم ترویج و گسترش جاهلیت مدرن تصریح کرد: مقاومت و پایبندی به اصول امام و انقلاب اسلامی، پیروی از رهنمودهای رهبری و حضور فعال و با بصیرت در صحنه های انقلاب اسلامی از وظایف مهم و حیاتی امت اسلامی در برابر جاهلیت مدرن است./9453/ت302/ح

ارسال نظرات