۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۲۶۶۷۲۹
مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان:

214 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان فعالیت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با اشاره به فعالیت 20 هزار کانون فعال در مساجد کشور گفت: 214 کانون پویای فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان فعالیت می‌کنند.
214 کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان سمنان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‌الاسلام محمد رضا حدادیان مسؤول دبیرخانه کانون‌های مساجد استان سمنان عصر دیروز در نخستین نشست شورای مشورتی واحد خواهران دبیرخانه کانون مساجد این استان با محوریت هم اندیشی چشم‌انداز مسایل فرهنگی خواهران در استان سمنان که در محل این دبیرخانه کانون برگزار شد، اظهار داشت: زن در خانواده و جامعه از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ بنابراین گفتمان زن در خانواده اکنون یکی از مهم ترین مباحث رویکردی کانون‌های مساجد به شمار می رود.

 

وی با بیان اینکه زنان باید جایگاه خود را بشناسند و خودباوری را در خود تقویت کنند، تصریح کرد: باید انجمن اولیا و مربیان و همیاران مسجد با حضور اندیشمندان، نخبگان و فرزانگان حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی تشکیل شود.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان با تأکید بر توجه همگان بر ترویج حجاب و عفاف در جامعه افزود: حجاب و عفاف، سلامت روانی، نماز، ولایت فقیه، نشست‌های آموزشی، قرآن و عترت و مهدویت از جمله مباحث مورد نیاز جامعه امروز است که باید این مباحث در مساجد مطرح و تبیین شود؛ چرا که هر چه بیشتر این مباحث مورد واکاوی و بررسی قرار گیرد جلوی ترویج شبهات دشمنان و کینه توزان نسبت به مبانی و آموزه‌های اسلامی گرفته می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حدادیان گفت: امروز باید مساجد ما همانند مساجد صدر اسلام باشد، باید با الگوهای برجسته‌ علوی، حسینی و فاطمی تحولی بنیادین در جامعه به وجود آوریم تا تیری که دشمنان به سمت جوانان و نوجوانان و کانون خانواده‌های ما نشانه رفته‌اند، ‌به سنگ بخورد.

 

وی اظهار داشت: دنیای کفر و الحاد به سرکردگی آمریکا و اسرائیل درصدد ترویج برهنگی هستند و می‌خواهند مثلث شوم نافرمانی مدنی،‌ از بین رفتن حیا و عفاف و شکستن قبح گناه را در جوامع اسلامی اجرایی کنند؛ بنابراین بهترین کار در جنگی که دشمنان علیه اسلام و مسلمانان و علیه اخلاق و دین به راه انداخته‌اند، توجه به مساجد و تقویت کانون‌های مساجد با جلب مشارکت حداکثری از پیر و جوان و زن و مرد و کودک و بزرگسال است.

 

مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان سمنان گفت: باید گفتمان زن در خانواده در جامعه احیا و تبیین شود؛ چرا که زنان محور اصلی خانواده‌ها هستند و می‌توانند با ایجاد همبستگی و انس و مودت بیشتر میان اعضای خانواده مانع دستیابی دشمنان به اهدافشان به وسیله ابزاری همچون ماهواره، اینترنت و گوشی‌های تلفن همراه، شوند./977/پ203/ب4

ارسال نظرات