۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
کد خبر: ۲۶۹۶۶۴
امام جمعه میناب:

تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان نردبانی برای صعود معنوی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه میناب با اشاره به فرصت دعا، نیایش، تهذیب نفس و خودسازی در ماه رمضان گفت: از این فرصت‌ها در این ماه مبارک می‌توان به‌ عنوان پلی در مسیر سعادت و نردبانی برای صعود معنوی استفاده کرد.
امام جمعه ميناب

حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر، امام جمعه میناب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به اینکه شروع ماه مبارک رمضان، در حقیقت عید بزرگی برای مسلمانان است گفت: جا دارد که مؤمنین، ورود این ماه را به هم تبریک بگویند و یکدیگر را به استفاده هر چه بیشتر از این ماه توصیه کنند.

 

وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان فرصت‌های طلایی بسیاری برای اعمال عبادی گوناگون است، افزود: در این ماه مبارک هر یک از اعمال، رسیدن به هدف‌های والای انسانی و الهی، نقش بسزایی ایفا می‌کنند و هر یک نیز به نوبه خود فرصتی برای تهذیب نفس و سازندگی اخلاقی وعبور از نفسیات حیوانی هستند.

 

امام جمعه میناب تأکید کرد: نخوردن و نیاشامیدن ضمن آن‌که فوایدی برای جسم آدمی دارد، بهانه‌ای برای به خود آمدن و توجه به محرومان و نزدیکی به خدا است.

 

وی با اشاره به آیه 77 از سوره مبارکه فرقان بیان داشت: طبق این آیه شریفه، دعا یکی از مهمترین عواملی است که موجب می شود آدمی مورد توجه و عنایت خداوند منان قرار گیرد.

 

حجت الاسلام معتمدی فر همچنین افزود: این ماه هم‌چنین فرصتی برای انجام نیکی‌ها و توجه بیش‌تر به بستگان، همسایگان، گرسنگان و یتیمان است،  ماه احسان، انفاق، اکرام و گذشت و ماه نوازش و مهربانی با کودکان و تعظیم و احترام به بزرگان است.

 

وی از توبه به عنوان یکی از این فرصت‌ها و شاید بزرگ‌ترین فرصت در ماه رمضان یاد و تصریح کرد: این ماه بهترین فرصت برای توبه و پشیمانی از گناه است، چرا که در کلام معصومین(ع) از این ماه به «ماه توبه» تعبیر شده، به ویژه اینکه توبه در سحرگاهان به اجابت نزدیکتر بوده و بیشتر مورد رضای پروردگار و مقبولیت آن ذات مقدس قرار می گیرد.

 

امام جمعه میناب ابرازداشت: یکی از گرانبهاترین گوهرهایی که خداوند عزیز به رایگان در اختیار آدمی قرار داده، گوهر بی بدیل وقت و زمان است که باید در ماه مبارک رمضان به بهترین نحو از ان بهره برد.

 

وی ادامه داد: اگر چه همیشه‌ اوقات باید با خدا ارتباط داشت، ولی ارتباط با معبود در ماه ضیافت الهی، طلایی‌ترین برای بندگی و تمرین تقوا، و برای خلوت کردن و مناجات با محبوب واقعی است چرا که ارتباط با خدا، انسان را در مسیر درست زندگی قرار می‌دهد.

 

حجت الاسلام معتمدی فر در پایان با بیان اینکه ماه مبارک رمضان یکی از این فرصت های الهی است که هر ساله در زندگی و عمر ما تکرار می شود، اظهارداشت: معلوم نیست که آیا سال دیگر و رمضان دیگری برای ما باشد یا نه، از این رو باید از این فرصت نیکو برای نزدیک شدن به پروردگار بهره  ببریم./851/ت302/ح

ارسال نظرات