۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۷۰۵۸۶
استاد حوزه علمیه قم:

قاطعیت دستگاه قضا به گونه ای باشد که هیچ کس فکر اختلاس و کلاهبرداری نکند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت کاشان ثمرات کنونی قوه قضاییه را نتیجه کار طاقت فرسای شهید آیت الله بهشتی دانست و گفت: اگر حوادث سال‌های آغازین انقلاب و حجم بالای هجوم‌ها و برخورد قاطع دادگاه‌های انقلاب اسلامی نبود قطعاً انقلاب ما به ثمر نمی‌نشست.
حجت الاسلام احتشام حجت الاسلام احتشام
حجت الاسلام علی احتشام امام جمعه موقت کاشان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ثمرات کنونی قوه قضاییه را نتیجه کار طاقت فرسای مبتنی بر بصیرت علمی و انقلابی شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی دانست و گفت: شاکله علمی انقلابی مبتنی بر نظم اداری فوق العاده ایشان موجب شد که دشمنان نظام و انقلاب باور کنند که همان گونه که امام فرمود شهید بهشتی برای ملت ما یک ملت است و دارای خیرات و برکات فراوانی برای ملت و انقلاب بود.
امام جمعه موقت کاشان درباره زندگی ارزشمند شهید آیت الله بهشتی ادامه داد: او که خار چشم دشمنان انقلاب و ملت یعنی استکبار جهانی و منافقین داخلی بود، مظلوم زیست و مظلومانه و عزتمندانه به شهادت رسید.
حجت الاسلام احتشام در ادامه با تاکید بر مقابله همه جانبه با فساد از سوی تمامی دستگاه ها به ویژه دستگاه قضا، تصریح کرد: آنچه که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب و ملت شریف ایران اسلامی بوده و هست چیزی فراتر از آن است که تا کنون از محاکمات و صدور احکام بر علیه مفسدین اقتصادی بیرون آمده است.
وی ادامه داد: با وجود فعالیت و زحمات فراوان قوه قضاییه بویژه ریاست این قوه هنوز فاصله زیادی تا جایی داریم که همه احساس کنند که قوه قضاییه بدون هیچ گونه فشار‌های حاشیه‌ای طبق وظیفه دینی و ملی کار خود را انجام دهد.
امام جمعه موقت کاشان ابراز داشت: جمهوری اسلامی باید به جایی برسد که هیبت و اقتدار قضایی نظام به کسی جرأت ندهد که با اختلاس و کلاهبرداری و عبور از قوانین نظام بتواند در برابر اقتدار قوه قضاییه عرض اندام کند.
حجت الاسلام احتشام خاطرنشان کرد: اگر حوادث سال‌های آغازین انقلاب و حجم بالای هجوم‌ها و برخورد قاطع دادگاه‌های انقلاب اسلامی نبود قطعاً انقلاب ما به ثمر نمی‌نشست؛ مسؤولان قوه قضاییه باید در کنار کار قانونمند به دور از فضای ایجاد شده بر علیه این قوه، به کار اصلی خود که دفاع از عنصر دین و ایجاد عدالت در جامعه اسلامی است پافشاری کنند.
وی در پایان گفت: همیشه کسانی هستند که بخواهند ویژه خواری داشته باشند و به هنگام برخورد قوه قضاییه با شانتاژ و جو سازی از کشیده شدن به مجازات اسلامی طفره روند، بنابراین قوه قضاییه باید با سعه صدر و قاطعیت فعالیت خود را در مسیر صحیح ادامه دهد./836/ت302/ج
ارسال نظرات