مبارزه با ظلم و احیای اسلام از شاخصهای مهم مکتب امام است


حجت الاسلام محمد عابدینی استاد حوزه علمیه قزوین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، درباره شاخصهای مکتب امام خمینی(ره) گفت: نخستین شاخص مکتب امام(ره) مبارزه با ظلم و احیای اسلام بوده است و این تفکر با مقاومت و ایستادگی در مسیر حق و استکبار ستیزی همراه بوده است.
این کارشناس دینی با بیان اینکه در مسیر مبارزه یک نهضت همیشه با رویش و ریزش مواجه بوده است تاکید کرد: نسل های جدید محکمتر و مستحکمتر قدم برمیدارند و ملتها و کشورهای دیگر در مسیر مبارزه با ظلم و استکبار ایستادگی میکنند که این رویشهای نهضت است.
وی با اشاره به اینکه نهضت ریزش هایی را در بر دارد خاطرنشان کرد: نهضت همیشه با سختی و مشکلاتی مواجه بوده است که هزینه بردار بوده است و گاهی اوقات با انحرافات و چالش هایی مواجه بوده است و این انحرافات زمانی اتفاق میافتد که ایمان مردم ضعیف میشود و به آرمانها پشت میکنند.
حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه سبک حکومت امام(ره) متفاوت بود اظهار داشت: امام سبک خاصی برای اداره حکومت داشتند، بازوان امام(ره) شخصیتهای اطراف امام(ره) بودند در حکومت داری به ایشان یاری میرساندند و امام رهبری کلان میکردند.
این استاد دانشگاه سبک رهبری حضرت آیت الله خامنه ای را جامع دانست و تصریح کرد: پس از حضرت امام(ره) آیت الله خامنه ای که جانشین به حق آن حضرت بودند اداره امور را در دست گرفتند، ایشان رهبری حکومت و مدیریت جامعه را بر عهده داشتند و این تحولی بود که پس از مرگ امام(ره) شاهد آن بودیم.
وی با بیان اینکه مدیریت و حکومت داری رهبر انقلاب جامع است ابراز کرد: رهبر انقلاب هم امور داخلی کشور را اداره و رهبری و هم قیام های بین المللی را مدیریت میکنند رهبر معظم انقلاب با رهبری کلان و خرد حکومت داری میکنند.
دشمنان دین را جدای از سیاست میدانند
حجت الاسلام عابدینی یکی از مهم ترین اقدامات دشمنان را جدا بودن دین از سیاست دانست و خاطرنشان کرد: حرف دشمنان این است که روحانیت حق دخالت در سیاست را ندارد اما در جامعه اسلامی که کاملا ماهیت سیاسی دارد روحانیت را قشری سکولاری معرفی میکنند میخواهند مانع از فعالیتهای سیاسی آنها شوند.
وی در پایان گفت: طلبهها و علمایی که حوزه علمیه ایران به دنیا معرفی میکند سیاست و شئون اسلامی را به تمامی کشورها و ملتها معرفی میکنند و حوزه علمیه نباید اجازه دهد هیچ حربه و ترفندی بر روی روحانیت اثر بگذارد./849/ت302/ب4