۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۲۶۷۸۱۵
دبیر کمیته بین الملل اتحادیه امت واحده:

استکبارستیزی می تواند نقطه همگرایی همه انسان ها باشد/سازماندهی مردمی ملت های منطقه علیه اسرائیل بسیار اثرگذار است

خبرگزاری رسا ـ رضوی با بیان این که پس از حضرت امام(ره) حرف تازه ای در زمینه مبارزه با امپریالیسم در دنیا زده نشده است، گفت: تجربه نشان داده سازماندهی مردمی ملت های منطقه علیه استکبار جهانی و اسرائیل بسیار اثرگذار است و استکبارستیزی، می تواند نقطه همگرایی نه فقط مسلمانان بلکه همه انسان ها باشد.
اتحاديه بين المللي امت واحده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، روح الله رضوی، دبیر کمیته بین الملل اتحادیه امت واحده شب گذشته در مراسمی که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد به شرح دستاوردهای 5 ساله اتحادیه بین المللی امت واحده پرداخت.

 

 وی سخنان خود را با ذکر یک خاطره آغاز کرد و گفت: همایشی به نام «مجمع فعالان ضد امپریالیستی» وجود دارد که هر سال به صورت دوره ای در کشورهای مختلف برگزار می شود. دراین برنامه که سال گذشته من هم یکی از میهمانان آن بودم، از سرتاسر دنیا افراد دور هم جمع می شوند و اقدام به معرفی دستاوردهای مبارزات یک ساله خود علیه امپریالیسم می کنند.

 

رضوی افزود: چیزی که همه این افراد را در کنار هم نگه می دارد، روحیه و تفکر ضد امپریالیستی آن ها است؛ درحالی که ممکن است اصالتا با هم در تعارض فکری و گفتمانی باشند. مثلا در این مراسم مارکسیست ها، کمونیست ها، آتئوئیست ها، برادران اهل سنت هم در کنار شیعیان هستند اما چیزی که این افراد را دور هم جمع کرده است تفکر واحد آن هاست که می گویند در حال حاضر نظام حاکم بر دنیا کارایی ندارد.

 

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه امت واحده اظهار کرد: در عین حال اگر با آن ها به بحث بنشینید در می یابید که پیشنهادی برای رفع مشکلات ندارند. حقیقت آن است که بعد از حضرت امام(ره) و گفتمان جمهوری توحیدی ایشان، حرف تازه ای در دنیا زده نشده است.

 

وی، تفکر انقلاب اسلامی را یک تفکر پیشرو دانست که عده زیادی را به خود جذب کرده است و افزود: ما در سال 57 پرچم گفتمان مقاومت را بالا بردیم و 37 سال است که نه تنها دست از آن نکشیده ایم بلکه زیر سایه آن، پیشرفت هم کرده ایم. امروز این حرکت در سرتاسر دنیا افراد زیادی را به دور خود جمع و توجه مردم زیادی را نیز به خود جلب کرده است.

 

رضوی ادامه داد: اگر امروز ما قوی کار کنیم و مثلا دانشجوی ما با قدرت درس بخواند و پیشرفت علمی کشور را تسریع کند، در حقیقت کارآمدی نظامی را نشان داده است که گفتمانش مقاومت در برابر دشمنان و خودکفایی داخلی است و این خیلی بیشتر از کار قوی مثلا یک دانشجوی آمریکایی ـ که در دل دستگاه استکبار حرکتی بی فایده و بی معنا انجام داده است ـ ارزش دارد.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل موقعیتی که در جامعه جهانی داریم هر حرکت مفید و تأثیرگذاری که انجام دهیم، به واسطه قرار داشتن در بستر انقلاب اسلامی بدل به یک الگو می شود. برای نمونه، موشک های بالستیک پاکستان امروز دو برابر موشک های ما برد دارد و موشک های آن ها هم مانند موشک های ما کاملا بومی است یا صنعت هسته ای پاکستان هم مانند صنعت هسته ای ایران بومی است اما تفاوت توان موشکی یا صنعت هسته ای آن ها با ما در گفتمانی است که بر ذهن های مردم ما حاکم است و در جامعه جهانی مردم ایران به واسطه همان طرز تفکر زیر ذره بین همه ملت ها هستند.

 

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه امت واحده در ادامه به وقایع مربوط به کشتی «ماوی مرمره» که حامل کمک های بشردوستانه مردمی برای مردم غزه بود و در دریای مدیترانه مورد حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی قرار گرفت، اشاره و تصریح کرد: پس از حمله صهیونیست ها به ماوی مرمره، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود فرمودند که مسأله فلسطین امروز نه فقط یک موضوع عربی و یا حتی اسلامی بلکه یک مسأله حقوق بشری بین المللی است.

 

رضوی اضافه کرد: این فرموده ایشان برای اتحادیه امت واحده یک خط فکری شد و ما توانستیم در سال2011 کاروان «کمک های مردم آسیا برای مردم غزه» را که شامل 120 نفر به نمایندگی از کشورهای آسیایی بودند، دور هم جمع کنیم. این کاروان که حرکت خود را از دهلی نو آغاز کرد با پیمودن مسافتی بالغ بر 12هزار کیلومتر و عبور از چندین کشور آسیایی خود را از بندر لاذقیه به غزه رساند و 300 تن غذا و دارو را که به صورت مردمی تهیه شده بود، به مسئولان هلال احمر غزه تحویل داد.

 

وی یادآور شد: نکته جالبی که این کاروان را از گروه های مردم نهاد حامی فلسطین متمایز می کرد، وجود افرادی با تفکرات مختلف بود که همگی فقط با تکیه بر بعد انسان دوستانه دور هم جمع شده بودند و در کاروان حضور داشتند. برای نمونه، در همین کاروان، کمونیست ها هم همکاری کردند، آتئوئیست ها هم همکاری کردند، برادران اهل سنت هم حضور داشتند و ما هم بودیم. همه با هم مرگ بر اسرائیل را فریاد زدیم و خواستار نجات انسان هایی شدیم که در غزه و در محاصره بودند.

 

دبیر کمیته بین الملل اتحادیه امت واحده سپس به تجمع 10 هزارنفری آوارگان فلسطینی در تپه شفیعیه در شمال اسرائیل اشاره کرد و گفت: این تجمع را اتحادیه امت واحده ترتیب داد و پس از این اقدام ما شاهد این بودیم که صهیونیست ها حقیقتا احساس وحشت کردند و هزینه های زیادی کردند تا مرزهای شمالی خود را سنگر بندی کنند و یا با تحرکات دیپلماتیک و تهدید حکام کشورهای منطقه جلوی گسترش این تجمعات را بگیرند.

 

رضوی افزود: این برای ما تبدیل به یک پیروزی شد و حقیقتا دریافتیم که سازماندهی مردمی ملت های منطقه علیه اسرائیل تا چه حد می تواند مؤثر باشد. 

 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز اتحادیه امت واحده باور دارد که فلسطین و مبارزه با مستکبران، می تواند نقطه همگرایی نه فقط مسلمانان بلکه همه انسان ها باشد./863/پ202/ب5

ارسال نظرات