۲۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۶۸۲۱۸
نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران مطرح کرد؛

الزامات پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران/ تبعیت از رهبری رمز اقتدار در عرصه های مختلف

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی وفاداری و توجه به آرمان‌های بلند رهبری انقلاب و تبعیت همه جانبه و تمام عیار دولت و ملت از فرامین رهبری، توجه به تکلیف و بررسی هزینه‌ها و فایده‌های مقاومت را از الزامات پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران دانست و گفت: فرامین رهبر معظم انقلاب حکم شبه حکومتی است و مردم و دولتمردان باید اطاعت کنند.
حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران به بیان الزامات پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران پرداخت و گفت: وفاداری و توجه به آرمان‌های بلند رهبری انقلاب، نخستین الزام پیشتازی و بقای امت انقلابی ایران است.
 
وی عدم شکل‌گیری انقلاب حضرت نوح(ع) را همراه نبودن مردم با آن حضرت و شکست انقلاب حضرت ابراهیم‌(ع) را نافرمانی قوم بنی‌اسرائیل از آن حضرت پس از رهایی از دست فرعون دانست و تأکید کرد: مردم حدوثا و بقائا در اصل و ادامه هر انقلابی نقش دارند و امروز راز پایداری انقلاب، صبر و استقاومت، تحمل سختی‌ها و محرومیت‌ها است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که رهبر فرمان ‌دهد مردم باید اطاعت کنند، گفت: اگر مردم ایران همان جوابی را که قوم بنی‌اسرائیل به موسی بن عمران(ع) دادند به حضرت امام خمینی(ره) می‌دادند مطمئن باشید عذابی که گرفتار آن می‌شدیم از عذاب بر قوم بنی‌اسرائیل بیشتر بود.
 
وی تصریح کرد: امروز اگر رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند جنس خارجی نخرید اگر مورد مشابه در داخل دارد، مردم باید عمل کنند، ملت ایران تجربیات گذشته را در جلوی چشم خود دارند، وقتی میرزای بزرگ در برابر وابستگی ناصرالدین شاه فرمان صادر می‌کند «الیوم استعمال توتون و تنباکو در حکم جنگ با امام زمان است»، امضای میرزای شیرازی معتبر است و حجیت دارد و امام زمان به این امضا حجیت بخشیده است و مردم ایران نیز اطاعت کردند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: البته نمی‌توانم ادعا کنم که فرامین که رهبر معظم انقلاب بیان می‌کنند حکم حکومتی است اما می‌گویم شبه حکومتی است و وقتی رهبری می‌فرمایند برای مقابله با تحریم جنس خارجی نخرید و یا صرفه‌جویی کنید، مردم باید سرلوحه خود قرار دهند و اطاعت کنند.
 
وی با بیان این‌که برخی رهبران در مسیر ولایت خدا قرار ندارند و برخی در مسیر ولایت الهی هستند، اظهار داشت: مردم اگر از رهبرانی که در مسیر ولایت الهی قرار دارند تبعیت کنند به پیروزی، عزت و حقانیت می‌رسند، البته این یک قانون است که مردم اگر از رهبران غیرالهی هم پیروی کنند پیروزی دارند اما حقانیت ندارند.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه به عنوان نمونه عملکردن مردم هند به فرمان گاندی و مردم چین به فرمان مائو را مثال زد و گفت: گاندی به ملت هند می‌گوید که با کفش ورنی انگلستانی نمی‌توان به استقلال رسید، اگر می‌خواهید هندوستان پیروز شود باید چند دهه پا برهنه راه بروید و مردم هند از این فرمان هرچند غیرالهی تبعیت کردند و امروز از قدرت‌های منطقه‌ هستند.
 
وی تصریح کرد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند استحکام درونی نظام، یعنی مشکل ما با تکیه بر امکانات درونی حل می‌شود نه با اتکای به خارج و این یک تدبیر و حکم شبه حکومتی است؛ هرچند می‌توان ادعا کرد که از احکام حکومتی است. بنابراین باید دولتمردان و مردم به این فرمان‌ها و تدابیر رهبری عمل کنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی افزود: ملت ایران که تا 36 سالگی انقلاب را با همه توان حفظ کرده‌اند اگر بخواهند در ادامه نیز این انقلاب را حفظ کنند نیازمند به الزاماتی هستند و یکی از آن الزامات تبعیت همه جانبه و تمام عیار دولت و مردم و مجلس از فرامین رهبری معظم انقلاب حضرت امام خامنه‌ای است.
 
وی دومین الزام پایداری انقلاب و پیشتازی ملت ایران را توجه به تکلیف عنوان و ابراز کرد: باید به تکلیف خود در این عصر توجه کنیم و بدانیم که تکلیف ما در برابر مستکبران و زمینه‌سازی برای حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)، است.
 
نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: نمی خواهم بگویم آنچه در منطقه اتفاق می‌افتد جزو مقدمات غریبه ظهور امام زمان است، اما نمی‌توان به سادگی از آنچه در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و در یمن می‌گذرد بی‌تفاوت عبور کنیم.
 
وی با بیان این‌که موقعیت ما بسیار حساس و رسالت ملت ایران بسیار سنگین است، گفت: روایات ائمه معصومین(ع) و پیامبر اکرم(ص) تکلیفی بر دوش ما گذاشته است، در برابر ملت مظلوم بحرین، یمن و فلسطین وظیفه داریم، هم دولتمردان، هم مجلس و هم مردم وظیفه دارند، در قبال جبهه کفر و استکبار مسؤولیت داریم و باید در برابر آنها بایستیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی سومین عامل پیشتازی امت انقلابی ایران را بررسی هزینه‌ها و فایده‌های مقاومت و بردباری دانست و تصریح کرد:‌ باید هزینه و فایده کنیم که هزینه استقامت و هزینه تسلیم چیست، اگر دستاوردهای انقلاب را محاسبه کنیم، می‌بینیم که امروز عمق استراتژیک جمهوری اسلامی ایران کجا است و تا کجا پیش رفته‌ است.
 

وی در پایان با اشاره به نفوذ نظام در دنیا، برخی سخنان دشمنان درباره انقلاب اسلامی و رهبری ایران را گوشزد کرد و گفت:‌ آقای هانتینگتون می‌گوید میزان مشروعیت و پایداری جمهوری اسلامی ایران به میزان اعتقاد مردم به ولی فقیه بستگی دارد و تمامی داشته‌ها و برداشت‌های ما از اعتماد و اعتقاد توده‌های عظیم ملت ایران به آیت‌الله خامنه‌ای حکایت می‌کند و همین رویکرد مردمی برنامه‌های ما را با مشکل مواجه کرده است./920/پ202/ج

ارسال نظرات