۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۲۶۸۴۲۵
آیت الله دستغیب:

خداوند بندگانی را که از اعمال ناپسند خود پشیمان هستند عفو می کند

خبرگزاری رسا ـ‌ تولیت مقدس احمد بن موسی(شاهچراغ) با اشاره به این که بالاترین مهربانان ارحم الراحمین است، گفت: خداوند عفو می‌کند بندگانی را که از اعمال ناپسند خود پشیمان هستند.
سيد علي اصغر دستغيب، نماينده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت مقدس آستان احمدی و محمدی(شاهچراغ) در جلسه‌ای که بعد از ظهر امروز در مسجدالرضا با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد، با بیان آیه 133 سوره آل عمران گفت: «وَ سَارِعُواْ إِلَى مَغْفِرَةٍ مِّن رَّبِّکُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّمَاوَاتُ وَالأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِینَ».


وی در ادامه افزود: ‏با انجام اعمال شایسته و بایسته به سوی آمرزش پروردگارتان و بهشتی بشتابید و بر همدیگر پیشی گیرید که بهای آن برای مثال، همچون بهای آسمان‌ها و زمین است و چنین چیز با ارزشی برای پرهیزگاران تهیه دیده شده است.‏


‏آیت الله دستغیب اظهار داشت: سارعوا الی مغفره؛ سارعو به معنای بشتابید، از ریشه مسارعه یعنی این که دو نفر یا چند نفر تلاش کنند برای رسیدن به یک هدف، از این رو می توان گفت که به معنای مسابقه و رقابت سالم با فطرت انسان است.

 

وی خاطرنشان کرد: فرق مسابقه معمولی با مسابقه و رقابت سالم این است که در مسابقه معمولی هر یک از شرکت کنندگان در صدد رسیدن به اهداف خود هستند یعنی سعی و تلاش آن ها این است که در کوتاه ترین زمان و بدون تمایل به این که دیگری به هدف برسد مسابقه می دهند، اما در مسابقه و رقابت سالم که با فطرت انسان سازگار است، برای رسیدن به هدف باید دست دیگری را هم نیز گرفت و به آن در رسیدن به هدف کمک کرد.

 

تولیت آستان مقدس احمد بن موسی ابراز کرد: عرض؛ در آیه به معنای وسعت آسمان و زمین در بهشت است.

 

وی تصریح کرد: اعدت للمتقین؛ یعنی اگر خداوند اراده کند هر چه بخواهد اتفاق خواهد افتاد، و منظور از متقین، کسانی هستند که در راه خدا انفاق می کنند، چه در وقتی که وضعیت مالی آنان خوب است و چه زمانی که در تنگ‌دستی به سر می‌برند.


آیت‌الله دستغیب اظهار داشت: انفاق فقط انفاق مادی نیست، انسان بعضی اوقات می تواند از علم و دانش خود انفاق کند، از این رو زبان خیر گذاشتن برای دیگران خود یک انفاق است و این کار عین ثواب انجام آن کار خیر را دارد.

 

وی بیان کرد: والکاظمین الغیض؛ یعنی کسانی که خشم خود را فرو می برند، وقتی انسان احساس عصبانیت می‌کند باید آیه 133 سوره آل عمران را بخواند تا مانع بروز عصبانیت خود شود.


تولیت آستان مقدس احمد بن موسی در پایان خاطرنشان کرد: والله یحب المحسنین؛ خداوند کسانی را که احسان می‌کنند دوست دارد، در این آیه منظور کسانی هستند که عفو کرده‌اند./839/پ202/ح

ارسال نظرات