۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
کد خبر: ۲۷۰۰۹۲
امام جمعه سپید دشت:

قوه قضاییه باید پناهگاه مردم و مستضعفان باشد/ اجرای عدالت از ارکان جمهوری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سپید دشت با تأکید بر این‌که قوه قضاییه باید پناهگاه مردم و مستضعفان باشد، گفت: برخورد جدی دستگاه قضا با مجرمان و دانه درشت‌ها موجب امیدواری مردم می‌شود.
قوه قضاييه

حجت‌الاسلام محمدرضا خاص امیری، امام جمعه سپید دشت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی بیان داشت: ایشان از سوی گروه منافقان در سال 60 به شهادت رسید.

 

وی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در برخورد با مفاسد اقتصادی افزود: مهم‌ترین دغدغه مردم در این راستا اجرای عدالت در جامعه است.

 

حجت‌الاسلام خاص امیری اجرای عدالت را خواسته مردم بیان کرد و عنوان داشت: اجرای عدالت از ارکان جمهوری اسلامی ایران است.

 

وی تصریح کرد: اجرای عدالت باید در همه دستگاه ها در جامعه به ویژه در دستگاه قضا دیده شود، چرا که برقراری عدالت موجب پیشرفت در عرصه های گوناگون می شود.

 

امام جمعه سپید دشت با بیان این که قوه قضاییه فراز و نشیب های زیادی داشته است، اظهار داشت: این فراز و نشیب ها می‌تواند در شکل‌گیری دیدگاه مردم اثرگذار باشد.

 

وی با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در برخورد قاطع و بدون ملاحظه با دانه درشت‌ها و مفاسد اقتصادی افزود: دادن حکم باید براساس لیاقت افراد و متناسب با جرم آنان باشد.

 

حجت الاسلام خاص امیری با تأکید بر این‌که قوه قضاییه باید پناهگاه مردم و مستضعفان باشد، بیان داشت: برخورد جدی دستگاه قضا با مجرمان و دانه درشت‌ها موجب امیدواری مردم می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که قوه قضاییه دستگاهی بزرگ و وسیع است، عنوان داشت: افراد زیادی با سلیقه‌های گوناگونی در این دستگاه فعالیت می‌کند.

 

امام جمعه سپید دشت ادامه داد: در این راستا امکان دارد نقاط ضعفی وجود داشته باشد و این امری طبیعی است و در همه دستگاه‌های دیگر این اتفاق رخ می‌دهد.

 

وی با تأکید بر تقویت نقطه ضعف‌های دستگاه قضا در اجرای عدالت اظهار داشت: نظارت به موقع بر فعالیت کارکنان امری مهم در جهت تقویت نقاط ضعف است.

 

حجت الاسلام خاص امیری با اشاره به مستقل بودن دستگاه قضا افزود: با توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب کسانی که حکم صادر می‌کنند، باید اجرای حکم به گونه ای باشد که موجب دلگرمی مردم شود.

 

وی با اشاره به این‌که آیت‌الله لاریجانی در رأس دستگاه قضا قرار دارند، یادآور شد: در این راستا تحول خوبی در دستگاه قضا صورت گرفته است.

 

دستگاه قضای نظام جمهوری اسلامی الگویی مناسب برای دیگر کشورها است

امام جمعه سپیددشت عملکرد دستگاه قضا را نسبت به دیگز کشورها مطلوب بیان کرد و خاطرنشان کرد: دستگاه قضای جمهوری اسلامی ایران الگویی مناسب برای دیگر کشورها است.

 

وی تصریح کرد: با اجرای عدالت و رسیدگی سریع به پرونده‌ها و پیگیری نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت دستگاه قضا باید رضایت مردم را جلب کنیم./9459/ت302/ح

ارسال نظرات