۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵
کد خبر: ۲۷۰۶۵۰
استاد و مفسر قرآن کریم:

قرآن ابزار جهاد فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد و مفسر قرآن کریم با بیان این که جهاد فرهنگی باید به وسیله قرآن انجام شود، گفت: قرآن کریم وسیله جهاد فرهنگی است و ابزار ما در این جهاد قرآن است اما روش و اهداف خود را دارد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین رضایی استاد و مفسر قرآن شامگاه امروز در افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به آیه 52 سوره فرقان گفت: در قرآن و روایات 3 نوع جهاد مطرح شده که در مواردی واژه جهاد دلالت بر قتال و جهاد اصغر داشته، در مواردی منظور جهاد اکبر و از نوع سوم جهاد نیز با عنوان جهاد کبیر یاد شده است.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به این که سوره فرقان مکی بوده بنابراین منظور از واژه جهاد در آیه 52 قتال و جنگ نظامی نیست و با توجه به این که در ابتدا فرموده فلا تطع الکافرین بنابراین مراد جهاد نفس نیز نبوده و منظور این آیه جهاد فرهنگی است.

 

 

استاد و مفسر قرآن با بیان این که جهاد فرهنگی باید به وسیله قرآن انجام شود، تصریح کرد: قرآن کریم وسیله جهاد فرهنگی است و ابزار ما در این جهاد قرآن است اما روش و اهداف خود را دارد و گاهی می‌تواند به صورت دفاعی و یا به صورت تهاجمی باشد چرا که قرآن جاذبه و بیان بالایی دارد.

 

 

وی با اعتقاد بر این که اعجاز قرآن از سوی غرب پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: تأثیرگذاری و نفوذ قرآن کریم در غرب آنها را به وحشت انداخته و اکنون خانم‌ها در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیای میانه نسبت به اسلام گرایش شدیدی دارند که یکی از دلایل آن قوانین مترقی اسلام پیرامون بانوان است، زن مسلمان در خانه احساس آرامش داشته و بهتر می‌تواند به وظایف خود در خانه بپردازد.

 

 

حجت الاسلام رضایی با تأکید بر این که قرآن روشنی بخش و ابزار جهاد فرهنگی است، بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 2050 در غرب تعداد مسمانان بسیار زیاد شده باشد چرا که قوانین قرآن و اسلام مترقی بوده و محتوای قرآن موافق عقل است.

 

 

وی با اشاره به حملات مستشرقین به قرآن کریم اظهار کرد: این منطق که در نمایشگاه قرآن به حملات مستشرقان به قرآن بی‌توجهی شود قابل قبول نبوده و دشمن شناسی از وظایف ما است. در کشور بیش از 20 رشته جدید قرآنی تأسیس شده و برخی از آنها خروجی خوبی داشته که باید این فضاها در اصفهان نیز باز شده و مخاطبان با آن آشنا شوند.

 

 

استاد و مفسر قرآن گفت: امروز بیش از سی ملیت در جامعه المصطفی اصفهان در حال تحصیل هستند بنابراین اصفهان به شهری بین‌المللی تبدیل شده که باید از این فضاها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن استفاده شود./939/پ202/ب4

ارسال نظرات